• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf 4 1.6

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
In de afgelopen 3 weken vakantie tussen de bedrijven door (voortuin opknappen, aanhanger opknappen, schuur opruimen met bijbehorende ritjes stort/kringloop en boven 2 kamers opruimen) aan 3 auto's mogen hobby-en. Een Golf, een Chevrolet El Camino en vervolgens nog een Ford Focus station.

Dit is de eerste, een Golf 4 van een mede teamlid van ons zaalvoetbalteam. Een wat achteraf bleek toch wel een zware klus van zo'n 12 uur. De auto werd de avond van te voren gebracht en zo stond deze voor de deur:

IMG_1413Large.webp

GolfJeroenbinnenvoorLarge.webp

En dan maar eens beginnen

IMG_1415Large.webp

velg in delen. Vies, na een sopje en Iron-x, schoon

IMG_1421Large.webp

De auto is gewassen volgens de bekende methode en daarna gekleid. Toen kwamen deze naar voren:

GolfJeroenswirlsLarge.webp

Na wat testspots, waarvan de eerste paar totaal geen uitwerking hadden op de knetterharde lak heb ik moeten grijpen naar de zwaarste combi in mijn bezit: Monello Inizio op een wollen pad met de Dap900. Dit heb ik afgebouwd met Monello Mezzo op oranje en Monello Finale op Wit. Ik heb de motorkap nog gedaan met finale op zwart maar dit gaf eigenlijk geen verschil. Met deze stappen heb ik de auto niet swirl-vrij kunnen krijgen. Misschien wordt het toch tijd voor een PRO900.......

resten lantaarnpaal op achterbumper, voor en na:

GolfJeroenachterbumperLarge.webp

enkele 50/50's

IMG_1437Large.webp

IMG_1434Large.webp

IMG_1431Large.webp

IMG_1429Large.webp

Tussendoor het interieur met de extractor aangepakt:

Dit kwam zat er in de extractor na behandeling

IMG_1438Large.webp

En hier de bijbehorende 50/50 foto van de voorstoel

GolfJeroenstoelLarge.webp

Toen begon het dus ergens op te lijken en kon het afwerken beginnen. De lak voorzien van een laagje PB black hole, kunststof delen nagelopen met PB trim restorer, glas gereinigd met glasscleaner van Meguiar's, bandjes zwart gemaakt en van binnen een rondje PB natural look. Natuurlijk nog een waxlaagje en dat was deze keer PB Natty's blue geworden.

En dan krijg je de volgende afters:

IMG_1446Large.webp

GolfJeroenaftersLarge.webp

IMG_1448Large.webp

IMG_8293Large.webp

IMG_1439Large.webp

Mooie foto's, het verschil is goed in beeld gebracht. Je hebt misschien niet alles er uit gekregen, maar het is echt wel een forse verbetering!

Ps, ligt die stapel stenen op de foto van de reflectie op de achterkant van de Golf in jouw tuin? Zo ja, dan heb je nog wel wat werk te verzetten :-d

Een hele verbetering. Wellicht geen 100% correctie, maar als de lak zo hard is blijft dat lastig. Wel een hele metamorfose voor deze Golf4! Ziet er erg netjes uit! :-)^

Zulke show off zijn echt zoveel leuker dan nieuwe wagens die naar concour stand gebracht worden!
Ondanks dat niet alle swirls weg zijn, heeft de lak terug diepte en is het eindresultaat echt top!
Mooie fotos ook! :cool

Dank je voor de reacties.

@ Retcod: Nee hoor, dat zijn de stenen van de buurman.

Voor de volledigheid nog even hoe de voortuin/detail werkruimte is geworden. En het aanhangertje, wat opgeknapt is.

Die extractor is een verdomd handig ding, maar ik vind hem te duur voor de enkele keer dat ik hem mogelijk gebruik. Je zou hem eigenlijk ergens moeten kunnen huren