• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekjes op beide auto's die niet weg gaan

TomNL

Detailing rookie
21 aug 2024
2
2
Ik was beide (witte) auto's ieder 2 weken. Netjes met goede shampoo, en eens per 4 beurten wax erover. 2 weken terug zag ik wat vlekjes die ik er niet echt afkreeg, gisteren zat het er vol mee.... Op de motorkap en op het dak.

Ik krijg de vlekjes er niet echt af op een normale manier. Geprobeerd:
- Met de spons
- Shampoo puur erop gespoten en 5 minuten later met de spons
- Natte doek laten liggen voor 30 minuten
- Wassstraat met ronddraaiende borstels (ja kon echt niet, maar werkt ook niet)
- Alcohol (isopronal) op een doekje). ook helaas.
- Met de nagel eroverheen.. Dit werkt, maar ik heb onvoldoende nagels (en tijd) om zo heel de auto te doen :)

Iemand de gouden tip wat het is en hoe ik eraf krijg? Ik denk iets uit de bomen ofzo. De auto's staan niet recht onder een boom, maar er zou wel wat op kunnen waaien.
Vlekjes auto.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ken je niemand met een stoomreiniger, denk dat deze erzo af gaan. Ik had ook ongeveer zo plekjes op mijn wagen en in 123 eraf ermee.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Heb je de auto in de buurt van het spoor geparkeerd? Dan zou het ‘ingebrand’ koper deeltjes van de bovenleiding kunnen zijn.
Ooit (jaren 90) kon je bij de NS flesje oxaalzuur halen om de vlekken weg te krijgen.