Al een 2 weken geleden dat Sander hier was voor z`n Volvo V70 R-Design.
Sander is zich al een tijdje aan het inleven in het detailverslaving.Zelf ken ik Sander al een langere tijd en delen we dezelfde hobby : Ford.
En had Sander al een keer aan geboden om samen met hem de V70 aan te pakken.
En zo was het de 13de zover.Lekker vroeg afgesproken.Maar dit werdt wat later omdat iemand pas op de afgesproken tijd wakker werdt van een lange nacht ( of eerder een korte nacht ).En stond er pas een kleine 2 uur later iemand hier op de dam.
Dus meteen de wagen bekeken :
En Sander heeft zelf al een aardige collectie.En heeft mij dus kennis laten maken met sneeuw in augustus :
Hierna de wagen gewassen met de PBW SS&S.en vervolgens de Iron-X erop laten werken :
Zat veel verkleuring , dus het deed z`n werk.
Hierna de wagen binnen gezet en begonnen met het kleien.Voor Sander de eerste keer.Aan de klei was niet veel vervuiling te zien , maar lak werdt er wel galdjes van.
En hierna een rondje wagen gedaan met lak dikte meter , we wisten al dat de wagen een keer was hergespoten :
En hierna de lak geinspecteerdt.Bekend was dat de wagen bij de vorige eigenaar alleen door een wasstraat ging om schoon te worden.En viel ons meteen op dat de waskrassen alleen maar rechte krassen warem.En erg lastig om te zien :
Dus een testspotje gemaakt.Uitgekomen op de DAP met gele pad en Inizio.Vaak was een 2de hit of zelfs een derde nodig.Op de motorkap zelfs de rotary gepakt met paarse pad met Inizio.Doordat er veel tijd is gaan zitten in deze bewerking en omdat dit de eerste keer was voor Sander kwamen we in wat tijd nood.En als vervolgstap de ligth green met Finale gepakt.Dit pakte aardig goed uit.
Hierna de lak met ene IPA afgenomen en vervolgens de White Diamond van PBW erop gedaan vervolgd door de EX-P van PBW
Zelf begonnen aan de trims met de Mothers Wax Back to Black :
En uitlaatje met de Mothers gedaan ( en ja we stonden er van versteld wat er nog van te maken was ) :
En bandjes in de Bold N Brigth van PBW gedaan :
Maar dit was dus een goede latertje geworden en om een uur of 11 is de zon al een geruime tijd onder , dus helaas alleen binnen foto`s van de na :
Zelf aardig te spreken over het behaalde resultaat in de tijd die we hadden.Voor zo`n 80-90% alles kunenn weg halen.Alleen veel krassen zitten onder de lak ( wagen is deels herspoten ).Ook zat er op het voorscherm wat slecht schuurwerk.Hier niks aan kunnen veranderen.Wel zit er meer glans en diepte in de lak.
En Sander , was weer eens gezellig om wat bij te praten^
Sander is zich al een tijdje aan het inleven in het detailverslaving.Zelf ken ik Sander al een langere tijd en delen we dezelfde hobby : Ford.
En had Sander al een keer aan geboden om samen met hem de V70 aan te pakken.
En zo was het de 13de zover.Lekker vroeg afgesproken.Maar dit werdt wat later omdat iemand pas op de afgesproken tijd wakker werdt van een lange nacht ( of eerder een korte nacht ).En stond er pas een kleine 2 uur later iemand hier op de dam.
Dus meteen de wagen bekeken :
En Sander heeft zelf al een aardige collectie.En heeft mij dus kennis laten maken met sneeuw in augustus :
Hierna de wagen gewassen met de PBW SS&S.en vervolgens de Iron-X erop laten werken :
Zat veel verkleuring , dus het deed z`n werk.
Hierna de wagen binnen gezet en begonnen met het kleien.Voor Sander de eerste keer.Aan de klei was niet veel vervuiling te zien , maar lak werdt er wel galdjes van.
En hierna een rondje wagen gedaan met lak dikte meter , we wisten al dat de wagen een keer was hergespoten :
En hierna de lak geinspecteerdt.Bekend was dat de wagen bij de vorige eigenaar alleen door een wasstraat ging om schoon te worden.En viel ons meteen op dat de waskrassen alleen maar rechte krassen warem.En erg lastig om te zien :
Dus een testspotje gemaakt.Uitgekomen op de DAP met gele pad en Inizio.Vaak was een 2de hit of zelfs een derde nodig.Op de motorkap zelfs de rotary gepakt met paarse pad met Inizio.Doordat er veel tijd is gaan zitten in deze bewerking en omdat dit de eerste keer was voor Sander kwamen we in wat tijd nood.En als vervolgstap de ligth green met Finale gepakt.Dit pakte aardig goed uit.
Hierna de lak met ene IPA afgenomen en vervolgens de White Diamond van PBW erop gedaan vervolgd door de EX-P van PBW
Zelf begonnen aan de trims met de Mothers Wax Back to Black :
En uitlaatje met de Mothers gedaan ( en ja we stonden er van versteld wat er nog van te maken was ) :
En bandjes in de Bold N Brigth van PBW gedaan :
Maar dit was dus een goede latertje geworden en om een uur of 11 is de zon al een geruime tijd onder , dus helaas alleen binnen foto`s van de na :
Zelf aardig te spreken over het behaalde resultaat in de tijd die we hadden.Voor zo`n 80-90% alles kunenn weg halen.Alleen veel krassen zitten onder de lak ( wagen is deels herspoten ).Ook zat er op het voorscherm wat slecht schuurwerk.Hier niks aan kunnen veranderen.Wel zit er meer glans en diepte in de lak.
En Sander , was weer eens gezellig om wat bij te praten^