• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volvo bekrast

RTC1

Detailing rookie
11 apr 2012
22
0
Hallo,

Een tijdje geleden maakte ik een post met de melding dat men auto werd bekrast...
Begin volgend jaar komt er een andere auto in de plaats, en deze moet dus verkocht worden...

Mijn vraag is nu of iemand mij kan/wil helpen om men krassen er uit te halen...

Opsomming van de spullen die ik heb staan bij 'stel jezelf voor'

Alvast bedankt...

Zal je maar ff op weg helpen, eigenlijk had je zit zelf behoren te doen. ( nu hadden de overige leden zelf maar op zoektocht gaan naar de onderste linkjes )
Des te meer je er zelf insteekt, des te meer je er voor terug krijgt is mijn motto !

Krassen alhier te zien: Mijn-gekeyede-volvo-s60
Goodies: Collectie

Kleine kanttekening: 7 mnd geleden ging zou er aan beginnen middels topic van Tinus, vervolgens horen/zien we niks meer van je vanaf die tijd.
Nu wordt de auto verkocht en plots ben je er weer zonder te melden of je Uberhaupt er al wat aan gedaan hebt.
Zo ja: waar je tegenaan bent gelopen.
Zo nee: dan gaat ie voor mijn gevoel een beetje tegen de spelregels in:
Tim zei:
10. Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar en aanvragen voor poetsbedrijven, schadeherstellers en detailers. Deze berichten worden verwijderd.

Alvast bedankt voor de linkjes...
Ging dit straks zelf nog doen, maar zit op mobiel internet op men gsm en is niet zo evident ;)

Heb men producten al meermaals gebruikt... vooral de ssr ism men dap ... en de waxen... helaas durf ik niet echt aan het wetsanden beginnen...

Er is hier totaal geen sprake van een poetsbedrijf of dergelijke, tgaat om men eigen auto,

Grtz

@Marcus : volgens mij vraagt ie alleen "hulp" omdat ie er zelf niet aan durft beginnen.....
(het wetsandgedeelte vermoed ik :-d )

Ontvet de kras(sen) , vul ze op en begin er gewoon aan..............

Begin met een klein stukje , plak de rest van de kras af en bekijk het resultaat .

Weg/onzichtbaar ga je ze niet krijgen , opgevuld en (tamelijk) glad wel .

Diegene die jouw auto koopt zal de krassen toch zien (vroeg of laat) het lijkt me dus bijna zinloos om er aan te beginnen ........

Buiten het feit dat je door de toplaag zou kunnen gaan (met het schuren + polijsten) is opvullen altijd beter dan het zo te laten.
Al overwogen om dit te laten herstellen bij een carrosier ? (weet niet of dit via spotrepair zou kunnen ? )

ssr is volgens mij niet het beste polijstmiddel(reeks) voor een Volvo .

Ik heb hier wel wat materiaal dat je mag gebruiken..........echter heb ik geen garage of overdekte plaats .

Indien je er niet uitraakt wil ik je wel komen helpen in de mate van het mogelijke. (af te spreken via pm )

Succes !

vroeg idd gewoon hulp voor het wetsanden :D

zal er dan maar aan beginnen zeker dit weekend?! :)
morgen even een lakstiftje laten maken,...
wat stel je dan voor? 1 de kras volledig ontvetten, 2 de kras opvullen inlagen (dus laten drogen van de 1, en aanbrengen van de 2e? , 3 wetsanden?

welke polijstmiddelreeks stel jij voor dan? ben er eigenlijk wel best tevreden van :)

groetjes en bedankt!

hey iedereen,

vooraleerst men beste wensen!

Ik ben juist terug van het buitenland, en vond dat het nu wel eens tijd werd om te reageren . Mijn auto heb ik een week of 4geleden eens goed onder handen genomen.
heb hem volledig gekuist zoals het hoort, en daarna heb ik de krassen ontvet.
stap 2 was dan het volledig aftapen van de krassen, zowel de boven- en onderkant van de krassen.
stap 3. hier heb ik gewoon de krassen (enkele keren na elkaar) opgevuld met een lakstiftje die ik laten maken had op mijn kleur van men wagen.
stap 4. (kan raar klinken ) De tapes volledig verwijderd, en dan met men nagel (na natsproeien van de wagen) het overtollige nog niet echt uitgeharde verflaagje weggeduwd van einde tot begin van de kras...
stap 5. hier zag ik dat de kras al met 60 procent minder zichtbaar was, nog even met de polierpads erover, en op het einde mooi gewaxed...

de kras was er nog niet helemaal uit, maar toch duidelijk verminderd...
Auto op internet aangeboden, en na een week was deze verkocht!

Ik zal ook proberen vaker online te zijn nu, en meer updates te posten van mijn komende wagen.
mijn volgende wagen heb ik trouwens besteld met de kleur "rebel blue" van volvo, dit is geen metaalkleur, en weet uit ondervinding dat op deze verven snel krassen zichtbaar worden... hebben jullie enkele tips hoe ik hem best was/onderhoud?

hier even een link van de wagen die ik besteld heb (wordt geleverd half - eind maart, identiek aan die op de foto's )
fotos
www.autoevolution.com/ne...n-live-photos-49921.html

groetjes

Inderdaad, ben ook wel benieuwd naar het resultaat na de behandeling! Ben met hetzelfde proces bezig namelijk ;)