• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep op Tiguan (probleem opgelost! met foto's)

robert70

Detailing trainee
31 jan 2010
18
47
Wetende dat vogelpoep snel verwijderd moet worden, één dag op mijn lak laten zitten en daarna met hoge druk verwijderd.

Evenwel zitten er nu vlekken op de zwarte lak van mijn half jaar oude Tiguan.

Al gekleid met Quick Detailer zonder resultaat.

Met Cleaner Wax van Meguiars, ook geen resultaat.

Erg balen! Heeft iemand een goede tip?

Wellicht een lichte polijst of cleaner?

Paulus de Boskabouter zei:
Dat word polijsten! Aangezien het een VAG auto betreft zal ik Monello gebruiken.

Dank. Welke van Monello?

Deze:

https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Mezzo_Polish_500ml_Cut_35_5_Gloss_3_5_MRM0105_101575

Als je Inizio of Mezzo gebruikt, moet je altijd finishen met Finale om de glans weer 100% terug te krijgen. Mezzo is een prima keuze, afhankelijk van de ernst van de plek. Mischien een foto plaatsen?

ik heb hierthuis een mooi resultaat bereikt op een vogelpoepplek van X aantal jaren oud, die had er wss maanden opgezeten en er dan afgeregent was, met de DC paint cleaner van meguiars.
let wel dit was op een Honda zwarte lak(met blauwe metalic flakes in wel super mooi :love )
de vlek is niet 100% weg maar ik sou toch durven zeggen dat ze er 80% beter bijstaat dan na een kleibeurtje.(had dit ook geprobeerd met de klei+detailer van meguiars)
DC paint cleaner aangebracht met de hand in een roterende beweging
ik zou als je geen echte ervaring hebt met machinaal polijsten dit eerst eens een kans geven.
zeer veel succes

Twijfel nog, zal als het ff kan, morgen wel een foto plaatsen. Op zich is het niet meer heel opvallend, je moet echt wel goed kijken, maar goed zal wel herkenbaar zijn voor anderen dat ik ook erg perfectionistisch ben vwb de staat van mijn auto.

Nog een vraag: kun je ook alleen de Finale van Monello gebruiken? Dit lijkt me wat veiliger als niet ervarene met polijsten (Finale is tenslotte 40% slijp en 100% glans).

Wellicht is de DC Paint Cleaner het proberen waard.

Nachrift: ik lees in diverse topics ook het gebruik van Scratch X, die heb ik nog staan ga dat dus morgen eerst eens proberen.

Probeer eerst maar eens met paintcleaner voordat je direct met een krasverwijderaar aan de gang gaat.
Een paintcleaner in je bezit is sowieso nooit weg.

Mocht de lak helemaal in top staat zijn, gebruik dan een cleaner zoals bijv PB Professional polish en ga niet met een polish aan de gang.
Indien de lak lichte krasjes heeft zou ik de hele auto gelijk poetsen met een polijstmiddel zoals Monello Finale of aangezien het een VAG lak is eerst met Mezzo erop

Bij gebruik van enkel finale raad ik een licht groene of zwarte pad aan.
Bij mezzo en finale raad ik mezzo op wit of lichtgroen aan en finale op zwart.

Dit moet voldoende zijn gezien uit je verhaal te begrijpen is dat je erg voorzichtig omgaat met de lak en deze nog maar 1 jaar oud is.
Plaats anders een foto, zo kan er beter advies gegeven worden.

Succes

Ik snap er niets van, maar de plek is na een aantal dagen vanzelf minder geworden (na behandeling dinsdag met klei en cleaner wax). Heb foto's proberen te maken maar is daarop nauwelijks zichtbaar.

Als je het weet zie je het nog wel dus ik ga op basis van alle adviezen hier de plek nog wel met een paint cleaner (Poorboys of Meguiars) behandelen.

miikey zei:
Mocht de lak helemaal in top staat zijn, gebruik dan een cleaner zoals bijv PB Professional polish en ga niet met een polish aan de gang.
Plaats anders een foto, zo kan er beter advies gegeven worden.

Succes

Vandaag de auto gewassen en toch was de plek nog zichtbaar. Op basis van de fijne tips hier de hele motorkap nog eens gekleid, de plek behandeld met PB Professional Polish (die ik al in huis had gehaald). Echt superspul, na een paar keer was de plek helemaal weg!

Daarna de hele motorkap verzegeld met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (de eerste keer hiermee, werkt veel prettiger dan NXT!)

Dank voor alle tips!

Nog een foto van de motorkap afterwards (de plek zat in de buurt van het begin rechts van de oranje vlaggetjes):

mh593d.webp

21o4zd.webp