• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde van bescherming

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Beste mensen,

Ik heb binnenkort 2 auto's die ik mag aanpakken.

Polijsten is niet nodig maar van binnen en buiten wel opfrissen.

Nu rees mij de vraag:
Glaze, sealant, wax en in welke volgorde....

Precies die volgorde ;)

Er is hier altijd een discussie over de zin en onzin van een glaze onder een wax/sealant en of het niet de standtijd verkort en dergelijke. You know it.
Ik gebruik zelf zelden een glaze, omdat ik het vaak niks toe vindt voegen, maar de producten van bijvoorbeeld Poorboy's zijn volgens mij zelfs gemaakt om zo gebruikt te worden. Dus: Glaze, sealant, wax.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ikzelf zie de glaze ook niet veel toevoegen...
Iestjes meer glans but that's it...

ik denk dat veel mensen het woordje glaze ook gebruiken voor cleaner glaze's.
Waar een glaze alleen de kleine krasje 'opvult' doet een cleaner glaze ook de ondergrond reinigen.
Ik ben van mening als je niet gaat polijsten een cleaner glaze veel toegevoegde waarde heeft vooral vanwege de 'cleaning'

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Zo half eens met Arie.:p

+1 dat als je niet polijst een glaze veel kan voegen.
-1/2 Maar voor die reinigende eigenschappen van glaze heb je ook producten als een paintcleaner. En aangezien ik graag producten gebruik die maar één specifieke taak hebben, zou ik zelf aanhouden:
Paintcleaner, glaze, sealant en/of wax.

Paintcleaners heb je bijvoorbeeld PBW Professional Polish, DDJ Prep polish, heb zelf Megs Deep Crystal Paint Cleaner.

Ik weet niet precies of die glazes die jij gebruikt ook de eigenschappen van de paint cleaner bezitten. Glaze haters kunnen voor de standtijd van de sealant dan ook nog kiezen voor paintcleaner, sealant en/of wax.

Schieten maar!

Is denk ik alleen een glaze op zich...

Quote:
It is non abrasive so can be used as often as required and will instantly deepen the gloss of vehicle paintwork. Application is simply a case of wipe on and wait a few seconds before buffing clear. It really cant be any simpler to achieve instant results.

Krystal Kleen Detail Regloss Paint Glaze. Ken het verder niet, maar denk dat je gelijk hebt.

Dan denk ik dat een paintcleaner aan te raden is...

Grappig overigens dat ze bij Krystal Kleen beweren dat deze Glaze de durability van de sealant of wax verlengt. Hier beweert men het tegenovergestelde...

Zo half eens met Arie.:p

+1 dat als je niet polijst een glaze veel kan voegen.
-1/2 Maar voor die reinigende eigenschappen van glaze heb je ook producten als een paintcleaner. En aangezien ik graag producten gebruik die maar één specifieke taak hebben, zou ik zelf aanhouden:
Paintcleaner, glaze, sealant en/of wax.

Paintcleaners heb je bijvoorbeeld PBW Professional Polish, DDJ Prep polish, heb zelf Megs Deep Crystal Paint Cleaner.

Ik weet niet precies of die glazes die jij gebruikt ook de eigenschappen van de paint cleaner bezitten. Glaze haters kunnen voor de standtijd van de sealant dan ook nog kiezen voor paintcleaner, sealant en/of wax.

Schieten maar!
\

Kleine correctie 3 op een rij.....

DJ BoB Prep Polish is een cleaner glaze.
Het is een glaze met een micro korrel erin. Het is Lime Prime maar dan met de korrelfijnte van Supernatural Micro Prime

Maar ben het wel met je eens betreft het scheiden van de opdrachten.
Cleaner en glaze of welk product dan ook zal het beste zijn als ze 1 taak hebben te voldoen, echter wat Lime Prime kan en doet is echt verbluffend. Heb een tijdje terug een auto alleen gewassen, lime prime behandeling gegeven (er kwamen zwarte pads van vervuiling vanaf) en vervolgens in de wax. Ik vond het verbluffend wat een lime prime dan kan doen in zijn eentje (wel een duo taak vervullen)
Die auto was zo glad als een aal in een emmer snot

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Dreier-Reihe
Megs doet z'n werk.

Ik zou als ik nu nieuw moest aanschaffen wellicht Poorboys World Professional Polish nemen. Daarmee is veel positieve ervaring op dit forum. Echter is alleen de literversie nog op voorraad.

Misschien heeft @Istnogferarie een alternatief voor je.
Of @Ric325i Auto Finesse Tough Prep Paint Preperator, een fijne paintcleaner?

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
PBW Prof Polish lees en hoor ik heel veel goede dingen over. Multi inzet baar.
Aangezien je al een glaze hebt zou ik er alleen een paint cleaner bij nemen, anders heb je weer niks aan je bestaande glaze.

Megs doet z'n werk.
Ik zou als ik nu nieuw moest aanschaffen wellicht Poorboys World Professional Polish nemen. Daarmee is veel positieve ervaring op dit forum. Echter is alleen de literversie nog op voorraad.
Misschien heeft @Istnogferarie een alternatief voor je.
Of @Ric325i Auto Finesse Tough Prep Paint Preperator, een fijne paintcleaner?
Ik heb zelf PB prof polish (laat volgens mij geen glaze olien achter) en die is fijn qua verwerken.
Af tough prep paint preparator (laat zeker weten geen glaze olien achter) is niet goedkoop maar echt een topper en je lak wordt schoon en super glad!

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Ik heb al jaren een potje DJ BoB Prep Polish staan, enkele keren gebruikt.
Ruikt naar banaantjes, verwerkt makkelijk en maakt de lak absurd glad en mooi hoogglans.
Ik heb het al een tijdje niet gebruikt door de wisselende berichten over verkorte standtijd en dergelijke.
Ik ben van plan een dezer weken mijn auto weer volledig te opfrissen en een mooie nieuwe waxlaag aan te brengen (diverse soorten Obsession Wax) en ga denk ik nu wel weer deze cleaner gebruiken, mocht het de standtijd echt verkorten (in vergelijk met de laatste maanden met deze wax) dan zal ik dat sowieso hier posten.
Mocht er iemand een tegenargument hebben hoor ik dat graag voor ik begin hahaha.

Jammer dat de pbw alleen nog in liter fles is.o_O

Maar zoals je zegt istnogferari is glaze op glaze onzin.

Dan ga ik binnenkort eens kijken voor paintcleaner!

Tevens ben ik nog opzoek naar nieuwe applicators.

Iemand een goede tip wat betreft zachte applicator?

Laatst bewerkt:
sorry voor mijn opmerking, maar als ik het goed begrijp heb je een eigen detail bedrijf, maar kom je nog wel met dit soort basic vragen...??

sorry voor mijn opmerking, maar als ik het goed begrijp heb je een eigen detail bedrijf, maar kom je nog wel met dit soort basic vragen...??
Het is meer een uit de hand gelopen hobby, vragen staan vrij toch volgens mij? Het is misschien meer bevestiging wat ik zoek. Als je mij iets over ict zou vragen kan het voor mij ook basic zijn...

Maar zo zal je het niet bedoelen denk ik...

aangezien ik graag producten gebruik die maar één specifieke taak hebben,
Hah, dat heb ik ook. Stand/alone producten zijn bedoeld voor 1 taak en ik heb sterk het idee dat dit dan gewoon beter werkt. :P

Die auto was zo glad als een aal in een emmer snot
Er is volgens mij nog nergens bewezen dat een glaze de standtijd verkort of verlengd.
Zow, een glaze maakt de boel zeker glad! Dat is juist de reden dat ik denk; Een LSP hecht het beste op een strakke lak, een glaze legt toch een lading oliën in/op je lak en dit zal je standtijd c.q. hechting minder maken.

Ik denk dat het inderdaad nooit bewezen is, omdat er simpelweg teveel factoren een rol spelen en je deze niet kan uitsluiten. (En het feit dat een poets-fanaat zoals als wij allemaal, zijn auto toch allang weer gewaxed heeft voordat het einde ook nog maar in zicht is. :P

Ik heb zelf PB prof polish (laat volgens mij geen glaze olien achter)
Dat idee had ik ook. Een pure cleaner.

Ik ben van plan een dezer weken mijn auto weer volledig te opfrissen en een mooie nieuwe waxlaag aan te brengen (diverse soorten Obsession Wax) en ga denk ik nu wel weer deze cleaner gebruiken,
Je bedoeld een glaze, denk ik. :P Ik zit er ook nog wel eens aan te denken om er gewoon weer eens Lime Prime Lite tussen te knallen. Kijken wat het nou oplevert qua diepte. (Standtijd maakt me toch niet veel uit)

is meer een uit de hand gelopen hobby, vragen staan vrij toch volgens mij? Het is misschien meer bevestiging wat ik zoek.

Ik kan de gedachte van Ivo's wel begrijpen. Het lijkt inderdaad op wat hij zegt. Maaarr... Ieder zijn ding! Ik kan ook een bakkerij beginnen en eigenlijk niet precies weten hoe het 100% goed moet, maar wel elke ochtend een klein broodje voor mezelf bakken bij het ontbijt. :P

Greetz