• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep snel verwijderen

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben er een tijdje tussenuit geweest (operatie) en zo nu en dan zag ik mijn auto op de oprit staan en inspecteerde ik 'haar' af en toe. Nu heb ik een zusje die sindskort haar rijbewijs heeft en jullie raden het al... de auto is meer weg dan dat hij op de oprit staat.

Nu ben ik even wezen oefenen met lopen en zag ik de auto staan. Helemaal onder de vogelstront. Ik heb zeker 15 'hits' geteld. De buurman doet actief van die duivenwedstrijden en voordat ze het hok invliegen komen ze even op adem op ons dak.

Waar kan ik nu dit snel en veilig mee verwijderen? Ik heb voor nu eigenlijk alleen verdunde APC (toch maar PB Spray and Wipe bestellen de volgende keer). Of moet ik er met de hogedrukspuit eventjes op. Dit is geen gezicht zo.
 
APC stript sowieso je wax als de concenrtatie te sterk is, ik weet niet welke mix jij gebruikt.

Ik leg een grote MF towel die doorgeweekt is met warm water op de auto.. en dan kun je na het weken de stront er zo af halen.
 
Het is geloof ik 1:20 verdund. Ik vond nog een beetje in een fles dus ik kan eventueel nieuwe verdunnen. De auto heeft nu niet vel bescherming meer ik wilde hem na mijn revalidatie helemaal onderhanden nemen.
 
Ik heb de vergulden middenweg gekozen. Ik heb alle plekken ingespoten met een beetje APC en 2 MF doeken erop gelegt en met warm water doorweek. Zo heb ik het telkens per 2 vlekken gedaan. Even een minuut laten liggen en ze gingen er prima af. Ik de daders ook gevonden, die waren boven mijn auto een nest aan het bouwen en tijdens het schoonmaken kwam er zo opeens een 'hit' bij. Gelijk water erop en weg.
Mijn ouders zetten de auto daar maar nee, vind het zonde van mijn auto.
 
best geen auto neerzetten of proberen het nest weg te krijgen. Want die vogelpoep is echt slecht voor je lak.

De truk met de natte doek werkt het beste, ook kan je de doeken laten nat worden in een emmer lauw water met wat autoshampoo, dat weekt de vogelpoep nog beter los.
 
Het vogelnest wordt achter schotjes in ons huis gebouwd. Al jaren, maar nu ik een vrij nieuwe auto gekocht heb ipv een oude die me niet zoveel kon schelen is dat nu lastig. Ik zal eens kijken of ik niet de auto anders op de oprit kan zetten. De vogelpoep ligt in een bepaalde straal om het huis.
 
Ik maak altijd de vogelpoep vochtig met een ingespoten keukenpapiertje met spray & wipe. Dan is het ook zo verwijderd.
 
Ik heb net mijn deurmatten gereinigt en bij het terugplaatsen zag ik alweer stront op de auto. Direct met warmwater in laten weken en verwijderd. Maar de Spray & Wipe gaat met de volgende bestelling mee.
 
Schot hagel door die vieze vliegende ratten...]d~^

Volgende keer pak ik dat nest, en peop zelf een flinke flats erin! Dat zal ze leren...:grinning:
 
Haha doe dat, dan draag ik je voor voor een extra medaille :D. Als ik bij het nest wil moet ik het dak op en daar ben ik momenteel gen ster in. Ik wacht erop tot mijn ouders de auto eerder bij huis neerzetten dan ik. Dan kan ik hem erachter zetten en heb ik veel minder last :-" Nu is het nog moederdag dus vandaag laat ik het nog even zo :-b
 
Ik zou er wel mee uitkijken.. ik weet niet hoe het met duiven zit (jaja er zit verschil tussen - meeuwen e.d. schijnen het ergste te zijn om eoa. reden), maar vogelstront kan met een dag of 2 je lak wel uit beginnen te bijten... :confused:

Ik zou zowiezo maar een tank spray & wipe bestellen!

Sterkte!
 
Ik heb altijd in de auto een flesje quick detailer en een microvezeldoek liggen. De microvezel heb ik overigens in een diepvries zakje zitten zodat hier geen stof en rotzooi bij kan komen.

Pas aub op met stront op de lak, een paar uur in de volle zon en je blanke lak kan al aangetast worden!