• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo C30 Wit

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Onlangs benaderde mijn overbuurman me met een "probleem". Zijn auto en die van zijn collega's zaten opeens onder de vliegroest. Dit kwam doordat er bij een naburig bedrijf het een en ander mis was gegaan. Na een test met Iron X bleek het inderdaad om vliegroest te gaan. Op mijn advies zijn er een "paar" liter Iron X besteld, de mannen @Carclean HQ weten vast nu wel wie ik bedoel......:rules

DSC_0094_zps65a1130a.webp

Een van de collega's had al vanalles geprobeerd, en greep uiteindelijk naar een brillosponsje...En ja, daar kreeg hij de meeste vliegroest wel mee weg...]-0

Het resultaat was ook zonder Brinkmann te zien:

DSC_0004_zpsff112df5.webp

Echt geholpen had de schuuractie uiteindelijk ook niet:

IMG-20130321-WA0000_zpsebda2ee9.webp

50/50
DSC_0020_zpsa16149b2.webp

Maar de motorkap was toch nog erg aan toe, bleek met de Brinkmann, daar is met behoorlijk wat druk met de schuurspons geragd. Uiteindelijk heb ik de hele motorkap gewetsand met P2000 en P2500. Voor de rest dezelfde procedure als de rest van de auto.

Wol met de Pro900 8o
Oranje pad met Inizio
Groene pad met Mezzo

Gek genoeg bracht Finale maar weinig extra. Ligt meer aan de finishing kwaliteiten van de Mezzo in dit geval icm de non-metallic lak, denk ik.

Hierna handmatig de White Diamond en EX-P verwerkt.

DSC_0090_zps318af74d.webp

DSC_0129_zps82d33afc.webp

th_DSC_0132_zps93b4087b.webp

DSC_0120_zps277469d7.webp

DSC_0126_zps263f18ac.webp

DSC_0113_zpsf96fc2f3.webp

DSC_0114_zpsed8abeff.webp

DSC_0107_zpsb08675b4.webp

DSC_0135_zps926c9459.webp

Dat ziet er mooi uit zeg!

maareh...gaat het bedrijf van je overbuurman nu zn werknemers standaard voorzien van Iron-x? ;)

Wittereus;324282 zei:
Vraagje; hoe heb je gewetsand? Met de machine of de hand?

Met de hand (Sanding block)

@D-J Ik geloof dat er nog een bestelling Iron-X aankomt....:-d

De oorzaak (storing) is inmiddels gevonden en opgelost.

Dat zijn aardig wat liters Iron-X, haha! Prachtige wagen zo'n C30. Heerlijk resultaat, maar dat mag dan ook wel na alle gedane moeite. Niet te best met zo'n sponsje... :auw Gelukkig heb je deze weer strak gekregen! :-)^ :ja

Met een brillo sponsje over de lak gaan...je verzint het toch bijna niet meer 8o

Maar strak resultaat behaald hoor verder, is er goed van op geknapt!

Een vraagje, uit nieuwsgierigheid: waarom de white diamond en exp niet ook machinaal gedaan?

Jeetje wat een hoeveelheid Iron-X... moet je nog 50 auto's behandelen of gooi je het met een gieter over de auto :lol ...

Zonder gekheid, mooi resultaat, staat er weer strak bij :-)^ !

Mooi resultaat weer, je blijft in verbasing vallen over wat voor trucjes mensen weer verzinnen om een auto "schoon" te krijgen...

McShine;324276 zei:
Onlangs benaderde mijn overbuurman me met een "probleem". Zijn auto en die van zijn collega's zaten opeens onder de vliegroest. Dit kwam doordat er bij een naburig bedrijf het een en ander mis was gegaan.

Ik mag wel aannemen dat er een goede schadeclaim + de factuur van de bestelling naar het desbetreffende bedrijf zijn gestuurd?

Overigens blijf ik het een gewldig gezicht vinden, als dat paarse op een lichte kleur auto :cool