Hallo medeforummers :
nogmaals een show-off...deze maal een team-up met Kris (alias minieken)
onderwerp van de poets : Opel Insignia sportstourer zwart.
Deze detail was al een paar keer in het verleden uitgesteld door ziekte en het weer...eindelijk hebben we dit dan toch eens kunnen inplannen. Toen ik gisterenavond het weerbericht zag voor vandaag, zag ik het even niet meer zitten...heel de voormiddag buien en in de late namiddag droog maar bewolkt en veel wind.
Nu terug naar ons onderwerp :
Wegens fileproblemen had ik de wagen pas bij mij rond 10 uur...gelukkig had ik Minieken bij mij om die grote lap staal aan te pakken.
1- toestand voor :
wegens het slechte weer was de wagen niet gewassen :
De lak zag er dof uit, weinig glans en al direct een paar krassen goed zichtbaar.
er was ook een onzorgvuldig verwijderd embleem en sticker zichtbaar achteraan :
2-plan van aanpak :
we besloten de wagen eerst te foamen...dit lukte niet goed; ik kreeg om één of andere reden de foamgun niet goed afgesteld en een veel te dun waterachtig schuim was het resultaat...achteraf bleek er iets tussen de plaatjes te zitten :s
na het foamen hebben we de wagen verder gewassen met de twee-emmermethode. een doffe lak met heel wat swirls was het resultaat:
vervolgens zijn we met ons drie beginnen kleien (na een korte demo deed de eignaar flink mee ) We gebruikten klei van supernatural en Born To be slippy-glijmiddel van Dodo Juice. Eigenlijk kwam er niet zoveel vuil mee met de klei maar de lak werd terug erg glad!
tijdens het wassen waren de velgen mee ingespoten met Megs Wheelbrightener en Iron X. Die ironx Werd ook op het onderste deel van de wagen gespoten.
alvorens ik mee ging kleien heb ik die 20-duimers ^ eerst volledig binnen en buiten gereinigd.
Na het kleien gingen naar de volgende stap : volledig polijsten van de lak.
Aangezien ik al verschillende Insignia's had gedaan en steeds zag dat dit harde lak was, besloot ik te starten met een hit van Monello Mezzo op witte pad (met DAP 900)
Het gaf een goed resultaat maar door de warme zwarte lak ( af en toe wat zon) stofte dit verschrikkelijk...
Kris stelde voor deze combi te laten voor wat het is en eens te proberen met SSR1 op wit. Dit gaf wonderwel erg goede resultaten waardoor dus bleek dat deze zwarte lak erg zacht was....
de linker zijdeur ging van dit voor :
naar dit na :
De hele wagen werd dus zo gepolijst...met twee DAP900's...en de eigenaar waagde ook zijn eerste polijstervaringen op het dak ^ :
Het beruchte virus had hem dus ook te pakken....:ja
Hier nog wat random resultaten :
de flakes werden terug goed zichtbaar :
Na het polijsten was de wagen te stoffig om te glazen dus besloten we hem nog eens te wassen, toen we hem net gedroogd hadden...werd hij nog eens gewassen door een fikse regenbui }w
We hebben dan maar snel een hap gegeten en de wagen nogmaals gedroogd.
Toen zijn we een laagje glaze gaan aanbrengen : Poorboys Black Hole op zwarte pad (weer machinaal)
Daarna nog een laagje wax om te beschermen : Collinite 915 op golden concorsopad (met de dap)
nog wat randomfoto's van dit resultaat :
De banden werden inmiddels ook voorzien van een laagje banden gel (Poorboys tire gel)
en de ruiten werden gereinigd met NXT-glascleaner.
Toen besloten de weergoden eens te testen of de bescherming ok was en de beading inorde :
Deze was gelukkig klaar : nog even een fotootje van m'n twee mededetailers :
en ikzelf was ook een keer gesnapped (tijdens het waxen...):
Besluit : het was een fijne samenwerking...bedankt allebei
en aangezien ik Wim heet vond ik deze toevalligheid ook wel leuk :
Tot een volgende keer :ja
nogmaals een show-off...deze maal een team-up met Kris (alias minieken)
onderwerp van de poets : Opel Insignia sportstourer zwart.
Deze detail was al een paar keer in het verleden uitgesteld door ziekte en het weer...eindelijk hebben we dit dan toch eens kunnen inplannen. Toen ik gisterenavond het weerbericht zag voor vandaag, zag ik het even niet meer zitten...heel de voormiddag buien en in de late namiddag droog maar bewolkt en veel wind.
Nu terug naar ons onderwerp :
Wegens fileproblemen had ik de wagen pas bij mij rond 10 uur...gelukkig had ik Minieken bij mij om die grote lap staal aan te pakken.
1- toestand voor :
wegens het slechte weer was de wagen niet gewassen :
De lak zag er dof uit, weinig glans en al direct een paar krassen goed zichtbaar.
er was ook een onzorgvuldig verwijderd embleem en sticker zichtbaar achteraan :
2-plan van aanpak :
we besloten de wagen eerst te foamen...dit lukte niet goed; ik kreeg om één of andere reden de foamgun niet goed afgesteld en een veel te dun waterachtig schuim was het resultaat...achteraf bleek er iets tussen de plaatjes te zitten :s
na het foamen hebben we de wagen verder gewassen met de twee-emmermethode. een doffe lak met heel wat swirls was het resultaat:
vervolgens zijn we met ons drie beginnen kleien (na een korte demo deed de eignaar flink mee ) We gebruikten klei van supernatural en Born To be slippy-glijmiddel van Dodo Juice. Eigenlijk kwam er niet zoveel vuil mee met de klei maar de lak werd terug erg glad!
tijdens het wassen waren de velgen mee ingespoten met Megs Wheelbrightener en Iron X. Die ironx Werd ook op het onderste deel van de wagen gespoten.
alvorens ik mee ging kleien heb ik die 20-duimers ^ eerst volledig binnen en buiten gereinigd.
Na het kleien gingen naar de volgende stap : volledig polijsten van de lak.
Aangezien ik al verschillende Insignia's had gedaan en steeds zag dat dit harde lak was, besloot ik te starten met een hit van Monello Mezzo op witte pad (met DAP 900)
Het gaf een goed resultaat maar door de warme zwarte lak ( af en toe wat zon) stofte dit verschrikkelijk...
Kris stelde voor deze combi te laten voor wat het is en eens te proberen met SSR1 op wit. Dit gaf wonderwel erg goede resultaten waardoor dus bleek dat deze zwarte lak erg zacht was....
de linker zijdeur ging van dit voor :
naar dit na :
De hele wagen werd dus zo gepolijst...met twee DAP900's...en de eigenaar waagde ook zijn eerste polijstervaringen op het dak ^ :
Het beruchte virus had hem dus ook te pakken....:ja
Hier nog wat random resultaten :
de flakes werden terug goed zichtbaar :
Na het polijsten was de wagen te stoffig om te glazen dus besloten we hem nog eens te wassen, toen we hem net gedroogd hadden...werd hij nog eens gewassen door een fikse regenbui }w
We hebben dan maar snel een hap gegeten en de wagen nogmaals gedroogd.
Toen zijn we een laagje glaze gaan aanbrengen : Poorboys Black Hole op zwarte pad (weer machinaal)
Daarna nog een laagje wax om te beschermen : Collinite 915 op golden concorsopad (met de dap)
nog wat randomfoto's van dit resultaat :
De banden werden inmiddels ook voorzien van een laagje banden gel (Poorboys tire gel)
en de ruiten werden gereinigd met NXT-glascleaner.
Toen besloten de weergoden eens te testen of de bescherming ok was en de beading inorde :
Deze was gelukkig klaar : nog even een fotootje van m'n twee mededetailers :
en ikzelf was ook een keer gesnapped (tijdens het waxen...):
Besluit : het was een fijne samenwerking...bedankt allebei
en aangezien ik Wim heet vond ik deze toevalligheid ook wel leuk :
Tot een volgende keer :ja