• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vlekken en rare plekken OZ Ultrallegera Velgen na Quartz behandeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bask04

Detailing addict
27 feb 2011
26
60
Wat valt hier aan te doen.

Zou het kunnen dat de orginele lak van de oz velgen
is aangetast??
 
conv_1973.jpg

hopelijk is het zo te zien
 
Lijkt mij slijtage in de coating en dat er wat stukjes "afgebladderd" zijn en wat luchtblaasjes onder de rest van de coating zit.
Wat voor coating zit er op en wanneer heeft de behandeling plaatsgevonden? Nog een belangrijke vraag, hoe heb je de velgen onderhouden nadat de coating erop zat?

Coatings die jaren blijven zitten op velgen zijn mijn inziens een fabeltje.
 
Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar lijkt het er op dat de vlekken onder de coating laag zitten of lijkt er een stukje van de coating af te zijn?
 
Ultraleggera's zijn relatief prijzige velgen, in dat opzicht begrijp ik goed dat je ze zo goed mogelijk wilt beschermen.

Hoe lang geleden is de behandeling gedaan? Als de behandeling niet correct is gedaan (niet goed ontvet, niet goed afgenomen), dan kun je dit eigenlijk al een aantal uren erna zien.
Als het al een aantal maanden of weken geleden is en je ziet het pas recentelijk, dan is de coating goed aangebracht en door iets anders aangetast. Dat is op zich toch ook waar de coating voor bedoeld is: als opofferingslaag om de laklaag te beschermen. Liever een beschadigde coating dan een beschadigde laklaag.

Dat gezegd te hebben en terug naar je vraag en de oplossing om dit weer netjes te krijgen: Is het wel "alleen maar de coating" of heeft het voorwerp (steenslag?) dat de schade heeft aangericht meer dingen aangetast? Je zou dat stuk kunnen polijsten om de coating eraf te halen en te kijken of je dan een glad oppervlak krijgt met een intacte laklaag.
 
Ik heb dit topic wat geschoond. Behandeling is uit mei / juni 2011 en toen werd er al uitgebreid geklaagd over degene die de behandeling heeft uitgevoerd. Graag niet nog een keer dat geklaag.

Zover ik het kan beoordelen is het gewoon slijtage / steenslag op de velgen waardoor er stukjes af zijn gegaan.
 
Even wat rechtzetten Tim
Mei 2011

Toen is mijn auto voor de eerste keer behandeld.
De Quartz behandeling van 1000 euro heeft hij in november 2013 gedaan.
 
Je coating heeft dan meer als een jaar gewerkt, meer zul je ook niet hoeven verwachten van je coating.
Als jij de velgen met een velgenreinger op zuurbasis elke week gewassen hebt zal dat vroeg of laat je coating aan tasten en op het laatst ook je velg;)
 
Ik denk dat het niet correct is om een detailer en zijn tarief hier zo specifiek te benoemen. Over het onderhoud na de coating wordt niet gesproken, een levensduur van ruim een jaar is ook niet gek. Op deze manier wordt iemand's reputatie beschadigd die blijkbaar niet meer actief is op het forum. Wat mij betreft lijkt het erop dat de eigenaar van de velgen een geschil heeft met de detailer en om dit op een forum van Carclean te doen is wat mij betreft niet netjes. Wat mij betreft een slotje erop. (Ik ken De detailer niet persoonlijk, alleen zijn bijdragen aan het forum)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.