• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Passat Variant

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Donderdag is er aan de eind van de dag bij mij een Volkswagen Passat Variant van `03 gebracht voor een detailbeurtje.

Dus meteen maar de voor foto`s :

DSCN2286.webp

DSCN2289.webp

DSCN2292.webp

DSCN2294.webp

DSCN2297.webp

DSCN2300.webp

DSCN2302.webp

Ziet er aardig uit zo , maar de wagen is vuil.Dus aan de slag maar.En het stappenplan voor deze bolide :

-Kunstofdelen en rubbers met Poorboys World APC.
-Velgen met de Poorboys World Spray & Rinse.
-Wagen gewassen met de Poorboys World SS&S.
-Na het drogen de wagen ingespoten met de Carpro Iron-X.
-Onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar & glue remover.
-Gekleid met de Poorboys World Spray & Wipe en de Dodo Juice SN klei.
-Gepolijst met :
--- 2 hits met de Dodo Spin doctor ( rotary ) gele pad en Monello Inizio Forza.
--- vervolgd door de Dap met gele pad en Monello Inizio Forza.
--- daarna met de DAP en Heavy green en Monello Mezzo.
--- en als laatst de DAP met light green en Monello Finale.
-Als Glaze de Poorboys Black Hole gekozen.
-Vervolgd door de Dodo Juice Blue Velvet Pro.
-Velgen gekleid met de Dodo SN klei en de PBW S&W.
-Daarna in de Poorboys World Wheelsealant.
-Bandjes in de Poorboys World Bold N Brigth.
-Trims in de Naturel Look.
-Ramen met de S&W.
-Interieur met de extractor gedaan.
-Kunstofdelen in de Naturel Look.
-Motorruimte met APC schoongemaakt en met Naturel Look behandelt.

Flinke lijst.

Dus wagen gewassen , daarna gedroogd.En de Iron-X erop los gelaten.Was wel lastig te zien de verkleuring omdat de lak wat donkerder is.Maar was wel goed te zien :

DSCN2321.webp

DSCN2324.webp

DSCN2326.webp

DSCN2328.webp

DSCN2330.webp

Wagen vervolgens weer goed afgespoeld.En gedroogd.En de wagen binnen gezet.En de Dodo SN klei met de Poorboys Spray & Wipe te voorschijn gehaald en aan de slag gegaan.Alleen op de delen die onder de hoogte van de deurkrukken zaten kwam alleen veel vanaf.Alles wat er boven zat , kwam dus bijna niks vanaf.

DSCN2340.webp

DSCN2342.webp

DSCN2343.webp

Na het kleien komt dus het rondje wagen voor de lakdefecten te bekijken :

DSCN2358.webp

DSCN2363.webp

DSCN2364.webp

DSCN2387.webp

Ziet er uit dus , maar wat vergroot :

DSCN2402.webp

DSCN2404.webp

DSCN2416.webp

Steenslag :

DSCN2408.webp

En dit plekje :

DSCN2418.webp

Ziet er vergroot dus uit zo :

DSCN2417.webp

Owkeej , dus snel aan de slag en wagen afgeplakt :

DSCN2425.webp

DSCN2427.webp

En een testspotje gemaakt.En na wat te hebben gedaan tot de volgende gekomen :

- 2 hits met de rotary met gele pad en Monello Inzio Forza.
- vervolgd door de DAP met gele pad en Monello Inizio Forza.
- daarna de DAP met Heavy green pad en Monello Mezzo.
- en afgewerkt met de DAP en Ligth green en Monello Finale.

Waarom deze combi??Lak was dus echt knetterhard.En na 2 rondjes met de Rotary te hebben gelopen kreeg ik wat lamme handjes en daarom overgegaan op de DAP.Zat echt veel Swirls en krassen in de lak.Op het dak zaten ook vage vlekken.Heb er een echte flinke kluif aan gehad.Ben met alleen het polijsten al zo`n 12 uur bezig geweest.En heb voor zo`n 85-90% van de lakdefecten weg kunnen krijgen.

Alleen sommige dingen blijven wazig 8d

DSCN2437.webp

Maar ach , kunnen we mee leven.

En na het polijsten de wagen naar buiten gereden en de wagen gewassen ivm de vele polijstresten die dus echt overal zaten.En dan heb je op een schone lak nog een best mooie beading :

DSCN2442.webp

DSCN2445.webp

Wat vergroot :

DSCN2451.webp

DSCN2452.webp

Na het wassen de wagen afgenomen met een IPA en de wagen in de Black Hole gezet , wat al een mooi resultaat gaf :

DSCN2462.webp

DSCN2467.webp

Alleen wat wazig was , blijft dat dus ook :

DSCN2465.webp

Tussen de bedrijfen door en bij het laten curen van de Dodo Blue Velvet het interieur gedaan en met de extractor een rondje gedaan :

DSCN2461.webp

DSCN2500.webp

En de motorruimte verder afgewerkt , want tijdens het wassen deze al met APC schoongemaakt.En nu met de Naturel Look afgewerkt :

DSCN2355.webp

ook nog de rest van de Trims gedaan en de velgen gekleid en in de Wheelsealant gezet.Bandjes in de Bold N Brigth.

Interieur na :

DSCN2489.webp

DSCN2490.webp

En wat na shots van de wagen zelf :

DSCN2473.webp

DSCN2479.webp

DSCN2484.webp

Wat close upjes :

DSCN2494.webp

DSCN2498.webp

DSCN2499.webp

Deze foto`s zijn zaterdag ochtend genomen , helaas was er toen nog geen volle zon.Maar met de middag was die er wel en de wagen was er nog :jippie

DSCN2533.webp

DSCN2535.webp

DSCN2536.webp

Wagen is echt goed opgeknapt.Ondanks de knetterharde lak waar ik nog een echte goede kluif aan hebt gehad.Achteraf gezien toch iets op verkeken.En mischien zelf nog iets te veel willen.Maar als ik de eindfoto`s nu weer terug kijk , ben ik toch weer zeer tevreden met het behaalde resultaat.

En hoop dat men hier ook weer heeft genoten van deze show off.

12 uur polijsten, ja wadde... ik weet niet of ik zoveel geduld zou kunnen opbrengen.
Maar zo te zien mag het resultaat der zeker wezen, mooie diepe glans ! Zeker in vergelijking met de pre-pic's.
Sjiek ! :-)^

Ziet er weer keurig uit:-)^

Alleen zou ik geen zwarte velgen onder deze auto willen hebben, maar dat is mijn smaak...Maar dat doet niet af, aan het resultaat dat je behaald hebt:cool

Heb er weer van genoten Smurf! En zoals altijd weer een top resultaat :-)^ Heb je die craquelé plek nog redelijk kunnen krijgen? Mooie kleur trouwens :ja

FF een vraagje van een beginner. Wat is een IPA? en waarom neem je daar de auto mee af na het polijsten?

Dank u allen voor deze mooie complimenten weer:-)^ 8-)

@ Paulus :

Plek is zekers verminderdt , maar niet voor de volle 100 weg kunnen krijgen.

En @ Arjen :

Ipa gebruik je om de laatste polijstresten te verwijderen en te zorgen dat je een vetvrije basis voor je vervolgstap hebt.Dit is op alcohol basis;) x-]

Ziet er zeer netjes uit!

Don't shoot me, maar is de 'juiste' volgorde eerst Iron-X en dan kleien? Dacht dat het andersom was namelijk, maar weet niet meer waar ik het gelezen heb.

Ziet er echt weer top uit hoor smurf! die 12uur herken je erwel in terug.

als het goed is komt deze auto uit het gooi? of niet? omstreeks loenen?

ik herken hem namelijk :lol

DSCN2437.webp

Niet meer doen he, er kijken hier op het forum soms ook kleine kinderen en mensen met een zwak hart mee :lol :lol

Anyway, weer een top resultaat en wat een engelen geduld zeg :-)^

Weer met plezier je show-off gelezen! Dank ook voor je eerlijkheid in de zin van benoemen van je tijdspad en dat je niet alles weg hebt kunnen krijgen!

Weer een mooie show-off , en respect voor zoveel uren te polijsten . Je zou van minder wazige plekken gaan zien . :-b ;-)

Hele mooie en duidelijke show-off.
Diep respect voor de 12 uur polijsten.

Resultaat is geweldig.

Goeie detailjob Iwan!

Greetz Rob aka Vadebo