• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S40 T4

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Zo heren en dames, vandaag vanaf half twee begonnen aan een auto van een kameraad.
Auto zit vol onder de krassen en is waarschijnlijk een half jaar niet gewassen geweest.

Helaas geen foto's van voor het wassen de camera was mee met vrouwtje en mijn dochter voor haar kijkdag met zwemmen :s

Maargoed eerst maar eens ingespoten hier en daar met APC en de velgjes met Mothers fx wheel cleaner

Wat foto's na het wassen en drogen.
P1120769Large.webp

P1120771Large.webp

P1120772Large.webp

P1120774Large.webp

P1120775Large.webp

P1120777Large.webp

P1120779Large.webp

Foto's na weer eens 9 uur poetsen.
P1120787Large.webp

P1120788Large.webp

P1120789Large.webp

P1120790Large.webp

P1120793Large.webp

P1120785Large.webp

P1120786Large.webp

gebrukte middelen zoals gewoonlijk voor mij want heb nog niet veel anders als dit.
Met APC alle trims en wielkasten ingespoten en geborsteld.
Met de mothers fx wheel cleaner de velgen ingespoten.

Dodo Juice Born to be Mild shampoo in een 2 emmer systeem samen met de
Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt
drogen met de CSF Delirium Orange Drying Towel
kleien met de kit van Mothers Clay Bar nu heb ik hier wel nieuw glijmiddel is nu echt op.

afplakken met 3M afplaktape 19mm breed is nu ook op

Monello Orange foampad met de Monello Mezzo afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel
Monello White foampad met de Monello Finale afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel
Monello Black foampad met de ClearKote Red Moose Machine Glaze afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel

met een Clearkote foam pad de Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht afgenomen met een ClearKote Microfiber Towel

de velgen ingesmeerd met Poorboys World Wheel Sealant met een Mothers Wax Microfiber Applicator Pads

Meguiers trim restorer aangebracht met de Hi-Tech Foam Applicator

Wolfgang Black Diamond Tire Gel aangebracht met de Mothers Wax Microfiber Applicator Pads

Mothers Glass Cleaner aangebracht met een Poorboys World Deluxe Mega Towel Groen

het interieur gedaan met PB natural look dressing.

Nu ff verslagje maken en een heerlijk koud biertje :jippie

Ben benieuwd naar de reacties.

sign0173.webp
Prachtig resultaat! Ziet er goed uit. De meeste krassen zijn er zo te zien uit, en mooie glans. Toppie! Jammer van die lelijke en lompe ruitenwissers, althans dat vind ik!

Thanks Paulus, je raad het niet maar op het moment dat ik wilde wassen was het eerste wat ik doen de ruitenwissers omhoog en dat wat jij zegt was mijn eerste opmerking, zekers bij de action vandaan he ? het antwoord je raad het nooit, "ja" :lol

Is mooi opgeknapt. De trims van de oudere S- en V40 van Volvo zijn erg gevoelig voor verkleuring. Ook zitten er best veel trims op zo´n auto. Ik kan me goed voorstellen dat je rolletje 3M tape nu op is.

Wat is ClearKote Red Moose Machine Glaze_ Kun je hier iets meer over vertellen?

@LB hehehe ja idd de tape is op moet snel nieuwe bestellen heb van het weekend weer 2 wagens in de rij staan :-"

Red moose machine glaze is zoals de naam al zegt een glaze, rose van kleur en geschikt voor elke kleur auto, ik wilde eigenlijk de black hole maar deze is alleen voor donkere wagens en dacht ach ik neem maar 1 flesje ipv 2 flesjes (1 voor licht en 1 voor donker)
Het is een vrij vloeibare substantie best wel dun eigenlijk ehm iets in de dikte zoals de mequiers trim restorer als je deze kent.

Ik breng de red moose aan met de zwarte pad en de dap 500, het curet zeer snel, licht er ook aan hoelang je met de dap eroverheen blijft gaan natuurlijk maar bij een normale dambord patroon 1x en je doet je volgende 50x50cm kan je daarna de vorige uitpoetsen.
Hierna neem ik het af met een mf doek heel makkelijk afneembaar ook, ik ben er zeker zeer over te spreken vind hem even goed als de black hole die ik ook een keer heb gebruikt.

Deze auto zat onder de vogelpoep vlekken deze plekken hebben na het polijsten de voeding zeer mooi opgenomen en heel mooi gecoverd je moet goed kijken wil je ze nog zien ik ben zeer blij met het resultaat, moet je nagaan wat de eigenaar van de auto was :party

Berkant hoe lang heb je over deze job gedaan, ben wel benieuwd aangezien je interesse sinds kort is. Dat wil niks zeggen over je vaardigheid natuurlijk.

Al met al een mooi resultaat;) , is het niet gelukt om die dikke kras eerst met inizio te behandelen en vervolgens af te bouwen?

Edit, sorry zag over het hoofd dat je 9 uur bezig bent geweest

Tamer ik ben in totaal van 14 uur tot en met 21:30 bezig geweest met deze auto ook de binnekant lichtelijk gereinigd en met natural look behandeld.

Bij gebrek aan inizio kon ik deze kras niet verder weg krijgen wat ook met inizio niet zou lukken aangezien hij door de lak heen is op bepaalde puntjes, wat weg te werken was aan deze kras is voor 95% ook daadwerkelijk weggegaan, het was een erg lelijke kras :(

heel goed gedaan!!!:-)^

en krassen krijg je nu eenmaal niet weg als ze te diep zijn...we zijn geen spuiter...

Ik moet idd zeggen de krassen die door de lak heen waren krijg je idd niet weg, maar sommige wat diepere krassen die ik na 2x mezzo op oranje niet weg kreeg kon ik naderhand niet meer terugvinden toen ik helemaal klaar was met de wagen:weetniet

Hei Berkie
Je blijft beezig, zo te zien gelijk verslaafd na de poetsmeet;-p

@Paulus. Misschien zien die wissers lomp uit maar voor 3 euro per stuk doen ze meer dan ze eingelijk waard zijn. Vind ze zelf ook geen schoonheid prijs winnen maar heb ze nu 1 jaar er op zitten en noch steed tevreden.

Sorry voor off-topic gedoe:schaam

Heren thanks voor de reacties, deze auto was een flinke karwei, mede omdat ik de diepere krassen niet weg heb gekregen heb ik nu de inizio en de gele komp. pad besteld, ehm en nog wat andere dingetjes:-"

Prachtige wagen, en schitterend resultaat!
Kun je iets vertellen over de volvo lak? ik ga volgende week met mijn nieuwe s60 aan de slag:-b

Hollywood zei:
Prachtige wagen, en schitterend resultaat!
Kun je iets vertellen over de volvo lak? ik ga volgende week met mijn nieuwe s60 aan de slag:-b
Ik vind de lak van de S60 aan de harde kant, maar een testpot raad ik toch wel aan want ook tussen de S60's kan de lak verschillend zijn, dit mede door het bouwjaar of wellicht een keer gespoten of wat dan ook :rules

Ik heb indertijd ook een S-40 gedaan. Ik vond de lak redelijk hard, zeker niet knetter hard.
Testpot blijft altijd de eerste stap voor de zekerheid.
Volvo's kunnen bijzonder mooi glimmen en tijdens een detail ontdek je pas hoeveel details er in het ontwerp zitten.
Veel succes,
Aficior

Aficior zei:
Ik heb indertijd ook een S-40 gedaan. Ik vond de lak redelijk hard, zeker niet knetter hard.
Testpot blijft altijd de eerste stap voor de zekerheid.
Volvo's kunnen bijzonder mooi glimmen en tijdens een detail ontdek je pas hoeveel details er in het ontwerp zitten.
Veel succes,
Aficior
Let wel op een S60 en een S40 zijn twee verschillende modellen :rules

Zijn inderdaad verschillend, maar bijna net zo mooi:lol

Ik zit echt in de rats over hoe hem te gaan polijsten etc. zitten veel swirls in en ben huiverig voor als er iets mis gaat.
en als ik het resultaat zie van deze s40 denk ik: dat wil ik ooko:-) )

Dan zou je even een paar mappen verder moeten kijken daar staat ook mijn S60 ergens ;)

https://forum.Carclean.com/cc_postst7142/Volvo-S60.aspx

https://forum.Carclean.com/cc_postst6371/Schoonheidsbehandeling-Volvo-S40-24-5cilinder-Geartronic-2005-zwart-Aficior.aspx

Hangt er natuurlijk vanaf met welke producten je aan het werk gaat Hollywood?

En mocht je van die lekkere grote flakes in je lak hebben Hollywood, dan ben ik benieuwd naar jouw bevindingen m.b.t. Poorboys World Black Hole (PBW BH)?
Ik constateerde bij die S40 dat de flakes met PBW BH veel mooier uitkwamen dan zonder PBW BH.