• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlek in de lak

leejoow

Detailing trainee
14 jun 2013
13
47
Goedendag,

Ik heb een vlek in mijn lak (al sinds ik de Peugeot gekocht heb) en ik weet niet wat ik er mee moet doen. Je voelt geen verschil. Aangezien een plaatje meer zegt:

7yus.webp

Iemand enig idee wat ik hier mee kan doen?

Mijn excuses, had wel iets duidelijker mogen zijn :)

Auto is meerdere malen gewassen, maar dit heeft geen effect. Kleien heeft ook geen effect gehad.

Polijsten heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb zelf PB Professional Polish staan. Zou dit effect kunnen hebben met een witte handpad?

Je zou Pro. Polish even kunnen proberen op een witte pad. Dan zul je zien of het effect heeft. Anders zou je kunnen overstappen op een polijstmiddel met korrel, bijv. Monello Finale.

Dit zou zo maar eens een vingerafdruk kunnen zijn waarvan de eigenaar van die hand zich had ingesmeerd met zonnecreme......
Of iemand die bij het laatste onderhoud aan de auto heeft gewerkt ( ik beschuldig niemand persoonlijk hiermee , het gebeurd wel vaker bedoel ik )

Mogelijk is dit dan IN de lak getrokken en is er een kleine kans dat het er nog volledig uitgaat.

Goed ontvetten , SRP (autoglym) erop en je zal er al veel minder van zien.
Prof. polish is een erg goede paintcleaner , indien in je bezit zou ik die zeker proberen.

Om zulke vlekjes te vermijden zeg ik ook altijd tegen diegenen die meerijden dat ze de deurklinken MOETEN gebruiken ( anders : :|~* )

@sjoertem : Grandscenicman is de enige man in huis tussen allemaal vrouwen...dus wie denk je dat er baas is :-d :lol

on topic : ik zou inderdaad het plan dat hierboven verteld is proberen: ontvetten met APC of eraser., professional polish met een witte pad. Als dit niet werkt : polijsten met compound.
Daarna wel terug beschermen met een wax of sealant.