• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken (kalk) op de lak en ruiten!

Harold58

Detailing rookie
20 nov 2018
8
15
65
Stein (L)
Ik heb vlekken op mijn lak en op de ramen,waarschijnlijk ingedroogde watervlekken.
Kan me hier iemand vertellen hoe ik deze weg krijg of kan me iemand hier mee helpen?
Het is vooral goed zicht baar op mijn zwarte glazen dak maar het zit ook op mijn witte lak!
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20181120_113011.jpg
    20181120_113011.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 503
  • 20181120_112951.jpg
    20181120_112951.jpg
    88 KB · Weergaven: 657
De ene watervlek is de andere niet. Ik heb een tijd geleden watervlekken op een auto verholpen. Op de lak was na een grondige decontaminatie en kleien alles weg maar op de ramen moest ik wel met een licht polijstmiddel aan de gang.
 
Zou het zelf met de hand wegpoetsen voor de ramen. Microvezeldoek pakken beetje (groffe) polijstmiddel opdoen en cirkels maken. Vervolgens uitpoetsen met de andere kant van het doek of een andere doek. Voor het lakwerk zou je dit eventueel ook kunnen doen, zorg wel ervoor dat je dak goed schoon is om krassen te voorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Harold58
Alleen voor het glas, niet voor de lak;

Keukenpapier met een klein beetje fijn keukenzout
Papier licht vochtig maken en met zout enal even laten liggen
Dan zachtjes cirkelend bewegen, niet hard duwen
Werkt ook op de douchekabine
 
  • Leuk
Reactions: Harold58
Ik denk dat je dan toch gewoon met een polijstmiddel aan de gang moet, aangezien alle dingen hiervoor niet werkte.

Handmatig is prima te doen met een MF-doek en een dot polijstmiddel. De doek kan je opvouwen of ''opproppen'' tot je een stevig werkvlak in de doek hebt, dot polijstmiddel erop en met lichte druk kleine cirkels draaien. (Schurende/slijpende werking op glas is minimaal omdat glas knetterhard is)

Met alles geldt... Met beleid, met geweld neuq je een olifant. :p
 
Een machine hebben is altijd makkelijk, maar voor jouw huidige klachten zou het in mijn opinie niet nodig zijn. De afweging wél of níet een machine ligt natuurlijk bij jou. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Harold58
Ik zou dit ook aanpakken met Poorboys World Profesional Polish en een witte polijsthandpad van Monello.
Ook kun je ipv Prof. Polish kiezen voor Monello Finale als polijstmiddel.
Gewoon zachtjes met de hand polijsten. Ik schat in dat een glazen dak in drie kwartier gedaan is, mits goed schoon voor aanvang.
 
Ik heb het weggekregen met motip scratchremover,zowel op het glas en de lak.
Hierna heb ik de auto afgeveegd met een ontvetter,en heb ik de wagen gewassen met een overdosis dreft.Toen heb ik hem in de collinite 845 gezet,hij ziet er weer prachtig uit!
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en het meedenken!!
 
Bij ons extreem veel kalk in het water, iemand had zijn auto in de volle zon gewassen en niet gedroogd, met meguiars waterspot removal weer goed gekregen.