• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep

overste

Detailing rookie
5 mei 2026
1
2
Hallo,

Ik heb weer bezoek gehad van een vogel en er is een vlek/plek op mijn auto gekomen.
Ik was benieuwd of dit nog weg te polijsten is, of dat het herspoten moet worden.
Voordat ik gehele polijst machine ga aanschaffen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

1777995349409.webp

• Verbluft
Reacties: Cordoba
Ziet er niet heel heftig uit.
Probeer de auto eens in de zon te zetten. Zodat de lak goed warm word. Grote kans dat de vlek dan weer verdwijnt

• Leuk
Reacties: Juffer1
Als de foto genomen is nadat de plek is gewassen, vind ik het dus wel behoorlijk heftig. Handmatig polijsten kost weinig aan spullen en geeft wel direct een beeld of het verbeterd. Als de matte plek op de foto craquelé is (en niet een restant vogelshit), dan is nooit te voorspellen hoe diep dat gaat en of het met polijsten op te lossen is. Dat is in zo'n geval alleen proefondervindelijk vast te stellen.