• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep en krasjes verwijderbaar?

Bimmerf11

Detailing rookie
15 dec 2012
36
0
Collega's,
Graag jullie advies/hulp bij t volgende..auto van mijn zus bekeken maar er zaten toch nog al wat lakschades op. Het gaat hierbij om een ford Ka. Eerste foto is vogelpoep... 2de krasje of ook vogelpoep verkeerd verwijderd..wat valt hier nog aan te doen...
Gr.
 
Aan de vogelpoep schade valt geen eer meer te behalen. Hier is de lak al helemaal weggevreten.

Je zou kan het proberen met opvullen en wetsanden, maar of dat dan weer echt mooi word durf ik je niet te zeggen.

Succes
 
Vogelpoep is inderdaad einde oefening, de krasjes lijken me niet zo'n probleem met de juiste middelen en een DAP o.i.d.
 
Woody;311540 zei:
Aan de vogelpoep schade valt geen eer meer te behalen. Je zou kan het proberen met opvullen en wetsanden, maar of dat dan weer echt mooi word durf ik je niet te zeggen.

Mooier zal het er niet op worden , maar je kan er wel voor zorgen dat er geen roest in de plaats komt en dan vul je die vogelpoepvlek misschien toch beter op met behulp van een lakstiftje en de juiste kleur (beter met een satéprikker ) .

Als je dit erg fijn doet , zou je dit later kunnen wetsanden en polijsten.......maar dat doe je best bij iemand die dit reeds gedaan heeft en liefst met een lakdikte-meter. ;)
(manueel polijsten is hier dan uitgesloten)

Wat de 2e foto betreft : polijsten.......en een wax erover .

Post zeker een foto als je er verder mee gaat , zijn we benieuwd naar . :-"
 
Omdat kunststof onderhevig is aan de weersomstandigheden. Even voeden met bijvoorbeeld c.pro perl.

Edit: je bedoeld toch wel het harde kunststof?
 
Jaja.... Maar is dat ook blijvend.? Of na de eerste wasbeurt weer weg... Had dit bij de vorige ook, maar was toen nog niet op deze site??
 
De PERL pakt goed, maar is geen blijvend product. Zoals Nicknameless en McShine al noemen, Dlux houdt langer.
 
Tegenwoordig zijn deze 'houders' waar je ruitenwissers inzitten gelukkig van kunststof. Kan doffer worden wanneer er niets aan gedaan wordt, maar het roest in ieder geval niet.
Sinds de auto van m'n moeder met metalen houders ging roesten heb ik altijd bij verkleuring/roest de plasti dip gepakt. Ideaal spul en ook makkelijk weer te verwijderen. Heb ook nog geen last gehad dat de 'verf' los liet door bijvoorbeeld ruitenwisservloeistof.

Als de DLUX nog niet volledig naar wens werkt is Plasti dip wellicht een oplossing?