Afgelopen week ben ik bezig geweest met het opknappen van een toegetakelde volkswagen Jetta. Dit was een verhuurauto en jullie kunnen dus al raden, dat deze auto vol met swirls en andere lekdefecten zat. De auto had ook last van een doffe lak, roest en los gebladerde lak. De roest plekken heb ik aangepakt met ironX en vervolgens heb ik het licht opgeschuurd met een schuurmatje. hierna heb ik de plaatsen bijgewerkt met een lakstift. De los gebladerde lak heb ik ook opgeschuurd en vervolgens nieuwe blanke lak aangebracht, zodat de lak niet verder kon afbladeren.
de auto zag er bij afleveringen ongeveer zo uit:
Ik ben begonnen met de velgen en banden. Deze heb ik eerst geprobeerd te wassen met gold class shampoo, maar dit haalde maar weinig uit. Vervolgens heb ik ironX erop losgelaten en dit gaf het gewenste resultaat.
De deurlijsten heb ik ingespoten met Dasty en vervolgens geborsteld om alles mooi schoon te krijgen.
Hierna begonnen met het wassen van de auto en een goede scheut shampoo. Vervolgens heb ik de auto gekleid met klei van Mothers en quick detailer van Meguiars. De vervuiling die ik tegenkwam met kleien viel mij redelijk mee. Op het rechter voorscherm zaten verfspatjes, maar deze heb ik niet weg gekregen met kleien en polijsten.
De auto hierna afgeplakt en een felle lamp op de auto gericht. De foto's zeggen genoeg lijkt me
Vervolgens heb ik de zwaar verweerde plaatsen behandeld met het wolletje van monello icm monello veloce. Er kwam ontzettend veel stof van het wolletje en ik vond monello veloce ontzettend moeilijk uitwrijven.
De motorkap na 2 hits monello mezzo icm oranje cutting pad.
op dit gedeelte van de motorkap heb ik het wolletje icm veloce gebruikt.
Uiteindelijk heb ik de zwaar verweerde plaatsen met het wolletje behandeld en vervolgens afgebouwd met mezzo op lichtgroen en uiteindelijk finale op wit.
De rest van de auto heb ik behandeld met 2 hits op oranje en afgebouwd met finale op wit.
De kras op de deur heb ik redelijk weg gekregen. bovenste gedeelte met het wolletje en veloce en het onderste gedeelte nog niet.
Ik had ook het idee dat sommige gedeelte slecht waren overgespoten door de spuiter. Het leek erop dat ik veel verfnevel heb we gepolijst en dat hieronder ook andere lakdefecten zaten.
Na het polijsten heb ik de auto voorzien van een laagje NXT 2.0 wax. Ik had eigenlijk white diamond icm collinite 845 willen gebruiken, maar aangezien ik al de derde dag bezig was en grieperig was, heb ik besloten om de wax van Meguiars te gebruiken.
De trims behandeld met PB trim restorer en de ramen behandeld met glass cleaner van Valma. Voor de grill en de raamlijsten had ik nog chrome cleaner liggen. De grill is iets opgeknapt, maar deze zaten onder de vlekken en waterdruppels.
rechts behandeld en links niet.
before
after
before
after
Uiteindelijk ben ik in totaal ongeveer 21 uur bezig geweest met deze Jetta.
bedankt voor het lezen!
de auto zag er bij afleveringen ongeveer zo uit:
Ik ben begonnen met de velgen en banden. Deze heb ik eerst geprobeerd te wassen met gold class shampoo, maar dit haalde maar weinig uit. Vervolgens heb ik ironX erop losgelaten en dit gaf het gewenste resultaat.
De deurlijsten heb ik ingespoten met Dasty en vervolgens geborsteld om alles mooi schoon te krijgen.
Hierna begonnen met het wassen van de auto en een goede scheut shampoo. Vervolgens heb ik de auto gekleid met klei van Mothers en quick detailer van Meguiars. De vervuiling die ik tegenkwam met kleien viel mij redelijk mee. Op het rechter voorscherm zaten verfspatjes, maar deze heb ik niet weg gekregen met kleien en polijsten.
De auto hierna afgeplakt en een felle lamp op de auto gericht. De foto's zeggen genoeg lijkt me
Vervolgens heb ik de zwaar verweerde plaatsen behandeld met het wolletje van monello icm monello veloce. Er kwam ontzettend veel stof van het wolletje en ik vond monello veloce ontzettend moeilijk uitwrijven.
De motorkap na 2 hits monello mezzo icm oranje cutting pad.
op dit gedeelte van de motorkap heb ik het wolletje icm veloce gebruikt.
Uiteindelijk heb ik de zwaar verweerde plaatsen met het wolletje behandeld en vervolgens afgebouwd met mezzo op lichtgroen en uiteindelijk finale op wit.
De rest van de auto heb ik behandeld met 2 hits op oranje en afgebouwd met finale op wit.
De kras op de deur heb ik redelijk weg gekregen. bovenste gedeelte met het wolletje en veloce en het onderste gedeelte nog niet.
Ik had ook het idee dat sommige gedeelte slecht waren overgespoten door de spuiter. Het leek erop dat ik veel verfnevel heb we gepolijst en dat hieronder ook andere lakdefecten zaten.
Na het polijsten heb ik de auto voorzien van een laagje NXT 2.0 wax. Ik had eigenlijk white diamond icm collinite 845 willen gebruiken, maar aangezien ik al de derde dag bezig was en grieperig was, heb ik besloten om de wax van Meguiars te gebruiken.
De trims behandeld met PB trim restorer en de ramen behandeld met glass cleaner van Valma. Voor de grill en de raamlijsten had ik nog chrome cleaner liggen. De grill is iets opgeknapt, maar deze zaten onder de vlekken en waterdruppels.
rechts behandeld en links niet.
before
after
before
after
Uiteindelijk ben ik in totaal ongeveer 21 uur bezig geweest met deze Jetta.
bedankt voor het lezen!