• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlek gaat maar niet weg BMW 535D

JH1992

Detailing trainee
6 mei 2020
3
25
Goedendag,

Mijn schoonouders klaagde over een vlek boven op de kofferbak, ik dacht die krijg ik wel weg.
Ik had het gedeelte goed gewassen, gekleid en ontvet, vervolgens ging ik het polijsten met een cutting polish clearcut en gefinished met essence.
Alle swirls en overige lakdefecten zijn weg en de vlek zag je ook niks meer van.

Maar nu hebben ze de auto door een wasstraat gehaald en is de vlek weer terug.

Zie foto betreft de vlek (na de wasstraat)

Kan iemand mij helpen wat dit voor vlek is en hoe ik deze aan kan pakken?

Mvg Joey
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-06-09 at 13.34.47.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-09 at 13.34.47.jpeg
    128,3 KB · Weergaven: 0
Het lijkt op een ingebrande vogelpoep vlek als ik dit zo op de foto mag beoordelen. Misschien dat je met polijsten niet diep genoeg bent gegaan om de vlek te corrigeren. Het kan zijn (met nadruk op 'kan') dat je niet goed ontvet hebt na het polijsten, zodat de vlek tijdelijk gemaskeerd was en niet gecorrigeerd. Na de wasstraat kan de vlek dus terugkomen. Ik weet echter niet je precieze proces tijdens en na polijsten, dus is lastig oordelen zo. Misschien als er een forum-lid in de buurt woont dat hij/zij even kan meekijken?
 
  • Leuk
Reactions: JH1992
Welkom op het forum. :)

Ik ken de Clearcut en Essence niet. Deze zijn van een merk die Carclean niet in huis heeft en wanneer je op het forum dit merk wilt typen (Carpro) krijg je dus sterretjes. :p
Maar... Als ik de beschrijvingen lees, dan is de Clearcut een flink grove compound die zelfs een BMW-lak wel de nodige correctie zal geven. De Essense bevat fillers om de boel mee te verhullen, dus ik denk dat je zonder te checken of de vlek weg was, meteen bent doorgegaan hiermee en dus de vlek hebt verhuld. (Wat met reinigen weer tevoorschijn kwam)

Hoe was de correctie na het polijsten met de compound, dus vóór de Essence? (Vlek minder, weg of onaangetast)
 
  • Leuk
Reactions: JH1992
Ja ik ben dus ook bang dat ik xtje extra eroverheen moet, en mijn vermoedens waren ook vogelpoep maar andersom dacht ik ook dat je dit er wat gemakkelijker uitgepolijst kreeg. Ik zal het goed in de gaten houden tijdens het proces.

Idd ik koop niet altijd alles op carclean omdat ik een detailwinkel vlak bij mij op het werk heb zitten, en die gebruiken idd andere merken die carclean weer niet heeft.

Na het compounden heb ik eigenlijk niet geinspecteerd, heb het polijst residu afgenomen en ben verder gegaan met de finish.

Ik heb die clearcut speciaal aangeschaft idd voor mijn eigen bmw, en heb daar zoveel resultaat mee behaald :D staat er super bij nu.

bedankt voor jullie antwoorden!
 
Ik zou wel aanraden om tussen het compounden en finishen even met een foefje IPA je polijstwerk te inspecteren, alvorens verder te gaan met je finish, zeker met zo'n vlek. :) Het lijkt er nu dus op dat de vlek gemaskeerd hebt.
 
  • Leuk
Reactions: JH1992
Gaat het om die langgerekte vlek in de holling van de klep? Heb je meer een close up? Hij lijkt mij op mijn computerscherm erg egaal/regelmatig voor een vogelpoepvlek. Ook erg veel kleurverschil.
Is er echt kleurverschil of is het puur dof?
Is het niet ooit door de blanke lak gegaan?
 
  • Leuk
Reactions: Farson
ja gaat toch geen moeite doen aan een auto die ze toch weer verneuken door hem door de wasstraat te halen

Zeer waardevolle informatie omtrent de vraag van de topicstarter.

Dat er eventuele swirls en krasjes worden veroorzaakt door de wasstraat staat los van het feit dat iemand zich stoort aan een vlek in de lak.. het onderwerp in deze is het kunnen verwijderen van de vlek, dit staat los van het feit dat iemand er voor kiest om door de wasstraat te gaan en het feit dat iemand, ondanks dat de auto door de wasstraat gaat, ervoor kiest om deze vlek eventueel voor de eigenaar van de auto te verwijderen.
 
Gaat het om die langgerekte vlek in de holling van de klep? Heb je meer een close up? Hij lijkt mij op mijn computerscherm erg egaal/regelmatig voor een vogelpoepvlek. Ook erg veel kleurverschil.
Is er echt kleurverschil of is het puur dof?
Is het niet ooit door de blanke lak gegaan?

Het betreft de auto van mijn schoonouders, het is idd een holling, als het heeft geregend dan blijft het water ook op die plek zitten.
Ik weet de verdere historie niet van de auto betreft poetsen en of dat deze schade heeft gehad, het is een wit uitgeslagen vlek, de blanke lak is niet weg i.m.o.

Ik heb gepolijst met een DAP evo.
 
Ik denk dat de vlek afkomstig is van ingebrande/opgedroogde chemicaliën. Lijkt wat extreem voor vogelpoep. Het lijkt mij best mogelijk dat deze vlek ook niet meer te herstellen is.

Wat ik denk dat je kan proberen, is een alkalische reiniger enige tijd laten inwerken op een warme/hete lak (Open poriën). Pas op dat het niet opdroogt en dat je naderhand alles neutraliseert/verwijdert. Het liefst ook geen extreem bijtende variant. Optimum Power Clean is er zo één, maar wordt niet verkocht door Carclean. Misschien Surfex HD, maar die vind ik al wat te extreem eigenlijk. Mogelijk moet je het een paar keer proberen.

Als dat niet werkt kan je hetzelfde met een zure reiniger proberen. Laboscosmetica Purifica of Optimum MDR, of een variant die CarClean verkoopt.
 

Vergelijkbare onderwerpen