In de afgelopen 3 weken vakantie tussen de bedrijven door (voortuin opknappen, aanhanger opknappen, schuur opruimen met bijbehorende ritjes stort/kringloop en boven 2 kamers opruimen) aan 3 auto's mogen hobby-en. Een Golf, een Chevrolet El Camino en vervolgens nog een Ford Focus station.
Dit is de eerste, een Golf 4 van een mede teamlid van ons zaalvoetbalteam. Een wat achteraf bleek toch wel een zware klus van zo'n 12 uur. De auto werd de avond van te voren gebracht en zo stond deze voor de deur:
En dan maar eens beginnen
velg in delen. Vies, na een sopje en Iron-x, schoon
De auto is gewassen volgens de bekende methode en daarna gekleid. Toen kwamen deze naar voren:
Na wat testspots, waarvan de eerste paar totaal geen uitwerking hadden op de knetterharde lak heb ik moeten grijpen naar de zwaarste combi in mijn bezit: Monello Inizio op een wollen pad met de Dap900. Dit heb ik afgebouwd met Monello Mezzo op oranje en Monello Finale op Wit. Ik heb de motorkap nog gedaan met finale op zwart maar dit gaf eigenlijk geen verschil. Met deze stappen heb ik de auto niet swirl-vrij kunnen krijgen. Misschien wordt het toch tijd voor een PRO900.......
resten lantaarnpaal op achterbumper, voor en na:
enkele 50/50's
Tussendoor het interieur met de extractor aangepakt:
Dit kwam zat er in de extractor na behandeling
En hier de bijbehorende 50/50 foto van de voorstoel
Toen begon het dus ergens op te lijken en kon het afwerken beginnen. De lak voorzien van een laagje PB black hole, kunststof delen nagelopen met PB trim restorer, glas gereinigd met glasscleaner van Meguiar's, bandjes zwart gemaakt en van binnen een rondje PB natural look. Natuurlijk nog een waxlaagje en dat was deze keer PB Natty's blue geworden.
En dan krijg je de volgende afters:
Dit is de eerste, een Golf 4 van een mede teamlid van ons zaalvoetbalteam. Een wat achteraf bleek toch wel een zware klus van zo'n 12 uur. De auto werd de avond van te voren gebracht en zo stond deze voor de deur:
En dan maar eens beginnen
velg in delen. Vies, na een sopje en Iron-x, schoon
De auto is gewassen volgens de bekende methode en daarna gekleid. Toen kwamen deze naar voren:
Na wat testspots, waarvan de eerste paar totaal geen uitwerking hadden op de knetterharde lak heb ik moeten grijpen naar de zwaarste combi in mijn bezit: Monello Inizio op een wollen pad met de Dap900. Dit heb ik afgebouwd met Monello Mezzo op oranje en Monello Finale op Wit. Ik heb de motorkap nog gedaan met finale op zwart maar dit gaf eigenlijk geen verschil. Met deze stappen heb ik de auto niet swirl-vrij kunnen krijgen. Misschien wordt het toch tijd voor een PRO900.......
resten lantaarnpaal op achterbumper, voor en na:
enkele 50/50's
Tussendoor het interieur met de extractor aangepakt:
Dit kwam zat er in de extractor na behandeling
En hier de bijbehorende 50/50 foto van de voorstoel
Toen begon het dus ergens op te lijken en kon het afwerken beginnen. De lak voorzien van een laagje PB black hole, kunststof delen nagelopen met PB trim restorer, glas gereinigd met glasscleaner van Meguiar's, bandjes zwart gemaakt en van binnen een rondje PB natural look. Natuurlijk nog een waxlaagje en dat was deze keer PB Natty's blue geworden.
En dan krijg je de volgende afters: