• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorbereiden voor meeting Kampen

koepeetje

Detailing trainee
18 mei 2013
25
47
24 november ga ik gezellig naar de meeting over de IJssel. Omdat ik wel enigszins voorbereid daar wil verschijnen, heb ik als veel topics doorgelezen en wil ik een bestelling voor wat spullen gaan plaatsen.

Eerst even een inleiding:
Sinds mei dit jaar ben ik in het bezit van een Maserati Ghibli 2.0v6 biturbo ui 1994.
Het interieur kon wel een flinke opknapbeurt gebruiken, daar is van alles over te lezen in mijn interieur-topic.
De lak in goede staat, geen roest te vinden, maar de vorige eigenaren hebben het niet zo nauw genomen met het wassen van de auto. Resultaat, volop krassen en swirls. Deze kan ik natuurlijk door iemand laten opknappen, maar net als met het interieur vind ik het veel leuker om het zelf te proberen.
Allereerst een foto van de Ghibli:
IMG_20130509_151946_klein_zps97ed9e17.jpg

En van binnen:
20130509_152107_zps3407346c.jpg


Om de staat van de lak wat duidelijk te maken, heb ik geprobeerd wat foto's te maken. Tjonge, wat valt dat tegen. Respect voor alle fotografen hier op het forum!
DSC03566a_zpsdf84dfea.jpg

DSC03569a_zpsec89e82e.jpg


Om dit aan te kunnen pakken, zal ik ongetwijfeld moeten polijsten, maar voor de meeting van Kampen is dat misschien wel wat snel.
Ik zat zelf te denken om eerst maar eens te auto te wassen, kleien en in de wax te zetten.
Als het weer het niet toelaat kom ik overigens met een metallic blauwe Fiat Panda uit 2006 (met 20.000 km op de teller), die een beetje aandacht net zo hard kan gebruiken.

Als startset voor Kampen wilde ik het volgende bestellen:
* Twee nieuwe emmers voor het wassen.
* 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
* De Monello Wash & Clay Set bestaande uit
- Lavare - shampoo 500ml
- Monello Wash Mitt - washandschoen
- Senza Acqua - microfiber droogdoek
- Dolce Verde - klei 150g in opbergdoosje
- Perfetto - detailspray 500ml voor het kleien en het verwijderen van watervlekjes en vingerafdrukken
- Peluche Verde - microfiberdoekje om de kleispray af te nemen
* Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Wel rijzen er gelijk allerlei vragen:
- Heb ik nog een glaze nodig zoals deze : Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze Step 2 - 473ml
- Is de Monello klei veilig als ik niet ga polijsten? Of kan ik beter voor de (zachtere) Mothers-set gaan?
- Ik heb vast nog wat doeken voor het uitwrijven nodig en iets voor het opbrengen van de wax/glaze?

Alvast bedankt.
 
Gezien de foto's zal een glaze een hoop extra doen voor het eindresultaat. Mocht je deze nog moeten kopen zou ik ook de Poorboy's black hole in overweging nemen. (Mag je komen testen)

Hoe zachter de klei (moet deze natuurlijk wel schoon zijn en genoeg detailerspray gebruiken) hoe minder kans op marring wat weggewerkt hoeft te worden

1 pad voor de glaze
1 pad voor de wax
2-3 doeken voor het kleien (afhankelijk van de grote en het soort doek)
1-2 doeken voor de glaze (afhankelijk van de grote en het soort doek)
1-2 doeken voor de wax (afhankelijk van de grote en het soort doek)
 
Als je Driebergen-Woerden niet te ver vind kun je bij mij ook altijd wat komen proberen. Anders zou ik voor Blackhole gaan.
Als klei kun je de supernatural van dodo kiezen, of de mothers set. Voor het aanbrengen van wax kun je kiezen voor een applicator pad of fingermitt.
Doeken kun je nooit genoeg hebben, deze zijn van monello zeer zeker goed te noemen!
 
Ik wil alleen zeggen dat ik me nu al verheug op het zien van dit Italiaanse raspaard... ;)
 
Bedankt voor de tips maar weer. Ook voor de uitnodigingen natuurlijk, maar het hele interieur ligt op zolder, dus dat maakt rijden voorlopig onmogelijk. Ik zal nog moeten opschieten voor eind november.

Ik heb met de adviezen nu het volgende samengesteld:
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Monello - Microfiber bundel - Trio (9 doeken, 1 droogdoek, sponge en mitt)
Monello - Disco Duo applicator pads
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Afplaktape

De APC omdat dat overal handig voor schijnt te zijn, ik kan er toch ook de vloerbedekking van de auto mee doen (hele interieur ligt er toch uit).

Binnenkort maar eens een winkelwagentje vullen :)

En dan hopen op mooi weer met de meeting.......
 
Dat is een zorgvuldig en goed samengesteld pakket!
Ga je veel plezier aan beleven!
 
Ik denk dat je daar een mooi pakket met spullen hebt.
Vergeet alleen de doeken niet.

En als het interieur er toch uit is zou ik zeggen dat de vloerbedekking schreeuwt om een behandeling met een extractor
 
De doeken zijn zeker niet vergeten, mooie complete set Monello - Microfiber bundel - Trio (9 doeken, 1 droogdoek, sponge en mitt).
De eerste spullen zijn inmiddels besteld en binnen, de rest volgt binnenkort nog wel.
DSC03583_zps120cd78c.jpg
 
Het tweede deel is ook binnen. Wat spullen betreft, ben ik helemaal klaar voor de meeting. Iedereen bedankt voor de goede adviezen.

Wat een superservice van Carclean, supersnel geleverd en zeer netjes verpakt. Bij de eerste bestelling kreeg ik een mini-flesje Iron-X kado (alhoewel ik in de bestelling al 500ml Iron-X had zitten). Bij de tweede order zat er zelfs een 500ml fles Spray&Wipe van Poorboy's World in! Waar krijg je dat nou tegenwoordig nog?

IMG_20131026_120534_zps0041115d.jpg
 
@IbizaSigno: Oh ja, ik zie het, zal mijn bescheiden collectie daar even plaatsen :-)^

@D-J: geen probleem, ik neem mijn spulletjes mee.