• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in rubber rond ramen

Mittavic

Detailing rookie
29 apr 2023
4
2
Dag allemaal,

Vandaag heb ik mijn auto gewassen. Eigenlijk hoe ik het altijd doe. Eerst snowfoam en daarna gebruik ik de 3 emmer techniek. Foam spuit ik altijd snel af juist voor het intrekken in de rubbers etc.

Nu zag ik het meteen, er zijn toch vlekken in de rubbers gekomen :worried: meteen mijn zaterdagavond verpest, maar als ik het moet geloven is dit wel op te lossen?

De auto is nog geen 3 maanden oud dus echt vervuild zullen de rubbers niet zijn. Is het gebruik van een cleaner dan voldoende?

Hoe ga ik dan te werk? De lak en ramen rondom de rubbers helemaal afplakken neem ik aan?

Als iemand mij verder zou kunnen helpen dan heel graag!

Gr Mitch

IMG_9680.jpeg

IMG_9679.jpeg
 
Welkom op het forum. ;)

Hmm... Een voorwas niet laten werken gaat in tegen het principe van een voorwas. Welk product gebruik je?

Weet je zeker dat dit 100% rubber is? Zo ja, dan zou ik zelf beginnen met het aanbrengen van bijv. Natural Look. Dit is een dressing en deze gebruik je dan niet om te voeden, maar om zijn reinigende werking. Gulzig aanbrengen met een masserende beweging (Boenen) en lekker laten intrekken/inwerken. Daarna goed afnemen met een doek.

Voordat je er op gaat boenen met shampoos, APC's, andere reinigers of wat dan ook, zou ik bovenstaande eerst proberen. Harder reinigen kan maar zo betekenen dat je daarna wel een schone strip hebt, maar je moet blijven voeden met dressings om de zoveel tijd.
(Of dan juist een coating aanbrengen, zoals Gyeon - Trim. Heb je er lang geen omkijken meer na)
 
  • Leuk
Reactions: Mittavic
Duidelijk dat je daar van schrikt, maar dat is niet nodig
Rubber is én deels natuurlijk materiaal én het wordt in een mal gemaakt.
Natuurlijk materiaal kan verouderen, daar heb jij nog geen last van.
In de mal gebruiken ze middelen waardoor de rubber niet blijft plakken.
Die werken deels als de onderhoudsmiddelen voor rubber, Natural Look is er daar één van.
Maar Natural Look werkt niet lekker in de buitenlucht, dan kan je beter Gyeon Trim Nemen of Gyeon Cure
Mijn inschatting is dat het rubber nu droog is en wat poreus. Na behandeling zullen de vlekken niet meer zichtbaar zijn
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Mittavic
Welkom op het forum. ;)

Hmm... Een voorwas niet laten werken gaat in tegen het principe van een voorwas. Welk product gebruik je?

Weet je zeker dat dit 100% rubber is? Zo ja, dan zou ik zelf beginnen met het aanbrengen van bijv. Natural Look. Dit is een dressing en deze gebruik je dan niet om te voeden, maar om zijn reinigende werking. Gulzig aanbrengen met een masserende beweging (Boenen) en lekker laten intrekken/inwerken. Daarna goed afnemen met een doek.

Voordat je er op gaat boenen met shampoos, APC's, andere reinigers of wat dan ook, zou ik bovenstaande eerst proberen. Harder reinigen kan maar zo betekenen dat je daarna wel een schone strip hebt, maar je moet blijven voeden met dressings om de zoveel tijd.
(Of dan juist een coating aanbrengen, zoals Gyeon - Trim. Heb je er lang geen omkijken meer na)

Bedankt voor je reactie! Ik laat de onderkant altijd intrekken hoor en de bovenkant (rubbers etc) spuit ik eigenlijk nooit in omdat ik juist bang ben voor die vlekken. Nu 1 x wel met Foam gedaan en meteen vlekken…

Koch Chemie Gentse Snow Foam
Koch Chemie NanoMagic Shampoo GsF wekelijkse wasbeurten
CarPro Hydrofoam Wash & Coat deze 1 op 3 wasbeurten

Ja, weet zeker dat het rubber is.

Natural Look met een (microvezel)doek of melaminespons aanbrengen? Moet de rest dan worden afgeplakt? Ramen en lak? Moet het daarna nog afgespoeld worden? Of is dat wat je aan gaf met een droge doek afnemen voldoende? Wat voor doeken raad je aan?
 
Duidelijk dat je daar van schrikt, maar dat is niet nodig
Rubber is én deels natuurlijk materiaal én het wordt in een mal gemaakt.
Natuurlijk materiaal kan verouderen, daar heb jij nog geen last van.
In de mal gebruiken ze middelen waardoor de rubber niet blijft plakken.
Die werken deels als de onderhoudsmiddelen voor rubber, Natural Look is er daar één van.
Maar Natural Look werkt niet lekker in de buitenlucht, dan kan je beter Gyeon Trim Nemen of Gyeon Cure
Mijn inschatting is dat het rubber nu droog is en wat poreus. Na behandeling zullen de vlekken niet meer zichtbaar zijn
Gelukkig! Maar toch schrik je met zo’n nieuwe auto en als je er zó zuinig op bent.

Ik kan op mijn werk binnen staan dus ik zou het daar eventueel kunnen proberen met de Natural Look. Dus veel aanbrengen met een melamine spons of (microvezel)doek en daarna afnemen met een droge doek? Jij nog tips wat voor doeken te gebruiken?

Als dat niet werkt kan ik altijd nog de andere producten proberen die jij voorstelde.
 
Laat het melaminesponsje maar in de kast liggen, of nog beter, gooi het maar meteen in de kliko voordat je je 3 maanden oude auto ermee verknalt.
Gewoon voor de raamrubbers een oude doek gebruiken want deze zal wel wat zwart worden.
 
  • Leuk
Reactions: Mittavic
Laat het melaminesponsje maar in de kast liggen, of nog beter, gooi het maar meteen in de kliko voordat je je 3 maanden oude auto ermee verknalt.
Gewoon voor de raamrubbers een oude doek gebruiken want deze zal wel wat zwart worden.
Ik heb deze niet dus zal t niet kopen!
 
Stjärnagloss gummi of dodo juice dark matter werken ook goed op rubber. Werking van beide gelijk, black matter alleen iets dikker. Ook in mooie 100ml samples te krijgen, zodat je uit kunt proberen.

Beide producten werken ook goed als dressing voor banden en trims, dus gelijk voor meerdere dingen te gebruiken.
 
De Natural Look (dressing) als reiniging adviseerde ik omdat ik er van uit ging dat je al iets geprobeerd had. Een dressing zal het rubber voeden, alsof je het nat maakt.

Verdwijnen de vlekken als je de rubbers goed nat maakt?

Zo ja, dan kan je de rubbers goed wassen en een dressing of coating aanbrengen.
Zo nee, dan zal je eerst beter moeten reinigen alvorens een product aan te brengen.

Rubbers (en kunststoffen) gaan helaas het snelst beinvloed worden door vuil, UV-straling, etc. Althans, je gaat al snel zien dat deze doffer worden.
De rubbers donker houden met product is mooi, maar houd ze ook langer goed.

Melaminesponsjes hebben een schurende werking en heb je niet nodig om een product aan te brengen. ;)