• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere vlekken na intrekken velgenreiniger

Bassho

Detailing chief
3 jul 2017
103
85
Dag allen,

Ik heb een nieuwe auto gekocht (SEAT Ibiza Bocanegra rood) waarvan de velgen helaas al niet zo best waren bij de aanschaf. Ik vond dit niet erg, maar wil wel graag de velgen weer mooi maken. Wat is de situatie:

De garage heeft een bepaalde velgenreiniger op de velgen gesmeerd die volgens hen te lang is blijven zitten. Hierdoor zitten er nu zwarte vlekken op de velg die je dus niet kunt wegpoetsen. Is iemand bekend hiermee, en wat zou hier tegen werken?

Foto:
PTG7p3n.jpg

ueiktOm.jpg

wWsgkLk.png
 
Laatst bewerkt:
De garage heeft...

Hun pakkie an, denk? :)

Lastig te bepalen vanaf een foto, maar waarschijnlijk is er een zure velgenreiniger gebruikt? Op de voorkant van de spaak lijkt het ao flink aangetast te zijn.

Heb jij of de garage al iets geprobeerd? Natte vinger, doekie, polijstmiddel, pindakaas, pH-neutrale reiniger, paint cleaner, klei, smeerworst, lang naar kijken, Blue Wonder, Tell Sell?
 
Hun pakkie an, denk? :)

Zeker, als de prijs ook hoger was! :)
Velgen was een dingetje waar toch enkele eurotjes op afgepraat kon worden :p

Verder zijn het niet hele dikke velgen, maar die vlekken is ook niet echt wat.

//
Heb het volgende geprobeerd:
- Monello Non Ferro (geen resultaat, wel heel paars allemaal)
- Ultra fijne staalwol (geen resultaat, krijg de laag er niet vanaf)
 
Staalwol op lak is eigenlijk nooit de juist keuze.
Heb je wat polijstmiddel op een padje of een doek al geprobeerd?
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Is het gelakt of blank lichtmetaal ?

Als staalwol niets doet, heb je zitten aaien, nog een geluk want het is uiteraard geen goede oplossing
Staalwol maakt vooral ongelijke krassen en dit is een gelijkmatig iets

Kans bestaat dat de lak heel verweerd was en de reiniger de onderlaag met metallic heeft aangetast
Ik zou gewoon een cone en een zwaarder polijstmiddel nemen

En anders de hulp in roepen van forumlid Tamer ;)
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Is het gelakt of blank lichtmetaal ?

Als staalwol niets doet, heb je zitten aaien, nog een geluk want het is uiteraard geen goede oplossing
Staalwol maakt vooral ongelijke krassen en dit is een gelijkmatig iets

Kans bestaat dat de lak heel verweerd was en de reiniger de onderlaag met metallic heeft aangetast
Ik zou gewoon een cone en een zwaarder polijstmiddel nemen

En anders de hulp in roepen van forumlid Tamer ;)
Durf het je niet te zeggen of het gelakt is of blank lichtmetaal. Het lijkt lak, er zit een glimmende laag op de velg. Het staalwol even op een klein stukje geprobeerd om te zien of het oppervlakkige schade is. Maar krijg het dus niet weg met 000 fine.

Zou het de moeite waard zijn om geel + veloce eens te proberen?
 
Ik heb ooit een gelijkaardig iets meegemaakt. Velgen van een 308 GT-Line met gepolijste voorkant werden in dezelfde staat als de velgen op jou foto ingeleverd. Ik vermoed een te sterk bijtend product want ook de remklauwen waren er heel erg aan toe.

Ik heb de velgen eerst gereinigd met IronX en in eerste instantie leek toen alles verdwenen, maar hoe meer de velg opdroogde bleek er geen resultaat te zijn. Vervolgens licht gepolijst maar ook hiermee geen resultaat behaald. Door gebrek aan tijd ben ik toen hier niet verder op in kunnen gaan.

Ik ga dit topic dus zeker in de gaten houden!