• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep bij koop weggewerkt, nu doffe plekken op dak.

Samaya

Detailing rookie
4 feb 2025
1
2
Bij de koop van mijn tweedehands Opel Mariva zag ik na een jaar ineens hele grote doffe vlekken op het dak. Waarschijnlijk hebben ze vogelpoep wat ingebeten is weggewerkt zodat we deze niet zouden waarnemen bij de verkoop. Nu heb ik een dak met inmiddels meerdere grotere plekken zwart in het midden, daaromheen witte vlekken en de laklaag is over het hele dak slecht. Ik heb het al een paar jaar weggewerkt met polijsten, maar dat is niet meer afdoende. Wat kan ik doen om dit op te lossen. Overspuiten is een te dure optie. Andere opties om het minder zichtbaar te maken? Is overspuiten evt met blanke lak afdoende? Ik ben dankbaar voor de goedkopere oplossingen want 800 euro overspuiten is de dagwaarde niet meer waard.

Bijlagen

• IMG_3032.webp
    IMG_3032.webp
    20,5 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reacties: RoyR
Poeh... Dat ziet er zo op het eerste gezicht uit als clear coat failure.
Denk niet dat daar een simpele/goedkope oplossing voor is.
Hoeft overigens niet van vogelpoep te komen. Als het vlekken zouden zijn die verborgen zouden zijn door een of ander smeerseltje van de verkoper, dan zou ik verwachten dat dat al wel eerder te zien zou zijn dan pas na een jaar.
Hoe oud is je Meriva?

Ik denk ook niet dat je dit soort vlekken een jaar lang kunt maskeren, ze zijn ook iets te groot voor vogelpoep lijkt me, en indien wel zo dan zou ik graag het product weten. Het ligt een beetje aan de waarde van de auto anders zou je er ook een wrap op kunnen laten zetten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: RoyR