Gisteren en vandaag heb ik mijn Vitz even onder handen genomen. Het is een Toyota Yaris T-Sport, maar hij werd in Japan verkocht onder de naam Vitz RS. Op een spoiler onder de voorbumper na (die reeds onderweg is) is het een Vtz RS.
Gisteren ben ik begon met hem te wassen bij de wasbox. Tuurlijk wel m'n eigen emmers en sop meegenomen. Ik had de vrijdag ervoor een wheelbrush gekocht bij de Halfords. Een echte auto-tech. Voldoet prima moet ik zeggen. Goed eerst gesopt dus met de Meguiars NXT wash met de twee emmer methode en de nieuwe Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt. Daarna afgespoeld met osmose water (scheelt weer afdrogen). Voor de lijkjes op de voorkant heb ik trouwens PB Bug Squash gebruikt.
Vandaag verder gegaan en de auto helemaal behandeld met de witte pad, de DAP500 en PB SYN1. Over het resultaat van de SYN1 was ik erg tevreden. Het werkte beter dan SR 2.5. Zoals je op de foto's ziet zit er her en der nog wel een krasje. Zoals onder het slot aan de achterklep. Volgende keer ga ik het met de oranje pad en SYN1 proberen. Ook het achterraam van de auto heb ik met SYN1 gedaan. Op het flesje stond dat je er ook glas mee kon doen. Helaas is het glas niet krasvrij geworden, doch glimt het nu wel als een gek.
Daarna de hele auto in de Natty's gezet en laten curen voor ongeveer anderhalf uur.
Ondertussen heb ik de velgen aangepakt en behandeld met PB Wheel Sealant. Schijnbaar heeft het potje daarvan ook een klap gehad, want de inhoud was in pudding veranderd terwijl het er volgens mij hetzelfde uit moet zien als Natty's Paste Wax, qua structuur.
Helaas heb ik geen voor foto's, maar zo staat de wagen er nu bij:
De binnenkant heb ik ook gedaan. Daar is een laagje Natural Look op gegaan.
Dat had het lederen stuur wel nodig. Deze was nog nooit behandeld.
Ik gebruik inderdaad veel producten van Poorboys World. Ik vind ze beter en fijner werken dan Mequiars.
Al met al was het weer een eneverend dagje.
Gisteren ben ik begon met hem te wassen bij de wasbox. Tuurlijk wel m'n eigen emmers en sop meegenomen. Ik had de vrijdag ervoor een wheelbrush gekocht bij de Halfords. Een echte auto-tech. Voldoet prima moet ik zeggen. Goed eerst gesopt dus met de Meguiars NXT wash met de twee emmer methode en de nieuwe Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt. Daarna afgespoeld met osmose water (scheelt weer afdrogen). Voor de lijkjes op de voorkant heb ik trouwens PB Bug Squash gebruikt.
Vandaag verder gegaan en de auto helemaal behandeld met de witte pad, de DAP500 en PB SYN1. Over het resultaat van de SYN1 was ik erg tevreden. Het werkte beter dan SR 2.5. Zoals je op de foto's ziet zit er her en der nog wel een krasje. Zoals onder het slot aan de achterklep. Volgende keer ga ik het met de oranje pad en SYN1 proberen. Ook het achterraam van de auto heb ik met SYN1 gedaan. Op het flesje stond dat je er ook glas mee kon doen. Helaas is het glas niet krasvrij geworden, doch glimt het nu wel als een gek.
Daarna de hele auto in de Natty's gezet en laten curen voor ongeveer anderhalf uur.
Ondertussen heb ik de velgen aangepakt en behandeld met PB Wheel Sealant. Schijnbaar heeft het potje daarvan ook een klap gehad, want de inhoud was in pudding veranderd terwijl het er volgens mij hetzelfde uit moet zien als Natty's Paste Wax, qua structuur.
Helaas heb ik geen voor foto's, maar zo staat de wagen er nu bij:
De binnenkant heb ik ook gedaan. Daar is een laagje Natural Look op gegaan.
Dat had het lederen stuur wel nodig. Deze was nog nooit behandeld.
Ik gebruik inderdaad veel producten van Poorboys World. Ik vind ze beter en fijner werken dan Mequiars.
Al met al was het weer een eneverend dagje.