• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken onderkant achterruit

Ayindaaa

Detailing rookie
30 aug 2024
1
2
Hallo,
Ik ben van plan een auto te halen, maar laatst zag ik een soort vlekken aan de onderkant van de achterruit. Iemand die weet wat dat is en of dat kwaad kan?
 

Bijlagen

  • IMG_0811.jpeg
    IMG_0811.jpeg
    173,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG_0810.jpeg
    IMG_0810.jpeg
    100,9 KB · Weergaven: 15
Welkom op dit forum ;)

Foto van iets dichterbij zou handig zijn.
Het ziet er naar uit dat de lagen van elkaar los komen
Delamineren noemen ze dat.
Kan verder gaan en dan wordt de sterkte van de ruit minder
 
Als je de zwarte laag op de ruit bedoeld, kan het ook zijn dat die aan het verdwijnen is. Dit is het doel van de rand (bron: google en autoweek):

De zwarte rand en bijbehorende bolletjes worden op de ruit gedrukt. Achteraf wordt de verf op de ruit gebakken, waardoor ze zo goed als onmogelijk te verwijderen is. De rand zit altijd aan de binnenkant van de ruit. Hij onttrekt de lijm aan het oog en vormt een oppervlak waarop de lijm beter kan hechten. Daarnaast fungeren ze als een schild om de lijm tegen ultraviolette zonnestralen te beschermen.

Als die zwarte rand verdwijnt denk ik dat dit alleen optisch niet fraai is maar verder geen kwaad kan, al zijn er wellicht mensen die hier meer kennis van hebben op het forum;