• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekjes verwijderen van zwarte raamstijl BMW E46

StefanEngelen

Detailing trainee
10 sep 2009
3
47
We zijn bezig met het detailen van een Zwarte BMW E46.

Dit gaat allemaal prima, maar we hebben 1 vraagje en we hopen dat iemand dit al ooit heeft gezien.

Tussen de raam van de bestuurder en de raam van de passagiers achterin zit een zwarte raamstijl van +- 15-20cm breed en deze heeft rare vlekjes. We hebben geprobeerd met een licht schoonmaakmiddel dit te verwijderen, maar helaas.

Het materiaal lijkt metaal te zijn en het ziet er zo uit:

Heeft iemand dit eerder gezien en zo ja, is het weg te krijgen?

PS: hoe heet dat deel?
PS2: Let niet op de andere spetters op de ramen en bovenop, dat is van het water :)

Edit: bij nader inzien zou het ook Kunststof kunnen zijn.
We hebben geprobeerd te kleien en APC te gebruiken. Hierdoor wordt het iets beter maar de vlekjes blijven.

Mij lijkt het eerder kunststof te zijn, vooral ook omdat het mat is. De B-stijl is bijna nooit zwart metaal op deze manier. Veelal zie je dat auto's folie hebben (die dan na verloop van tijd gaat bobbelen...) en in enkele gevallen een zwart kunststof overzetstuk. Even tikken met een metalen voorwerp (bijvoorbeeld een ring) en je weet het. Heb je al geprobeerd te kleien? APC?

Ben ook benieuwd. Volgens mij is het gelakt metaal. Heb dit in heel lichte vorm ook op de mijne. Mijn vorige (E46) had 't ook en 't is inderdaad moeilijk helemaal schoon te krijgen.

Gr. Mila

Bij mij in het verleden met diverse BMW's kreeg ik het weg met cleaner fluid, dus met bijvoorbeeld Lime Prime of lime prime lite zal je het dan ook wel weg kunnen krijgen. Tip: til het rubber eromheen eens op en kijk of je kunt zien of het een folie is, dat is toch heel vaak het geval, juist als het mat zwart is. Bij hoogglans heb je meer kans dat het een lak is.

Als het mat gelakt is zou je het weg moeten kunnen halen met een polish zoals SSR 1 of wanneer nodig iets met een hogere cuttingsfactor. Nadeel is wel dat de kans groot is dat het daarna niet mat meer is door de olie is de polish. Deze olie zou je weer kunnen verwijderen met APC. Of idd met een Pre wax zoals cleaner fluid van Swissvax of Lime prima van Dodo Juice.