Zaterdag stond er een diepzwarte volvo v50 op het programma, de eigenaar was bij mij terechtgekomen via een kennis, die ik ooit eens geholpen had met wat schade aan het lakwerk
De auto was een keer gereinigd met ietwat onorthodoxe middelen…
Auto bij aankomst, er zit wat photoshop correctie op het portier om wat reclame te verbergen.
Een kras op de achterzijde, die er overigens niet uit ging..
Een diepe kras op de motorkap waarvan ik geen goede voor foto heb en de krassen op de neus ontstaan door een harde handveger
Eerst maar eens de auto gewassen en bescherming zat er niet veel meer op..
Daarna de auto gekleid en van een kwart motorkap was dit het resultaat
Dezelfde vervuiling zat over de gehele auto…
Daarna eerst maar eens een testspot gemaakt en voor een volledige correctie was de cut&shine woolpad met monello inizio eigenlijk niet voldoende, maar een tweede hit bracht wel het gewenste resultaat.
Gestart met de kras op motorkap en met korrel 1500 wetsand papier aangevangen.
Daarna met korrel 3000 dezelfde kras gewetsand
En daarna met de cut&shine woolpad gepolijst, hier is de kras nog een klein beetje zichtbaar maar er zou nog een polijstbewerking volgen
Na de motorkap was de gehavende neus aan de beurt..
Voor:
En na:
Door het dubbele werk en dus giga veel polijstwerk heb ik eigenlijk geen tijd meer gehad om plaatjes tussendoor te schieten…
Maar na de woolpad met inizio finale, gevolgd door de diamond polishingpad en M205 en de finale op groen op de dap. Gevoed met blackhole en gewaxed met de collinite 476 double coat was dit het resultaat.
De volvo had weer een bijzonder diepe zwarte kleur en is een ware spiegel!!
De auto was een keer gereinigd met ietwat onorthodoxe middelen…
Auto bij aankomst, er zit wat photoshop correctie op het portier om wat reclame te verbergen.
Een kras op de achterzijde, die er overigens niet uit ging..
Een diepe kras op de motorkap waarvan ik geen goede voor foto heb en de krassen op de neus ontstaan door een harde handveger
Eerst maar eens de auto gewassen en bescherming zat er niet veel meer op..
Daarna de auto gekleid en van een kwart motorkap was dit het resultaat
Dezelfde vervuiling zat over de gehele auto…
Daarna eerst maar eens een testspot gemaakt en voor een volledige correctie was de cut&shine woolpad met monello inizio eigenlijk niet voldoende, maar een tweede hit bracht wel het gewenste resultaat.
Gestart met de kras op motorkap en met korrel 1500 wetsand papier aangevangen.
Daarna met korrel 3000 dezelfde kras gewetsand
En daarna met de cut&shine woolpad gepolijst, hier is de kras nog een klein beetje zichtbaar maar er zou nog een polijstbewerking volgen
Na de motorkap was de gehavende neus aan de beurt..
Voor:
En na:
Door het dubbele werk en dus giga veel polijstwerk heb ik eigenlijk geen tijd meer gehad om plaatjes tussendoor te schieten…
Maar na de woolpad met inizio finale, gevolgd door de diamond polishingpad en M205 en de finale op groen op de dap. Gevoed met blackhole en gewaxed met de collinite 476 double coat was dit het resultaat.
De volvo had weer een bijzonder diepe zwarte kleur en is een ware spiegel!!