• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 R-Design `02

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Al een 2 weken geleden dat Sander hier was voor z`n Volvo V70 R-Design.

Sander is zich al een tijdje aan het inleven in het detailverslaving.Zelf ken ik Sander al een langere tijd en delen we dezelfde hobby : Ford.

En had Sander al een keer aan geboden om samen met hem de V70 aan te pakken.

En zo was het de 13de zover.Lekker vroeg afgesproken.Maar dit werdt wat later omdat iemand pas op de afgesproken tijd wakker werdt van een lange nacht ( of eerder een korte nacht ).En stond er pas een kleine 2 uur later iemand hier op de dam.

Dus meteen de wagen bekeken :

DSCN4706.webp

DSCN4708.webp

DSCN4710.webp

DSCN4711.webp

En Sander heeft zelf al een aardige collectie.En heeft mij dus kennis laten maken met sneeuw in augustus :

DSCN4717.webp

Hierna de wagen gewassen met de PBW SS&S.en vervolgens de Iron-X erop laten werken :

DSCN4719.webp

DSCN4721.webp

DSCN4726.webp

Zat veel verkleuring , dus het deed z`n werk.

Hierna de wagen binnen gezet en begonnen met het kleien.Voor Sander de eerste keer.Aan de klei was niet veel vervuiling te zien , maar lak werdt er wel galdjes van.

En hierna een rondje wagen gedaan met lak dikte meter , we wisten al dat de wagen een keer was hergespoten :

DSCN4737.webp

DSCN4739.webp

DSCN4743.webp

DSCN4744.webp

En hierna de lak geinspecteerdt.Bekend was dat de wagen bij de vorige eigenaar alleen door een wasstraat ging om schoon te worden.En viel ons meteen op dat de waskrassen alleen maar rechte krassen warem.En erg lastig om te zien :

DSCN4755.webp

DSCN4765.webp

DSCN4772.webp

DSCN4781.webp

Dus een testspotje gemaakt.Uitgekomen op de DAP met gele pad en Inizio.Vaak was een 2de hit of zelfs een derde nodig.Op de motorkap zelfs de rotary gepakt met paarse pad met Inizio.Doordat er veel tijd is gaan zitten in deze bewerking en omdat dit de eerste keer was voor Sander kwamen we in wat tijd nood.En als vervolgstap de ligth green met Finale gepakt.Dit pakte aardig goed uit.

Hierna de lak met ene IPA afgenomen en vervolgens de White Diamond van PBW erop gedaan vervolgd door de EX-P van PBW

DSCN4796.webp

Zelf begonnen aan de trims met de Mothers Wax Back to Black :

DSCN4791.webp

DSCN4795.webp

En uitlaatje met de Mothers gedaan ( en ja we stonden er van versteld wat er nog van te maken was ) :

DSCN4804.webp

En bandjes in de Bold N Brigth van PBW gedaan :

DSCN4807.webp

Maar dit was dus een goede latertje geworden en om een uur of 11 is de zon al een geruime tijd onder , dus helaas alleen binnen foto`s van de na :

DSCN4799.webp

DSCN4802.webp

DSCN4806.webp

DSCN4808.webp

Zelf aardig te spreken over het behaalde resultaat in de tijd die we hadden.Voor zo`n 80-90% alles kunenn weg halen.Alleen veel krassen zitten onder de lak ( wagen is deels herspoten ).Ook zat er op het voorscherm wat slecht schuurwerk.Hier niks aan kunnen veranderen.Wel zit er meer glans en diepte in de lak.

En Sander , was weer eens gezellig om wat bij te praten:-)^

toen was ie nog mooi

heb hem al weer lekker vies gemaakt.w^^w

ik ben ook nog geflits op de heen weg :'( :-"

voor de winter ga ik hem nog een keer doen.
dan lekker thuis :party

tot snel en kom je nog naar EFE ??

gr sander

The Volvoboy zei:
Nu nog 18'' Pegasus velgen en een originele R uitlaat, dan is ie echt helemaal af :-b

de velgen liggen al klaar

de originele uitlaat past helaas niet
maar na de winter wil ik er een op maat gemaakt uitlaatsysteem onder :love

gr sander

Hmmm jammer, als het 5x100 of 5x112 was geweest en je zou ze verkopen had ik er wel belang bij gehad.