• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep op lak

Gum

Detailing rookie
15 mrt 2010
70
7
58
Aan het eind van de middag ontdekte ik vogelpoep op mijn motorkap die er aan het begin van de middag er nog niet opzat.
Ik heb getracht de uitwerpselen met PB spray and wipe te verwijderen maar er bleef toch nog een vlek achter.
Vervolgens PB professional polish geprobeerd maar kreeg de vlek daarmee niet weg.
Daarna Raffini Mezzo Polish Cut 3.5/5 i.c.m. een oranje Light Cutting Applicator geprobeerd maar ik krijg het niet echt helemaal weg.
Als ik onder een hoek in het zonlicht kijk blijf ik een soort vlek zien alsof de lak daar plaatselijk licht is opgelost (het is een cirkelvormige vlek ter grootte van 10 ct met een soort van sinaasappelhuid). Op ca. 1 meter afstand en ik er recht bovenop kijk is er niets te zien. Die vogel heeft blijkbaar zéér scherp getafeld ]-0
Ik verwacht niet dat ik met kleien nog iets kan uitrichten.
Zou ik het met een DAP500, die ik overigens nog niet bezit, weg kunnen krijgen?

Als het niet helemaal door de blanke lak heen is kun je nog gaan wetsanden, polijsten en waxen. Is het door de blanke lak, dan heb ik niet zo´n leuk bericht.

Zover ik het kan zien is het niet door de blanke lak heen.
Aangezien ik nog maar een beginner ben op dit gebied durf ik wetsanden op een 3 maanden auto niet echt aan. Wellicht dat ik dan beter even naar een schadebedrijf kan gaan !

alteaniels zei:
Eerst een detailer in de buurt raadplegen:-" en dan eventueel pas naar een schadebedrijf gaan.

inderdaad de detailers zijn spijtig genoeg dikwijls beter dan de zogenaamde professionals....

Dat kan natuurlijk ook. Iemand in de buurt tussen Nijmegen en Venray?