• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V4 2003 2.0

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
1.150
178
25
Muntendam
Het project!

Al jaren hebben ik en mijn vader het idee om mee te doen met de Carbage run. eindelijk maar toch hebben we de knoop door gehakt en ons ingeschreven voor de run in 2025 naar helsinki (https://www.carbagerun.nl/event/winter-editie-2025-naar-helsinki/)

Hiervoor hebben we een volvo V40 weten te bemachtigen.
1720346031789.png



Deze volvo is net ingelopen met 388.000km op de teller.
In dit topic heb ik de voornemen om de transformatie bij te houden van toch best wel nette volvo -> serieuse runner.

Afgelopen week ben ik bezig geweest om het interieur even schoon te maken, dit doormiddel van de ferm extractor en poorboys carpet cleaner.

dit weekend een 27mhz Bakje ingebouwd,
1720346181963.png


verder hebben we dakrails gekregen die op een VW transporter horen. dit paste natuurlijk (net) niet. dus deze ingekort, en op professionele wijze bevestigingspunten aan het dak gemaakt.
Het rare is om eens een keer niet netjes met een auto om te gaan. wij dachten dat M10 bouten sterk genoeg waren, dus maar op professionele wijze gaten door het dak heen geboort, en de rails met M12 bouten vast gezet,
1720346312667.png

tegen de roest toch maar wat zink-spray er onder
en met de ugga-dugga de rails vast gezet op een aanhaal moment van "genoeg"
1720346374174.png

hierna tekeningen voor een imperiaal gemaakt, en materialen besteld om deze in elkaar te lassen.
1720346413208.png


Verlichting besteld en nog wat leuke dingen, en af en toe komen er gekke ideen in het hoofd, wat we ook maar gaan doen. want... waarom niet?
Ik heb het idee om een paneel uit te kiezen, deze te verwijderen van het beetje orange peel wat er op zit en te voorzien van mijn insta-naam/bedrijfsnaam.
Dat gezegd te hebben.. Sponsoren zijn toegestaan (kuch kuch Carclean? Kuch CleanRiders? kuch)

Ik weet dat dit een iets ander project is als de andere op dit forum. maar ik vind het geen minder leuk project!
 
Heel vet! Ik heb 2x met z'n rally mee gedaan, en man man man, alleen maar top herinneringen. The Barrel Challenge uit Winschoten, en daarna een van Rust&Dust rally. Beide keren de zomer editie. Beetje ruime en comfortabele zoals deze V40 is wel fijn hoor!
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Heel gaaf om te doen lijkt me. En ja eens niet alles precies moeten doen aan een auto is zeker weer eens wat anders.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Nou, we zijn weer een beetje verder.

Omdat prioriteit nummer 1 toch veiligheid is hebben we besloten om alle remmen te wisselen.
Systeem leeg gehaald. (Remolie) alle remblokken en schijven rondom gewisseld. Alles gecontroleerd. En de boel weer gevuld en ontlucht.
74d48984-7d8e-4782-aff7-f4f789c9c4cb.jpeg
 
@Cordoba dat moet toch wel met 136pk en 1275 kg?!:p

Nee even serieus, ik zie meer auto’s van deze periode die rondom schijven hebben waar ik het niet van verwacht… (206cc als voorbeeld)