Mocht een tijdje geleden deze 850 wassen. Moest even netjes gemaakt worden voor de verkoop (eigenaar heeft inmiddels een V70 D5 aangeschaft ). Beestje heeft 351.000 km op de klok staan, maar heeft 410.000 gereden. Zat wel een gebruiksaanwijzing bij :
- Niet de lichten aanzetten, want dan is de accu leeg
- Niet overschakelen op benzine, dan loopt ie niet meer
- Sleutel ver in het contactslot duwen, anders draait ie niet
- Pas op voor je hoofd, de gasveren van de achterklep zijn kapot
Met deze dingen in m'n achterhoofd ben ik gaan wassen.
Wasbeurtje bestond uit:
- Wassen met een mix van Valma Wash & Shine, Turtle Wax ICE sneldrogende shampoo en Kruidvat shampoo
- Wieldoppen ingespoten met Meguiars All Wheel Cleaner (doppen waren trouwens niet meer te redden met mijn spullen, misschien wel met IronX)
- Achterlichten (lukte niet) en de ergste krassen (vooral bij de portiergrepen) gedaan met Meguiars Ultimate Compound
- Banden en trims met Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Gel
Dan nu de foto's. Zijn er niet zo heel veel want de batterijen van m'n camera waren bijna op.
Voor:
Toen heb ik meneer onder-de-auto-spuit-stok erbij gepakt
Na zonder flits:
Na met flits:
(hele slechte foto)
Punten van aandacht die ik gevonden heb met het wassen:
- Stadslicht + alle bijbehorende verlichting doet het (behalve linksvoor), maar zodra de knop op dimlicht wordt gezet is alles uit...
- Alarmlichten werken prima met de knop op het dashboard, maar richting aangeven met 'de stengel' werkt niet. Gaat niks knipperen / klikken
Auto staat nu te koop. Is nu verkocht.
Had ook nog ff een filmpje gemaakt: klik
En natuurlijk ook nog even vergeleken met de 10 klepper: klik
- Niet de lichten aanzetten, want dan is de accu leeg
- Niet overschakelen op benzine, dan loopt ie niet meer
- Sleutel ver in het contactslot duwen, anders draait ie niet
- Pas op voor je hoofd, de gasveren van de achterklep zijn kapot
Met deze dingen in m'n achterhoofd ben ik gaan wassen.
Wasbeurtje bestond uit:
- Wassen met een mix van Valma Wash & Shine, Turtle Wax ICE sneldrogende shampoo en Kruidvat shampoo
- Wieldoppen ingespoten met Meguiars All Wheel Cleaner (doppen waren trouwens niet meer te redden met mijn spullen, misschien wel met IronX)
- Achterlichten (lukte niet) en de ergste krassen (vooral bij de portiergrepen) gedaan met Meguiars Ultimate Compound
- Banden en trims met Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Gel
Dan nu de foto's. Zijn er niet zo heel veel want de batterijen van m'n camera waren bijna op.
Voor:
Toen heb ik meneer onder-de-auto-spuit-stok erbij gepakt
Na zonder flits:
Na met flits:
(hele slechte foto)
Punten van aandacht die ik gevonden heb met het wassen:
- Stadslicht + alle bijbehorende verlichting doet het (behalve linksvoor), maar zodra de knop op dimlicht wordt gezet is alles uit...
- Alarmlichten werken prima met de knop op het dashboard, maar richting aangeven met 'de stengel' werkt niet. Gaat niks knipperen / klikken
Had ook nog ff een filmpje gemaakt: klik
En natuurlijk ook nog even vergeleken met de 10 klepper: klik