\Zo half eens met Arie.
+1 dat als je niet polijst een glaze veel kan voegen.
-1/2 Maar voor die reinigende eigenschappen van glaze heb je ook producten als een paintcleaner. En aangezien ik graag producten gebruik die maar één specifieke taak hebben, zou ik zelf aanhouden:
Paintcleaner, glaze, sealant en/of wax.
Paintcleaners heb je bijvoorbeeld PBW Professional Polish, DDJ Prep polish, heb zelf Megs Deep Crystal Paint Cleaner.
Ik weet niet precies of die glazes die jij gebruikt ook de eigenschappen van de paint cleaner bezitten. Glaze haters kunnen voor de standtijd van de sealant dan ook nog kiezen voor paintcleaner, sealant en/of wax.
Schieten maar!
Ik heb zelf PB prof polish (laat volgens mij geen glaze olien achter) en die is fijn qua verwerken.Megs doet z'n werk.
Ik zou als ik nu nieuw moest aanschaffen wellicht Poorboys World Professional Polish nemen. Daarmee is veel positieve ervaring op dit forum. Echter is alleen de literversie nog op voorraad.
Misschien heeft @Istnogferarie een alternatief voor je.
Of @Ric325i Auto Finesse Tough Prep Paint Preperator, een fijne paintcleaner?
Het is meer een uit de hand gelopen hobby, vragen staan vrij toch volgens mij? Het is misschien meer bevestiging wat ik zoek. Als je mij iets over ict zou vragen kan het voor mij ook basic zijn...sorry voor mijn opmerking, maar als ik het goed begrijp heb je een eigen detail bedrijf, maar kom je nog wel met dit soort basic vragen...??
Hah, dat heb ik ook. Stand/alone producten zijn bedoeld voor 1 taak en ik heb sterk het idee dat dit dan gewoon beter werkt.aangezien ik graag producten gebruik die maar één specifieke taak hebben,
Die auto was zo glad als een aal in een emmer snot
Zow, een glaze maakt de boel zeker glad! Dat is juist de reden dat ik denk; Een LSP hecht het beste op een strakke lak, een glaze legt toch een lading oliën in/op je lak en dit zal je standtijd c.q. hechting minder maken.Er is volgens mij nog nergens bewezen dat een glaze de standtijd verkort of verlengd.
Dat idee had ik ook. Een pure cleaner.Ik heb zelf PB prof polish (laat volgens mij geen glaze olien achter)
Je bedoeld een glaze, denk ik. Ik zit er ook nog wel eens aan te denken om er gewoon weer eens Lime Prime Lite tussen te knallen. Kijken wat het nou oplevert qua diepte. (Standtijd maakt me toch niet veel uit)Ik ben van plan een dezer weken mijn auto weer volledig te opfrissen en een mooie nieuwe waxlaag aan te brengen (diverse soorten Obsession Wax) en ga denk ik nu wel weer deze cleaner gebruiken,
sorry voor mijn opmerking, maar als ik het goed begrijp heb je een eigen detail bedrijf, maar kom je nog wel met dit soort basic vragen...??
is meer een uit de hand gelopen hobby, vragen staan vrij toch volgens mij? Het is misschien meer bevestiging wat ik zoek.