• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekjes en dof hoogglans kunsstof

sandervh

Detailing rookie
3 aug 2025
1
2
De spiegelhouders van mijn Jaguar zijn van hoogglans zwart kunsstof. Of nou ja, dat waren ze ooit. Ze zijn over tijd doffer geworden, maar daarnaast heb ik steeds meer lichte/witte vlekjes. Ik weet niet zo goed wat die vlekken veroorzaakt. Ik droog mijn auto altijd na het wassen, dus opgedroogd/ingebrand kalk lijkt mij heel sterk.

Nu kom ik in de CC webshop allerlei kunsstof dressings en sealants tegen, maar ik heb het idee dat dat vooral voor matte kunsstof delen is? Suggesties hoe ik deze delen weer mooi zwart en vlekvrij krijg?

WhatsApp Image 2025-08-03 at 13.54.14.webp
WhatsApp Image 2025-08-03 at 13.54.14 (1).webp

Welkom!

Ik zou beginnen met professional polish van poorboys, werkt doorgaans perfect met dit soort glanzende kunststof exterieur delen. Mocht dat niet voldoende zijn, eventueel een finishing polish.