• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Jetta

Danny_ITR

Detailing rookie
30 sep 2013
16
0
Afgelopen week ben ik bezig geweest met het opknappen van een toegetakelde volkswagen Jetta. Dit was een verhuurauto en jullie kunnen dus al raden, dat deze auto vol met swirls en andere lekdefecten zat. De auto had ook last van een doffe lak, roest en los gebladerde lak. De roest plekken heb ik aangepakt met ironX en vervolgens heb ik het licht opgeschuurd met een schuurmatje. hierna heb ik de plaatsen bijgewerkt met een lakstift. De los gebladerde lak heb ik ook opgeschuurd en vervolgens nieuwe blanke lak aangebracht, zodat de lak niet verder kon afbladeren.

de auto zag er bij afleveringen ongeveer zo uit:

DSC_0129.webp

DSC_0131.webp

DSC_0135.webp

Ik ben begonnen met de velgen en banden. Deze heb ik eerst geprobeerd te wassen met gold class shampoo, maar dit haalde maar weinig uit. Vervolgens heb ik ironX erop losgelaten en dit gaf het gewenste resultaat.

DSC_0148.webp

DSC_0150.webp

DSC_0152.webp

De deurlijsten heb ik ingespoten met Dasty en vervolgens geborsteld om alles mooi schoon te krijgen.

Hierna begonnen met het wassen van de auto en een goede scheut shampoo. Vervolgens heb ik de auto gekleid met klei van Mothers en quick detailer van Meguiars. De vervuiling die ik tegenkwam met kleien viel mij redelijk mee. Op het rechter voorscherm zaten verfspatjes, maar deze heb ik niet weg gekregen met kleien en polijsten.
De auto hierna afgeplakt en een felle lamp op de auto gericht. De foto's zeggen genoeg lijkt me

DSC_0171.webp

DSC_0167.webp

Vervolgens heb ik de zwaar verweerde plaatsen behandeld met het wolletje van monello icm monello veloce. Er kwam ontzettend veel stof van het wolletje en ik vond monello veloce ontzettend moeilijk uitwrijven.

De motorkap na 2 hits monello mezzo icm oranje cutting pad.

DSC_0168.webp

op dit gedeelte van de motorkap heb ik het wolletje icm veloce gebruikt.

DSC_0173.webp

Uiteindelijk heb ik de zwaar verweerde plaatsen met het wolletje behandeld en vervolgens afgebouwd met mezzo op lichtgroen en uiteindelijk finale op wit.
De rest van de auto heb ik behandeld met 2 hits op oranje en afgebouwd met finale op wit.

De kras op de deur heb ik redelijk weg gekregen. bovenste gedeelte met het wolletje en veloce en het onderste gedeelte nog niet.
DSC_0176.webp

Ik had ook het idee dat sommige gedeelte slecht waren overgespoten door de spuiter. Het leek erop dat ik veel verfnevel heb we gepolijst en dat hieronder ook andere lakdefecten zaten.

Na het polijsten heb ik de auto voorzien van een laagje NXT 2.0 wax. Ik had eigenlijk white diamond icm collinite 845 willen gebruiken, maar aangezien ik al de derde dag bezig was en grieperig was, heb ik besloten om de wax van Meguiars te gebruiken.

De trims behandeld met PB trim restorer en de ramen behandeld met glass cleaner van Valma. Voor de grill en de raamlijsten had ik nog chrome cleaner liggen. De grill is iets opgeknapt, maar deze zaten onder de vlekken en waterdruppels.

rechts behandeld en links niet.
DSC_0187.webp

before
DSC_0138.webp

after
DSC_0195.webp

before
DSC_0119.webp

after
DSC_0212.webp

DSC_0190.webp

DSC_0216.webp

DSC_0220.webp

DSC_0223.webp

DSC_0230.webp

DSC_0228.webp

DSC_0213.webp

DSC_0210.webp

DSC_0205.webp

Uiteindelijk ben ik in totaal ongeveer 21 uur bezig geweest met deze Jetta.

bedankt voor het lezen!

Hey Limbo!

Zeer mooi resultaat behaald:-)^

Waar in Limburg zit jij? Ik woon in Roermond namelijk.

En wat laat je nog betalen voor zo'n klus? Alleen het materiaal?

Mooi opgelapt weer!

Vrij oude huurauto trouwens; of wordt deze klaar gemaakt voor verkoop? Bij de verhuurorganisatie waar ik werk zijn de auto's max. 2 jaar oud en hebben max. 80.000 gelopen.

Best veel werk, maar het levert dan ook een prachtig resultaat op :cool

Danny_ITR;344363 zei:
Vervolgens heb ik de zwaar verweerde plaatsen behandeld met het wolletje van monello icm monello veloce. Er kwam ontzettend veel stof van het wolletje en ik vond monello veloce ontzettend moeilijk uitwrijven.
Ik had daar zowel bij mijn rode MX-5 als bij de zwarte 535 ook last van met de Veloce icm het wolletje. Met name het ontzettend moeilijk uitwrijven vond ik vrij vervelend. Ik heb gevarieerd met weinig en veel veloce op de pad, maar het bleef lastig. Herkennen anderen dit ook of doe ik toch iets fout?

Bedankt voor de complimenten !

@ wittereus : Ik ben woonachtig in Born ( omgeving Sittard ). Voor het polijsten van deze Jetta heb ik materiaalkosten gerekend + een vergoeding per uur. Ik weet niet zeker of er op dit forum over bedragen mag worden gepraat, dus dat doe ik niet voor de zekerheid. Mocht je meer info willen, dan kun je mij altijd een PB sturen.

@Al-bundy : dat zijn inderdaad wieldoppen en geen velgen. Foutje van mij in het verslagje. Sorry :)_[] . De lak was inderdaad knetterhard, maar toch boekte ik een redelijk resultaat na 1 hit mezzo op oranje.

@ Joost91 : Dit is inderdaad een vrij oude huurauto ja en ik verwacht dat deze na de winter wordt verkocht. De andere voertuigen zijn tevens wel jonger. Bij jou op het werk hebben ze dan een mooi en representatief wagenpark !

@ pakkie : ik had ook veel problemen met Veloce. De hoeveelheid product en het langer of korter doorwerken, maakte bij mij niks uit.

Persoonlijk zou ik de wieldoppen eraf halen en even in de week zetten... Normaal moet shampoo icm een zacht borstel genoeg zijn.
Vraag: waarom wilde je white diamond gebruiken op een donkere auto? Om te camoufleren zou ik dan eerder voor Black hole of Black light gaan... Of zelfs Autoglym super resign polish.

Verder nogmaals de glans weer mooi terug gehaald!

Dankjewel mensen !

@ Al-bundy: Ik had de wieldoppen er inderdaad vanaf kunnen halen, maar het ging mij meer voor de looks. Verder wilde ik white diamond gebruiken, omdat ik gehoord had, dat deze ongeveer hetzelfde resultaat zou geven als black hole. Black hole en blacklight heb ik beide nog niet bij de collectie zitten.