• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep: PB QD+ of toch maar PB Bird Sh#it Remover?

brecko

Detailing chief
21 aug 2017
113
85
Hallo allen,

Laatste tijd veel last van dekselse vogels. Wil hier nu wel wat beter mee omgaan.
Heb QD+ in mijn assortiment staan. Is het dan nog de moeite om te investeren in Bird Sh#t Remover?
 
Als je er op op tijd bij bent (binnen een paar uur) kan het prima met de eerste
Is het wat ouder, dan is de tweede een aanrader
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Voor de geur is de 2e al een aanrader ;)

Ik moet eerlijkheidshalve toekennen dat ik niet te vaak aan mijn auto snuif. Nog niet. :D

Heb gewoon al tal van zaken van PB zien verschijnen hiervoor, dan vraag ik me af wat nu juist wat nog doet.
Spray & Wipe, Bird Sh#t Remover, QD+, Bug Squash ...
 
Nou ik vind de geurtjes juist het leukste aan detail producten. En poorboys maakt er echt een feestje van.

Birdsh#t lijkt me duidelijk.

Bug squash werk heel goed tegen dode insecten op je bumper.

S&W de ultieme duizendpoot! Heel fijn om streperig af te nemen, werkt ook prima tegen vogelpoep, en onmisbaar tijdens het polijsten. (Vooral tijdens het compounden om af te nemen) and guess what?? Die ruikt ook al zo geweldig lekker :)
 
Ik begrijp dat een aangename geur inderdaad wel leuk is, maar voor mij heeft het geen specifieke meerwaarde. Ik werk sowieso niet overdekt of afgesloten, dus geur is snel weg. Prijs / efficiëntie zijn eigenlijk de enige zaken die voor mij tellen.

Ik denk dan toch maar voor Bird Sh#t te gaan. Spray and Wipe klinkt goed, maar ik geloof iets sterker in specifieke producten. Voor alle andere functies heb ik al spul staan. Of is dat onterecht?
 
In bird sh#t zitten iets meer glijmiddelen, dus is alleen voor vogelpoep ook beter.

Ik ben benieuwd wat je in plaats van de S&W heb staan. Ik zou geen vervanger op kunnen noemen, en ik zou niet meer zonder kunnen.
 
In bird sh#t zitten iets meer glijmiddelen, dus is alleen voor vogelpoep ook beter.

Ik ben benieuwd wat je in plaats van de S&W heb staan. Ik zou geen vervanger op kunnen noemen, en ik zou niet meer zonder kunnen.

Wel, ik ben ook niet echt een detailer, maar meer een geavanceerde autowasser ;) Waar ik Spray & Wipe zou kunnen gebruiken (als glijmiddel voor kleien) heb ik gekozen voor DJ Born Slippy - op aanraden van @Quantoxx. Denk dat ik voor elke stap in mijn proces nu wel een specifiek product heb. Aan polijsten waag ik mij nog niet. Kleien is er ook nog niet van gekomen, maar heb het materiaal al wel.
  • PB Iron Remover
  • Monello Artico Magico
  • PB Bug Squash
  • PB APC+D
  • DJ Born To Be Mild
  • DJ Born Slippy
  • Gyeon Q2M Prep
  • Collinite 845
  • PB Wheel Sealant
  • Gyeon Q2M Glass
  • Turtle Wax Clear Vue
  • Monello Acquafobia
  • PB QD+
  • PB Natural Look Dressing
  • Autoglym: Ultimate Screenwash
 
Thanks. Nu nog eens de tijd vinden om dat volledig stappenplan te doorlopen. Ik werk nu al een dikke 2 uur (zonder kleien en zonder interieur te doen) ...

@Zluytr: Als je m'n lijstje ziet, denk je dan dat Bird Sh#t Remover de beste optie is?
 
QD+ is niet echt handig voor vogelpoep omdat er carnauba in zit. Dat kan vlekken geven en residu achterlaten omdat je meestal alleen de vogelpoep weg wilt halen en verder de lak niet wilt afnemen. Daarmee neem je het product niet helemaal af en zal je vlekken krijgen.

Spray & Wipe of de Bird Shit Remover zijn veel beter geschikt. Mooie van Spray & Wipe is dat je het voor vele andere dingen kunt gebruiken zoals glas, interieur, kleien en meer. Als je alleen QD+ hebt zou ik de Spray & Wipe een betere toevoeging vinden dan de Bird Shit Remover vanwege de extra toepassing mogelijkheden.

Gebruik het zelfs om TV's en monitoren te reinigen.
 
Eens met @Dibbuz.
Ik had laatst een klus in de Utrechtse Heuvelrug. Daar kwam iemand ondertussen de alarminstallatie nakijken en schoonmaken met spray n wipe. Misschien toevallig iemand van t forum?
Ik gebruik het ook om scholl s3 mee af te nemen. Monello/Menzerna neemt weer makkelijker af met prep.