• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in de lak?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ik ben hier nog maar net nieuw en gelijk een vraag ;)

Mijn Polo heeft op de linkerflank een soort van 'vlekken' zitten. Als je er schuin naar kijkt zie je vlekken zitten die net even wat lichter zijn dan de lak er om heen. De auto heeft geen schade verleden en als ie schoon is zie je de vlekvorming het beste.

Ik ga binnenkort als ik al mijn spulletjes binnen heb de auto een 5 of 6 stappenplan geven. Zou e.e.a. met dat plan weggewerkt kunnen worden (handmatig)?

Foto is niet heel duidelijk maar hoop dat jullie er wat aan kunnen zien!
 
Het lijkt op BirdSh*t ,kan ook kalk zijn..Mss even een close-upje maken want het is niet echt zo goed zichtbaar.
Als het 1 van de 2 hierboven is krijg je het wel weggewerkt..:)^
 
Is het iets wat er altijd al inzat?

Eerste eigenaar?

Moeilijk vast te stellen aan de hand van een foto, maar het zou me niet verbazen als het 'wolkvorming' in de basecoat is. Dan kan je poetsen wat je wilt, maar het gaat er niet uit, want dat is een lakfout die in de kleurlaag zit en afgesloten is met een blanke laklaag.
 
Nee geen eerste eigenaar, maar 99% zeker schadevrij. Ik zal het is vragen aan de vorige eigenaresse.

Stel dat het wolkvorming is, hoe gaat een dealer daar normaal gesproken mee om? Zeker bij een auto uit 2001.
 
De dealer zal je vertellen de auto te laten spuiten als je er last van hebt... Op je eigen kosten natuurlijk! :)