Vrijdag en zaterdag aan een Volvo XC90 T6 mogen werken...
Het leder had met name wat tender love & care nodig :ja daarbij boden de producten van Gliptone uitkomst.
Donderdagavond was de auto al bij mijn ouders gebracht en zo aardig als mijn vader is, is hij hem al gaan wassen terwijl ik nog late dienst had, thanks pa
Vrijdag rond 8:30 uur ben ik begonnen om de auto van binnen schoon te krijgen.
- Stofzuigen
- Matten eruit om met met de extractor te behandelen
- Kunststof inspuiten met APC, inwerken met div borstels en residu weer opzuigen met extractor
- Leder borstelen met APC, afnemen met microfibers
- Ramen reinigen met GCC
- Kunststof behandelen met PB Naturel Look
- Leder reinigen met Gliptone Cleaner
- Leder voeden met Gliptone Conditioner
Toen was het alweer einde van de middag, toch de auto nog maar even kleien met Dodo SN clay en Last Touch. Daarna weer drogen met diverse microfibers.
's Avonds nog verder gegaan met reinigen van de wielen, ingesprayed met WB van Meguairs, borstelen met Daytona brush en gewone kwasten. Banden zijn schoongemaakt met APC en borstels.
Eigenlijk had ik toen geen zin meer om nog wat te doen, maar ik wou graag weten wat ik qua lak kon verwachten de volgende dag. De nieuwgierigheid won en zodoende stond ik na 21:00 uur de motorkap nog te polijsten met diverse combo's. Uiteindelijk heb ik gekozen voor SSR1 op een groene Kompressor icm DAP900.
De metallic flakes kwamen mooi naar boven hierdoor, wellicht zij niet alle swirls eruit, maar dit werd ook bemoeilijkt door de kleur en de zon. Ik was tevreden met het resultaat.
Zaterdagochtend verder gegaan met aftapen (veel kunststof aan een XC90 ) en uiteraard het polijsten. Na het polijstproces heb ik de lak gevoed met PB Black Hole omdat ik geen White Diamond heb, het resultaat: zo zacht als babybilletjes, hierna getopt met Natty's wax in 2 lagen.
Alle exterieur kunststof is behandeld met PB Trim Restorer en de banden zijn voorzien een laagje Endurance Gloss van Meguairs. De velgen zijn voorzien van een laag PB Wheel Sealant. De ramen aan de buitenkant zijn ook nog behandeld met GCCC. Tot slot nog even wat foto's gemaakt en daarna de eigenaar gebeld om te zeggen dat de auto opgehaald kon worden
De foto's van de Volvo in random volgorde
Bedankt voor het lezen en kijken
Het leder had met name wat tender love & care nodig :ja daarbij boden de producten van Gliptone uitkomst.
Donderdagavond was de auto al bij mijn ouders gebracht en zo aardig als mijn vader is, is hij hem al gaan wassen terwijl ik nog late dienst had, thanks pa
Vrijdag rond 8:30 uur ben ik begonnen om de auto van binnen schoon te krijgen.
- Stofzuigen
- Matten eruit om met met de extractor te behandelen
- Kunststof inspuiten met APC, inwerken met div borstels en residu weer opzuigen met extractor
- Leder borstelen met APC, afnemen met microfibers
- Ramen reinigen met GCC
- Kunststof behandelen met PB Naturel Look
- Leder reinigen met Gliptone Cleaner
- Leder voeden met Gliptone Conditioner
Toen was het alweer einde van de middag, toch de auto nog maar even kleien met Dodo SN clay en Last Touch. Daarna weer drogen met diverse microfibers.
's Avonds nog verder gegaan met reinigen van de wielen, ingesprayed met WB van Meguairs, borstelen met Daytona brush en gewone kwasten. Banden zijn schoongemaakt met APC en borstels.
Eigenlijk had ik toen geen zin meer om nog wat te doen, maar ik wou graag weten wat ik qua lak kon verwachten de volgende dag. De nieuwgierigheid won en zodoende stond ik na 21:00 uur de motorkap nog te polijsten met diverse combo's. Uiteindelijk heb ik gekozen voor SSR1 op een groene Kompressor icm DAP900.
De metallic flakes kwamen mooi naar boven hierdoor, wellicht zij niet alle swirls eruit, maar dit werd ook bemoeilijkt door de kleur en de zon. Ik was tevreden met het resultaat.
Zaterdagochtend verder gegaan met aftapen (veel kunststof aan een XC90 ) en uiteraard het polijsten. Na het polijstproces heb ik de lak gevoed met PB Black Hole omdat ik geen White Diamond heb, het resultaat: zo zacht als babybilletjes, hierna getopt met Natty's wax in 2 lagen.
Alle exterieur kunststof is behandeld met PB Trim Restorer en de banden zijn voorzien een laagje Endurance Gloss van Meguairs. De velgen zijn voorzien van een laag PB Wheel Sealant. De ramen aan de buitenkant zijn ook nog behandeld met GCCC. Tot slot nog even wat foto's gemaakt en daarna de eigenaar gebeld om te zeggen dat de auto opgehaald kon worden
De foto's van de Volvo in random volgorde
Bedankt voor het lezen en kijken