• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Vanmiddag drie uurtjes aan de V60 gewijd. Doelstelling van vandaag was de daklijst; vanaf de A-stijl tot aan de holling op het achterscherm. Al het werk met de PXE. Zoals alle nog onbehandelde delen zit ook dit onder de swirls:

[ATTACH=full]142040[/ATTACH]

Omdat er in de bovenlijst ook een scherpe rand zit heb ik het 'orange peelen' beperkt tot het staande deel achter. Dit heb ik, gezien de ruimte, gedaan op 50mm roterend. En wat krijg je van 'cutting' met een rotary:

[ATTACH=full]142039[/ATTACH]

Mooie hologrammen. Geen probleem natuurlijk, die komen er met de volgende stappen weer uit.

Ik merkte dat deze rand toch weer anders reageerde en heb de combi op moeten schalen van medium naar heavy op een harde pad. Omdat Pietje-Precies toch echt de defecten zo veel als mogelijk er uit wilde hebben heb ik twee keer moeten 'cutten', toen was het goed. Omdat de Heavy Cut goed finishte kon ik als derde stap de finishing polish gebruiken met een strak resultaat:[ATTACH=full]142041[/ATTACH]

[ATTACH=full]142042[/ATTACH]

Zo is er toch een mooi velletje afgetrokken, bij de holling in het achterscherm kon je dat mooi zien omdat je die aantipt:[ATTACH=full]142043[/ATTACH]

Omdat de voortgang steeds in stapjes gaat heb ik er nu voor gekozen om de boel goed te beschermen en gekozen voor de Bilt Hamber Double-speed wax. Het was weer lekker! Morgen wellicht de linkerzijde  :innocent: