Donderdag is er aan de eind van de dag bij mij een Volkswagen Passat Variant van `03 gebracht voor een detailbeurtje.
Dus meteen maar de voor foto`s :
Ziet er aardig uit zo , maar de wagen is vuil.Dus aan de slag maar.En het stappenplan voor deze bolide :
-Kunstofdelen en rubbers met Poorboys World APC.
-Velgen met de Poorboys World Spray & Rinse.
-Wagen gewassen met de Poorboys World SS&S.
-Na het drogen de wagen ingespoten met de Carpro Iron-X.
-Onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar & glue remover.
-Gekleid met de Poorboys World Spray & Wipe en de Dodo Juice SN klei.
-Gepolijst met :
--- 2 hits met de Dodo Spin doctor ( rotary ) gele pad en Monello Inizio Forza.
--- vervolgd door de Dap met gele pad en Monello Inizio Forza.
--- daarna met de DAP en Heavy green en Monello Mezzo.
--- en als laatst de DAP met light green en Monello Finale.
-Als Glaze de Poorboys Black Hole gekozen.
-Vervolgd door de Dodo Juice Blue Velvet Pro.
-Velgen gekleid met de Dodo SN klei en de PBW S&W.
-Daarna in de Poorboys World Wheelsealant.
-Bandjes in de Poorboys World Bold N Brigth.
-Trims in de Naturel Look.
-Ramen met de S&W.
-Interieur met de extractor gedaan.
-Kunstofdelen in de Naturel Look.
-Motorruimte met APC schoongemaakt en met Naturel Look behandelt.
Flinke lijst.
Dus wagen gewassen , daarna gedroogd.En de Iron-X erop los gelaten.Was wel lastig te zien de verkleuring omdat de lak wat donkerder is.Maar was wel goed te zien :
Wagen vervolgens weer goed afgespoeld.En gedroogd.En de wagen binnen gezet.En de Dodo SN klei met de Poorboys Spray & Wipe te voorschijn gehaald en aan de slag gegaan.Alleen op de delen die onder de hoogte van de deurkrukken zaten kwam alleen veel vanaf.Alles wat er boven zat , kwam dus bijna niks vanaf.
Na het kleien komt dus het rondje wagen voor de lakdefecten te bekijken :
Ziet er uit dus , maar wat vergroot :
Steenslag :
En dit plekje :
Ziet er vergroot dus uit zo :
Owkeej , dus snel aan de slag en wagen afgeplakt :
En een testspotje gemaakt.En na wat te hebben gedaan tot de volgende gekomen :
- 2 hits met de rotary met gele pad en Monello Inzio Forza.
- vervolgd door de DAP met gele pad en Monello Inizio Forza.
- daarna de DAP met Heavy green pad en Monello Mezzo.
- en afgewerkt met de DAP en Ligth green en Monello Finale.
Waarom deze combi??Lak was dus echt knetterhard.En na 2 rondjes met de Rotary te hebben gelopen kreeg ik wat lamme handjes en daarom overgegaan op de DAP.Zat echt veel Swirls en krassen in de lak.Op het dak zaten ook vage vlekken.Heb er een echte flinke kluif aan gehad.Ben met alleen het polijsten al zo`n 12 uur bezig geweest.En heb voor zo`n 85-90% van de lakdefecten weg kunnen krijgen.
Alleen sommige dingen blijven wazig 8d
Maar ach , kunnen we mee leven.
En na het polijsten de wagen naar buiten gereden en de wagen gewassen ivm de vele polijstresten die dus echt overal zaten.En dan heb je op een schone lak nog een best mooie beading :
Wat vergroot :
Na het wassen de wagen afgenomen met een IPA en de wagen in de Black Hole gezet , wat al een mooi resultaat gaf :
Alleen wat wazig was , blijft dat dus ook :
Tussen de bedrijfen door en bij het laten curen van de Dodo Blue Velvet het interieur gedaan en met de extractor een rondje gedaan :
En de motorruimte verder afgewerkt , want tijdens het wassen deze al met APC schoongemaakt.En nu met de Naturel Look afgewerkt :
ook nog de rest van de Trims gedaan en de velgen gekleid en in de Wheelsealant gezet.Bandjes in de Bold N Brigth.
Interieur na :
En wat na shots van de wagen zelf :
Wat close upjes :
Deze foto`s zijn zaterdag ochtend genomen , helaas was er toen nog geen volle zon.Maar met de middag was die er wel en de wagen was er nog
Wagen is echt goed opgeknapt.Ondanks de knetterharde lak waar ik nog een echte goede kluif aan hebt gehad.Achteraf gezien toch iets op verkeken.En mischien zelf nog iets te veel willen.Maar als ik de eindfoto`s nu weer terug kijk , ben ik toch weer zeer tevreden met het behaalde resultaat.
En hoop dat men hier ook weer heeft genoten van deze show off.
Dus meteen maar de voor foto`s :
Ziet er aardig uit zo , maar de wagen is vuil.Dus aan de slag maar.En het stappenplan voor deze bolide :
-Kunstofdelen en rubbers met Poorboys World APC.
-Velgen met de Poorboys World Spray & Rinse.
-Wagen gewassen met de Poorboys World SS&S.
-Na het drogen de wagen ingespoten met de Carpro Iron-X.
-Onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar & glue remover.
-Gekleid met de Poorboys World Spray & Wipe en de Dodo Juice SN klei.
-Gepolijst met :
--- 2 hits met de Dodo Spin doctor ( rotary ) gele pad en Monello Inizio Forza.
--- vervolgd door de Dap met gele pad en Monello Inizio Forza.
--- daarna met de DAP en Heavy green en Monello Mezzo.
--- en als laatst de DAP met light green en Monello Finale.
-Als Glaze de Poorboys Black Hole gekozen.
-Vervolgd door de Dodo Juice Blue Velvet Pro.
-Velgen gekleid met de Dodo SN klei en de PBW S&W.
-Daarna in de Poorboys World Wheelsealant.
-Bandjes in de Poorboys World Bold N Brigth.
-Trims in de Naturel Look.
-Ramen met de S&W.
-Interieur met de extractor gedaan.
-Kunstofdelen in de Naturel Look.
-Motorruimte met APC schoongemaakt en met Naturel Look behandelt.
Flinke lijst.
Dus wagen gewassen , daarna gedroogd.En de Iron-X erop los gelaten.Was wel lastig te zien de verkleuring omdat de lak wat donkerder is.Maar was wel goed te zien :
Wagen vervolgens weer goed afgespoeld.En gedroogd.En de wagen binnen gezet.En de Dodo SN klei met de Poorboys Spray & Wipe te voorschijn gehaald en aan de slag gegaan.Alleen op de delen die onder de hoogte van de deurkrukken zaten kwam alleen veel vanaf.Alles wat er boven zat , kwam dus bijna niks vanaf.
Na het kleien komt dus het rondje wagen voor de lakdefecten te bekijken :
Ziet er uit dus , maar wat vergroot :
Steenslag :
En dit plekje :
Ziet er vergroot dus uit zo :
Owkeej , dus snel aan de slag en wagen afgeplakt :
En een testspotje gemaakt.En na wat te hebben gedaan tot de volgende gekomen :
- 2 hits met de rotary met gele pad en Monello Inzio Forza.
- vervolgd door de DAP met gele pad en Monello Inizio Forza.
- daarna de DAP met Heavy green pad en Monello Mezzo.
- en afgewerkt met de DAP en Ligth green en Monello Finale.
Waarom deze combi??Lak was dus echt knetterhard.En na 2 rondjes met de Rotary te hebben gelopen kreeg ik wat lamme handjes en daarom overgegaan op de DAP.Zat echt veel Swirls en krassen in de lak.Op het dak zaten ook vage vlekken.Heb er een echte flinke kluif aan gehad.Ben met alleen het polijsten al zo`n 12 uur bezig geweest.En heb voor zo`n 85-90% van de lakdefecten weg kunnen krijgen.
Alleen sommige dingen blijven wazig 8d
Maar ach , kunnen we mee leven.
En na het polijsten de wagen naar buiten gereden en de wagen gewassen ivm de vele polijstresten die dus echt overal zaten.En dan heb je op een schone lak nog een best mooie beading :
Wat vergroot :
Na het wassen de wagen afgenomen met een IPA en de wagen in de Black Hole gezet , wat al een mooi resultaat gaf :
Alleen wat wazig was , blijft dat dus ook :
Tussen de bedrijfen door en bij het laten curen van de Dodo Blue Velvet het interieur gedaan en met de extractor een rondje gedaan :
En de motorruimte verder afgewerkt , want tijdens het wassen deze al met APC schoongemaakt.En nu met de Naturel Look afgewerkt :
ook nog de rest van de Trims gedaan en de velgen gekleid en in de Wheelsealant gezet.Bandjes in de Bold N Brigth.
Interieur na :
En wat na shots van de wagen zelf :
Wat close upjes :
Deze foto`s zijn zaterdag ochtend genomen , helaas was er toen nog geen volle zon.Maar met de middag was die er wel en de wagen was er nog
Wagen is echt goed opgeknapt.Ondanks de knetterharde lak waar ik nog een echte goede kluif aan hebt gehad.Achteraf gezien toch iets op verkeken.En mischien zelf nog iets te veel willen.Maar als ik de eindfoto`s nu weer terug kijk , ben ik toch weer zeer tevreden met het behaalde resultaat.
En hoop dat men hier ook weer heeft genoten van deze show off.