• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

StefanCS | BMW 535d MY09

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Afgelopen donderdag heeft mijn pa zijn 330d coupe ingeruild op een 535d. Vandaag de hele dag bezig geweest met poetsen. Eigenlijk pas de eerste keer dit jaar dat ik een full deatail doe.
We hadden de dealer nog aangegeven dat de buitenkant niet gepoetst hoeft te worden. Dit hadden ze toch wel gedaan. De beamer glom al aardig.

Complete stappenplan:

Gewassen met Swissvax Carbath
Gedroogd en afgeplakt (kleien was niet nodig)
Menzerna PO106FA op Megiuars W8006 polishing pad
Wederom gewassen om polijstresten eraf te spoelen
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Saphir wax
Ramen met Meguiars GlassCleaner
Banden met Meguiars Naturel Shine

DSC00629.jpg

DSC00630.jpg

DSC00631.jpg

DSC00634.jpg


Eerst de auto gewassen. Zonnetje begon te schijnen:)

DSC00636.jpg


Daarna de lak geinspecteerd. Het viel me op dat er bijna geen swirl op de lak zat. Blijkbaar kunnen dealers toch goed werk afleveren?! Echt top, scheelde me een hoop tijd!

Filmpje van de beading die er al op zat


DSC00638.jpg

DSC00639.jpg

DSC00642.jpg

DSC00647.jpg


Toen de auto afgeplakt

DSC00648.jpg

DSC00649.jpg


Na het afplakken nog een stukje gekleid, maar de lak was al glad en schoon, dus de klei weer opgeborgen.
Doordat er bijna geen swirls op de lak zaten heb ik gekozen voor een lichte combo. De Menzerna PO106FA op een polishing pad. Was voor mij de eerste keer werken met de product en ging uitstekend!

Na uren polijsten en waxen het resultaat!:D

DSC_7287.jpg

DSC_7290.jpg

DSC_7293.jpg

DSC_7295.jpg

DSC_7304.jpg

DSC_7305.jpg

DSC_7310.jpg

DSC_7314.jpg

DSC_7324.jpg

DSC_7325.jpg

DSC_7333.jpg

DSC_7335.jpg

DSC_7336.jpg

DSC_7338.jpg


Het was een enorme klus. Had mazzel dat de auto in zo'n goede staat sfgeleverd was, anders had ik hem vandaag niet klaar gekregen.
Ben 9 uur bezig geweest.

Bedankt voor het lezen.
 
Net zoals bij veel andere show off's ziet deze bolide er weer prachtig uit. Heb weer zitten kweilen op mijn buro 8-()) . Ik hoop ook zo goed te kunnen worden als vele andere enthousiaste detailers hier. Eerst maar weer mijn buro schoonmaken. Misschien moet ik die maar eerst een wax laagje geven zodat ik na het zien van andere show off's mijn buro wat makkelijker schoon krijg.

Maar je hebt een prachtig stukje werk afgeleverd..:ja :cool:
 
:)^ Way to go!!!
Naast dat het een vette bak is natuurlijk.
(en uit uitvoerige ervaring weet dat die 3.5 diesel zoooo lekker en sterk is...damn:party: )
 
Mooi gedaan!

Heb laatst de gelegenheid gehad om ook met een 535D touring te rijden (ook m uitgevoerd), wat een ontzettend geniale auto :)^
 
Nog een Swissvax gebruiker. Ik heb sterk de indruk dat het er steeds meer worden.

Prachtige auto en evenzo resultaat!
 
Dikke wagen man! Mooie uitvoering ook, met het M styling pakket. Heb je ook foto's van het interieur?

En die motor is echt geweldig, rij weleens met een X5 E70 3.0D en die is al geweldig. Laat staan de sterkere variant in een lichtere auto! :party:
 
Thnx. Geen foto's van het interieur, want dat heb ik niet onder handen genomen. Is ook niet zo spannend :)