• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf VI 1.6TDI (2009)

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
weekend en goed weer..dus weer een auto. Deze keer de golf van een buurman.
Algemene staat leek op het eerste zicht erg mee te vallen (Ik had hem gezien bij hem in een redelijk donkere garage) De brave man had hem nog even door de carwash gereden...dat spaart me werk.
Vanmorgen bleek deze toch het nodige werk mee te brengen. de foto's spreken voor zich :
De eerste stap was kleien en de velgen grondig reinigen met Meguiars wheelbrightner. Iron X liet ik daarna z'n werk doen.

IMG_0398.webp

IMG_0402.webp
IMG_0403.webp

IMG_0408.webp

IMG_0427.webp

IMG_0438.webp

IMG_0436.webp

Na een testspot bleek enkel Meguiars M105 op een microfiber cutting disc (DAP 900) te werken. Ik moest wel stevig doorduwen op sommige plaatsen. Omdat de glans daarna niet echt naar m'n zin was heb ik nagelopen met M205 op microfiber finishing pad.
Waar de krassen niet door de lak zaten kreeg ik volledige correctie; op de andere plaatsen zag het er daarna heel wat beter uit. Hier en daar heb ik met een originele verfstift en fijn touch up penseeltje wat bijgekleurd. Zo viel het het heel wat minder op.

De motorruimte kon ook wel een opfrisbeurt gebruiken : autoglym engine cleaner, afspooelen en de autoglym dressing gaven een goed resultaat:
voor :
IMG_0429.webp

tijdens :
IMG_0439.webp
na :

IMG_0443.webp

Na het polijsten werden volgende stappen nog uitgevoerd :

-glazen met black hole op zwarte pad met de dap.
-waxen met Collinite 845 op golden concorso pad.
-velgen in de poorboys wheelsealant
-banden behandelen met endurance gel van Meguiars.
-trims met black wow
ruiten met ultimate glascleaner van Meguiars.

Het interieur was redelijk netjes. Ik heb dit gestofzuigd en de plastic delen behandeld met natural look van Poorboys.

foto's na :
IMG_0446.webp
IMG_0447.webp
IMG_0448.webp
IMG_0453.webp
IMG_0455.webp
IMG_0457.webp
IMG_0463.webp
IMG_0471.webp
IMG_0482.webp
IMG_0486.webp

Zo, dat wees weer een leuke klus. Buurman was tevreden.
Bedankt voor de lekker wijn!

Tot volgende keer.

Mooi resultaat en een leuk verslag! Ik twijfel al een tijdje of ik eventueel ook M105 en M205 naast de lijn van Monello (die ik al heb) zal bestellen. Gewoon om wat anders te hebben, voor achter de hand. Als ik dit resultaat zo zie, dan moet ik het misschien toch maar eens proberen!

• Leuk
Reacties: Merivawim
Bedankt Retcod...ik verkies deze combo dikwijls boven Monello...echt krachtig spul. M105 stof wel wat maar finished zelfs vrij mooi op sommige lakken. M205 verwerkt erg gemakkelijk en stoft niet.

Netjes! Jammer dat ik je buurman niet ben haha Ik heb wel een net zo'n mooie golf in de aanbieding om te polijsten. alleen is deze niet door wasstraat geweest. Toch verbaas ik me hoe 'makkelijk' het bij sommige af gaat, bij mij is het altijd bloed zweet en tranen :P

• Leuk
@sjefkeNL : nooit de moed opgeven...de ervaring zal je leren om te zien wat kan en niet (meer) kan. Elke lak is anders; vanaf je de juiste combi gevonden hebt is het gewoon lekker doorwerken. Achteraf kan je genieten van het resultaat. Wees gerust dat "bloed, zweet en tranengevoel komt hier ook nog regelmatig voor hoor. Voordeel als je alleen je eigen wagen(s) doet is dat je meestal al weet wat werkt...en dat je vermoedelijk het nooit zover laat komen. Nadeel is dan weer dat je steeds meer wil en niet snel meer tevreden bent met het resultaat.
Tussen haakjes; je kan nog steeds m'n buurman worden...er staat hier genoeg te koop ;-p

@Yoko: bedankt! Gestart rond 8u15 en opgeruimd rond 15 uur. Interieur was niet veel werk en de wagen was al vanmorgen door de eigenaar gewassen.

Deze Golf is weer in ere hersteld. Niet dat het een heel bijzondere wagen is, maar de mooie glans en de metallic flake is weer mooi terug gekomen! Echt een prachtig resultaat behaald. :)

• Leuk