• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op zwarte raamstijlen

Bjorn_J

Detailing rookie
30 apr 2021
2
2
Beste lezers,

Sinds afgelopen week valt het me op dat er alleen vlekken op de zwarte raamlijsten van mijn auto zitten. Dit is vooral goed zichtbaar in de zon en het lijken een soort van watervlekken of waxvlekken te zijn. Ik heb al geprobeerd om dit te verwijderen met water en een microvezel doek maar helaas zonder succes.

In het zonlicht slaan de vlekken een beetje blauw/paars uit. Iemand enig idee hoe dit komt, en vooral hoe ik dit weer weg kan krijgen? Auto word altijd in de wasbox gewassen en gaat nooit door de wasstraat.

Het betreft een Mercedes C-klasse uit 2017 met nightpakket.
 
Welkom op het forum Bjorn, wellicht even voorstellen in het voorstel topic?

Uit welk materiaal bestaan de raamlijsten (Autolak, pianolak, chroom, kunststof, wrap/sticker)?
Een foto kan een hoop duidelijk maken.

En als je de wasborstel in de wasbox gebruikt is dat vragen om krassen...
 
Hi Mark,

Bedankt voor je reactie.

Ik zal inderdaad nog even een post maken in het voorsteltopic. ;)

Op het moment ben ik niet thuis en dus ook niet in de gelegenheid om een foto te maken. Zodra ik thuis ben zal ik even een foto bijvoegen. Het betreft de standaard zwarte raamlijsten van het Mercedes nightpakket, volgens mij is dit pianolak o.i.d.

Het zijn echt vlekken met een blauw/paarse gloed en geen krassen. De wasborstel gebruik ik sws nooit, dat is inderdaad vragen om problemen.
 
Dat zijn kwetsbare delen inderdaad! Ze zijn over het algemeen wel goed te polijsten, maar ze blijven gevoelig voor krassen en op zwart zie je nou eenmaal alles. Vlekken gloeien daar ook altijd wat olieachtig op vanwege hoogglans pianolak. Is het ongeveer dit?
131943_Swirls__vinger.jpg

Als het met reinigingsmiddelen er niet af komt, zal polijsten de uitweg zijn. In bovenstaand voorbeeld was het overigens een ingebrande zonnebrand vinger. Die stijlen worden nou eenmaal vaak aangeraakt...ook met vieze vingers.