• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste neurotische stappenplan, ter goedkeuring

SergeZuyd

Detailing rookie
3 sep 2012
5
0
Ik ben een leek wat betreft detailing maar nu al bevangen door het virus wat hier rondsluimert.

Ik zal spoedig mijn nieuwe Skoda Citigo geleverd krijgen. Deze is uitgevoerd in de kleur Black Magic (zwarte metallic lak). De auto is geproduceerd in week 35 (vorige week dus) en zal vermoedelijk volgende week al worden geleverd. Ik ben niet in de gelegendheid om met een tuinslag te werken. Ik zal het moeten hebben van de wasbox en het twee-emmer-systeem. Met enige trots wil ik wel nog even apart vermelden dat ik de dealer met klem heb verzocht om vooral die Teflonlaag achterwege te laten.

Het volgende stappenplan heb ik opgezet (hier en daar een vraag in het rood), waarvan ik me afvraag in hoeverre jullie dit passend vinden? Vooral ook voor een nieuwe auto? Ik hoop dat jullie “even” naar mijn stappenplan willen kijken en me wellicht (waar nodig) van wat feedback kunnen voorzien. Het is een hele zit, maar ik troost me met de gedachte dat jullie hopelijk (bijna) net zo gek zijn als ik…

Pre-Wash
- Banden (‘t rubber) behandelen met APC en tire brush
- Hele auto infoamen met Gloria FM10 en Autobrite Super Snow Foam
- Even laten inwerken en dan afspoelen
- Iron X soapgel in reguliere sprayfles in een 1:3 verhouding verdunnen en auto inspuiten