• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekkerige lak.

Saga

Detailing rookie
29 mei 2023
2
2
Wij hebben een oude camper uit 2002 gekocht. De zijkant is behoorlijk vlekkerig. Aan de ene kant meer dan de andere kant. De kleur is hetzelfde als de binnenkant die wel goed is. Ik heb klein stukje gepolijst maar de vlekken blijven terwijl de lak mooi gaat glanzen. Wat zouden deze vlekken kunnen zijn en is het te verwijderen?

Mark
IMG_20230529_190034.jpg
 
Welkom op het forum, Mark ;)

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik nou precies zou moeten zien. Je spreekt over meer glans, maar er is amper tot geen reflectie. Tenzij die witte vegen in de lak komen door reflectie of zijn dit de vlekken waar je op doelde?

- Je hebt gepolijst, dus het zijn gelakte delen met eventueel een blanke lak.
- Metaal of kunststof paneel?
- Waarmee heb je gepolijst? (Machinaal of handmatig, pad, polijstmiddel, etc)

- Heb je ook betere foto's?
 
Ziet eruit als wolkvorming in de lak, mogelijk is hij een keer met het spuitbusje gespoten. Mocht het wolkvorming zijn dan kan je er eigenlijk niks aan doen, het plaatdeel zal opnieuw gespoten moeten worden als je het weg wilt hebben.
 
Met de machine gepolijst. Het is een beetje wolkerig idd. Het lijkt niet overgespoten als ik kijk bij de overgang van de binnenkant naar de buitenkant. De bus is te oud om hier iets aan te doen vinden wij. Dan laten wij het zitten.
Bedankt voor de info.