• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 eerste waxbeurt

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
891
183
36
Dilsen-Stokkem
Wat heb ik gedaan? (naast een grote Auto Finesse bestelling geplaatst :-")

• Voorwas: Auto Finesse Citrus Power
  • Velgen: Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner / Monello Non-Ferro
  • Wassen: Auto Finesse Lather
  • Kleien: Auto Finesse Clay Bar / Auto Finesse Glide
  • Polish/Glaze: Auto Finesse Tripple
  • Trims: Auto Finesse Revive
  • Uitlaten: Mothers Wax Billet Metal Polish + staalwol graad 000
  • Interieur: Auto Finesse Spritz / Auto Finesse Crystal
  • Wax: Monello Ibrido

Ik had deze combinatie (Tripple/Ibrido) al eens uitgetest op de motorkap, nu was de volledige wagen aan de beurt. Vliegroest verwijderen heb ik overgeslagen omdat ik hier doorgaans geen last van heb (met uitzondering van remstof op de velgen).

Het resultaat:

conv_1083.webp

Op de voorbumper en motorkap zaten behoorlijk wat witte puntjes van steenslag, deze waren niet verdwenen na het gebruik van Tripple, maar kleinere krasjes werden wel mooi opgevuld.

conv_1084.webp

Ook zag de lak er iets donkerder en glanzender uit. Na het toepassen van de Ibrido leek er nog iets meer 'wetlook' naar boven te komen!

conv_1085.webp

conv_1086.webp

zou je er geen sticker van auto finesse op plakken :rules
haha geintje, net resultaat hoor! mooie glans

Mooi en net resultaat inderdaad! wat is de reden dat je alle producten van Auto Finesse hebt gekozen? toeval? of met opzet?

En werkt de Auto Finesse Tripple fijn? veel resultaat mee behaald? of is het beter met een apart los polijstmiddel te werken?

Prachtige kleurencombinatie, en zeker als ie zo gepoetst is. Bij ons rijdt een XC60 in dezelfde kleuren... schitterend! Houden zo :-)^

Ha Stijn. Mooi resultaat! Tevreden met de gekozen spullen? Ik ben van mening dat AF spullen net een beetje extra doen. Tripple heeft ook fillers (glaze) waardoor je de iets donkerdere kleur krijgt. Staat deze kleur goed! Steenslag is erg irritant, maar je kan er niet erg veel aan doen. Als je denkt dat het viezigheid is (oude wax) dan kan je met prep en kwastjes aan de gang. @bjorn: tripple is meer een cleaner dan een polijstmiddel. Omdat het gecombineerd is met fillers, haal je er wel meer resultaat mee, maar dat is tijdelijk. Een gecombineerd product is altijd een compromis, maar dat kan vrij vaak voldoende zijn.

bjornl;n407397 zei:
wat is de reden dat je alle producten van Auto Finesse hebt gekozen?
En werkt de Auto Finesse Tripple fijn?

Ik had goede dingen gehoord over de Citrus Power, Imperial Wheel Cleaner, Tripple en Revive. Omdat ik ook nog wat andere spullen nodig had heb ik deze dan ook maar van Auto Finesse besteld.

De tripple vond ik heel makkelijk te verwerken. Het resultaat is zoals Tonie reeds zei waarschijnlijk te wijten aan de fillers, dus tijdelijk, maar met een 'echt' polijstmiddel durf ik nog niet echt aan de slag. Wel ben ik tevreden met het resultaat voor kleinere krasjes en lakdefecten.

Tonie;n407408 zei:
Tevreden met de gekozen spullen? Ik ben van mening dat AF spullen net een beetje extra doen.

De Tripple en Revive bevallen uitstekend, de andere producten vind ik goed, maar als ik deze wat vaker ga gebruiken worden de alternatieven van Poorboy's World wel een stuk economischer...

grandscenicman;n407434 zei:
Geen enkele voor-foto ??

Ervoor was hij wel erg vuil/modderig, dus dat zou misschien een vertekend beeld hebben gegeven.

StijnV;n407435 zei:
Ik had goede dingen gehoord over de Citrus Power, Imperial Wheel Cleaner, Tripple en Revive. Omdat ik ook nog wat andere spullen nodig had heb ik deze dan ook maar van Auto Finesse besteld.

Zoals ik in het 'laatste aanwinsten topic' ook al aangaf zijn dit, samen met Spritz en Ultra Glaze, wel echt de pareltjes uit het AF assortiment (de wassen niet meegerekend).

Zolang je een fatsoenlijke shampoo gebruikt, maakt het voor de rest niet zo uit, dus Lather kan je makkelijk vervangen door iets anders. Doe zelf al vrij lang met een literfles Bathe die ik voor 20 euro heb gekocht. Super slick & suds is natuurlijk ook een prima alternatief

Voor Glide zou ik Born Slippy adviseren. Dat dat veel economischer is lijkt me een understatement;)

Geen ervaring met Crystal, maar de reviews waren daarover bijzonder slecht. Dingen als: enige product van AF waar ik niet van onder de indruk ben, zijn niet van de lucht als je daar naar zoekt. Ik heb zelf clearly menthol en een refill als specifieke glas reiniger, maar ik grijp net zo vaak naar Prep als ik eerlijk ben.

Imperial is niet perse de beste velgenreiniger, maar wel bijzonder economisch als je een concentraat koopt. Met de mothers tire brush krijg je er je banden ook mooi schoon mee.

Succes