• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 C-Quartz

Dieter

Detailing chief
11 okt 2012
435
103
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik de auto van mijn vader in de C-Quartz gezet. Onze vorige auto werd altijd met de spons gewassen en met action shampoo, maar tegenwoordig mag dat niet meer:jippie

Vandaag heb ik de auto weer gewassen met Monello Lavare autoshampoo en de banden + rubbers in de dressing gezet.

De foto's:

P1000743.webp

P1000744.webp

P1000745.webp

P1000747.webp

P1000749.webp

Dankjewel allen!

Weten jullie nog een goede dressing voor de rubbers en plastic onderdelen? Ik gebruik nu Meguiars dash and trim restorer, misschien doe ik iets fout, het resultaat is namelijk niet egaal. Het is een beetje gevlekt (op de rubbers).

Ik denk dat ik hier de jongste detailer van het forum ben:lol

Zelf heb ik wel C.Pro PERL gebruikt, werkt prettig maar pakt niet altijd even goed op alle soorten kunststof waardoor het kan gaan "lopen" i.c.m. water. Verder vind ik de Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing (kan ook op trims) erg prettig, makkelijk verwerkbaar en vooral een mooie glans geven op kunststof zonder te vlekken.

Gebruik de AF Revive, vind deze erg goed zijn werk doen, en nog geen zwarte strepen gehad.
https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143

Voor de plastic aan de buitenzijde zou ik sowieso voor de DLUX gaan.
Gelijk even de velgen meenemen dan.

Voor de binnenzijde gebruik ik altijd Natural Look.
De buitenzijde heb ik vroeger gedaan met Black-WOW, nu gebruik ik dit enkel nog op anderen hun wagens.
Bij de Mini gaf het nogal eens uitlopers na een regenbui. Daarom hou ik het bij de eigen wagens hou ik het bij DLUX.

Wat ik lees is dat ene goedje wel super pakt op de ene trim / rubber / band etc en bij de ander geen drol.
Niks ten nadeel van de AF Revive ( heb 'm zelf niet eens ), maar wilde dit stukje gedachtegang wel meegeven voor hen die lezen wilt