• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 strepen/donkere vlekken

Als ik de reacties in dat topic lees, was het niet weg na wassen / detailspray / etc. :(

Apart dat de 845 zo naar voren komt, omdat dit voor mij echt de meest no-nonsens wax ooit is. Het nazweten herken ik niet en zou ik ook niet snel verwachten bij een hybride. Glaze-achtige taferelen ken ik alleen van heule vette waxen en/of bij fillers of pigmenten.
 
Inderdaad, zweten treedt enkel op indien er onder onder of boven de collinite iets extra werd aangebracht. Dat is in het verleden al gebleken.
 
@Quantoxx ik heb nog niet zulke zaken meegemaakt met collinite 845. Wel dat het aan het zweten was. Maar dat ging na de eerst volgende keer er gewoon af.

Misschien nog polisresidu op de lak, te dik aangebracht. Niet goed afgenomen? Wel interessant om erachter te komen wat het is geweest?
 
@Jansen - Poef, ik heb geen idee. Lijkt mij dat er toch wel polymeren in zitten, kijkende naar de oorsprong van de wax en zijn eigenschappen?

Misschien kan @Dibbuz wat meer vertellen want nu ben ik nieuwsgierig. :p

EDIT - Lees op het forum wel enkele berichten als ''...heeft polymeren aan boord''.
 
Eehh nee. Heb de auto gepolijst met Monello van Veloce naar Mezzo naar Finish. Daarna heel dun met de dap900 opgezet. Ondanks dat toch de genoemde vlekken. Ik heb ze eruit gepoetst zonder enige moeite maar het viel wel op.
Inderdaad, zweten treedt enkel op indien er onder onder of boven de collinite iets extra werd aangebracht. Dat is in het verleden al gebleken.
 
@WimWerf - ''Propan-2-ol, isopropanol, isopropylalcohol, afgekort IPA, is een secundaire alcohol die voor reiniging en ontsmetting wordt gebruikt.''

Producten zoals bijv. Gyeon - Prep en Nanolex - EX bevatten dit soort alcohol. Hiermee ontvet je dus de boel om, in dit geval, de lak zo schoon mogelijk te krijgen en de wax goed kan hechten.
 
  • Leuk
Reactions: WimWerf