• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorruit producten lijst

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo

ik heb zelf al een lijstje gemaakt met spullen :
1. 101636 Dodo Juice - Mellow Yellow Wheel Cleaner Spray - 500ml € 17,49 30-10-2010
2. 100557 GlansProtector - Anti Condens - 250ml € 6,95 30-10-2010
3. 100133 Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter € 10,98 30-10-2010
4. 100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 10,50 30-10-2010
5. 100670 Rain-X - Rain-X - 200ml € 11,95 30-10-2010

kan iemand me helpen met deze lijst te verbeteren door product ervaring of iets uit te breiden
alvast bedankt
groetjes
 
Rain X en de Mequiar's zou ik vervangen door Provision. Mijn ervaring is dat Provision de beste van de drie is.
 
Mellow Yellow er uit en vervangen door de Bilberry
Glansprotertor vervangen door de Pro Vision Anti Fog
 
Misschien is het handig als je even laat weten wat je allemaal wil gaan doen? Het lijkt er nu op dat je alleen je velgen wil reinigen, je ruiten gaat kuisen en behandelen en het motorblok eens lekker wil verwennen.
Mijn ervaring met Glansprotector en Pro Vision Anti Fog: het maakt geen biet uit. Ik moet nog eens foto's posten, ik heb zelf mijn linkerportierruit met glansprotector behandeld en rechts met Pro Vision (click), en heb geen verschil kunnen ontdekken in effect (wel in het product zelf - methode van opbrengen en de samenstelling).
De Autoglym kun je ook vervangen door een APC, is goedkoper en net zo goed.
 
is idd een beetje onduidelijk ,

wat ik wil doen is eigenlijk beter zicht met regen en een produkt voor mijn ruiten schoon te houden(onderhouden binnen buiten soort van quick detialer voor de ruit )
ook slaan mijn ruiten van binnen aan en dat wil ik ook verhelpen .
Verder wil ik onder de motorkap ook eens grondig poetsen (apc heb ik al)
iig bedankt zover

groetjes
 
lijst aangepast met jullie tips :
1. 101426 Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml € 14,49 06-11-2010
2. 101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml € 9,95 06-11-2010
3. 101370 Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml € 6,45 06-11-2010
4. 101365 Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml € 8,95 06-11-2010
5. 101372 Pro Vision - Glass Cleaner VOC Free - 650ml € 5,75 06-11-2010


ik zoek ook nog iets voor remstof van mijn gecoate velgen te verwijderen vandaar het velgen spullie :p
verdere tips altijd welkom
groetjes
 
:)^

Ik gebruik voor vieze velgen altijd: Flowey. Voor normaal vervuilde velgen kun je goed PB Spray & Rinse gebruiken. Maar bij een goed onderhouden velg volstaat shampoo al. Je velgen in de wheel sealant zetten is echt een aanrader.
 
ik zal ff een foto maken van een velg van me
er zit echt zo'n wrat remstof op meerdere plekken
kleien heb ik geprobeerd dan gaat het voor 70% weg en er zitten een paar hardnekkige bij die helemaal niet weg willen
heb al 2 velgen klaar en in de wheelsealent gezet die ik nu heb maar toen nog niet :(

groeten
 
dan is Meguiars wheelbrightener (WB) je vriend...alleen spijtig dat hij verkocht wordt in een bus van 1 gallon. Met een verdunning van 1/4 krijg je heel veel terug ok !
 
@ corsawim thnx

bedankt voor de tip , is dit ook geschikt voor gecoate velgen lijkt me namelijk agresief spul
groetjes
 
Allemaal netjes verdunnen, puur is het veel te agressief allemaal
Bilberry is per liter te verkrijgen en hoef je dus niet hele gallon aan te schaffen .... veel te veel als je alleen je eigen auto doet ( en werkt net zo prettig )

Indien goed schoon zijn dan idd met simpel sopje aanmaken en met aparte washmitt oid aanpakken.
 
linders zei:
@ corsawim thnx

bedankt voor de tip , is dit ook geschikt voor gecoate velgen lijkt me namelijk agresief spul
groetjes

met de verdunning 1/4 is dit ook voor gecoate velgen geschikt.
wel je sprayer na gebruik even doorspoelen met water....die sprayer heeft daar een hekel aan :-"