• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volledige voorkant 1 week geleden gespoten, wat nu wel te doen en vooral wat NIET te doen..

Tim147

Detailing rookie
17 okt 2011
4
0
Even ter verduidelijking mijn mooie bella heeft na een nachtje in utrecht een hele kras over de motorkap/zijschermen/voorbumper..]-0 (gevalletje vandalisme, 10 auto's op dezelfde parkeerplaats hadden deze schade)

Nu wil ik dus morgen aan de slag gaan met het detailen van de auto.. alleen de voorkant is vorige week woensdag gespoten.
Wat kan ik nu doen en vooral wat moet ik NIET doen?

Mijn plan was:

Wassen Dodo Juice - Born to be Mild shampoo

kleien Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray

Cleaner Meguiars deep crystal paintcleaner

Glaze Poorboys World - Black Hole

Sealant Poorboys World - EXP Pure Sealant (Nu heb ik ergens gelezen dat dit zowiezo geen slim idee was ivm het nog verder uitharden van de lak..klopt dit?)

Wax Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste

Nog een laatste vraagje; Zou ik tussen het aanbrengen van de Sealant en de wax nog een tijd (12/24uur) pauze moeten houden?

Alvast bedankt!!

Op zich kun je gewoon je auto doen, doe alleen geen sealant als laatste stap. Deze sluit de lak volledig af waardoor de lak niet kan uitdampen.

Een pure wax is geen probleem.

Ik zou de versgespoten delen nog gewoon even een paar weekjes laten rusten.

Wassen/kleien/polijsten kan gewoon indien nodig.

Voor de delen die je wel zou gaan glazen, sealen of waxen zou ik iig even een paar uurtjes wachten nadat je de EX-P hebt uitgepoetst. 12 uur is lekker als je de mogelijkheid hebt, maar die hebben we nou eenmaal niet altijd.

EX-P lang laten curen, niet meteen na een swipetest uitpoetsen, kan makkelijk 30-60 minuten zitten.