• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Bob - 323ci E46

Bob O.

Detailing rookie
16 aug 2009
10
0
Hallo allemaal !!!

Ik ben Bob. Al jaren BMW-fanaat, Ik rij zelf in een 323ci E46 Cabrio en dat bevalt uitstekend ! Vooral met dit weer,lekker het dak eraf (en dat scheelt ook weer in het poetsen weer een paar panelen minder) en zo af en toe de 6-lijnmotor de sporen geven ,^^

Iedereen kent het 5 stappenplan van meguiars, hier ben ik dan ook mee begonnen en later is het langzaam&klein uitgebreid. En vanaf dat moment is het detailen begonnen. Via een ander forum ben ik op Carclean.com gekomen. En wat een goede site is dit ! Heel veel producten met goede informatie en wat misschien nog wel het belangrijkst is de service (vragen,informatie en het bestellen), want deze is gewoon top - echte aanrader !!!
En dan heb je vervolgens dit forum nog, waar je echt super uitgebreid geinformeerd wordt en waar vragen geen probleem zijn !

Na hier veel gelezen te hebben over de DAP500, moest ik erzelf er ook maar aan geloven en ben ik sinds vrijdag in bezit van de DAP500 inclusief het CCS Starterspakket !
Morgen ga ik hem op me eigen auto uitproberen en ben benieuwd hoe dit gaat bevallen, en dat gaan jullie uiteraard allemaal horen, als het lukt ;)

Nu nog even 2 foto'jes van me schatje:heart_eyes:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom! Prachtige auto! En ja, een cabrio is dan wel een paar delen minder, maar je dak heeft ook aandacht nodig en je interieur wordt, neem ik aan, ook sneller vuil. Je velgen zijn trouwens aparte projecten op zich, als je die een full detail wilt geven met wassen, evt kleien en wheelsealant;)

Veel plezier met detailen en op het forum uiteraard! Oh, vooral verder niets meer aan de auto veranderen ;)
 
Bedankt voor de reacties allemaal ! Wees maar niet bang, aan de auto gaat helemaal niks veranderd worden ( ik heb lang zitten zoeken om zo exemplaar te vinden en hij is precies helemaal mijn smaak), orgineel vind ik hem op ze moois en dat geldt meestal bij de meeste auto's.

@ DKBM, Het dak heeft natuurlijk ook aandacht ( weet je toevallig met wat ik me dak het beste schoon kan maken) het interieur valt nog mee, maar dat komt omdat ik die altijd goed bij houdt. Maar van de winter ben ik toch de sigaar, want ik ben van plan een hardtop te kopen;)
Me velgen zijn idd aparte projecten, altijd lastig om schoon te maken en te poetsen maar ik smeer er altijd Meguiars NXT Generation All Metal Polysh op en daar worden ze altijd weer mooi van ! Mijn velgen zijn altijd wel redelijk schoon, krijg ze altijd heel makkelijk schoon , zou het kleien dan veel beteren denk je?

Zo nog even een foto van mijn kleine collectie :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En de DAP500

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En vandaag ben ik ook in de weer geweest met de dap500, dus hier ook nog even 3 foto'tjes van :

Bling:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ga er nog een verslagje van maken (heb zelf nog een paar vragen en tips zijn altijd erg welkom). En zal ik meteen wat betere foto's maken.
Ik moet alleen me velgen nog doen en die doe ik morgen want daar had ik vandaag echt geen zin meer in, dus doe ik het liever morgen op me gemakje dan ik het snel afraffelt.
 
Bob, ik heb geen ervaring met het schoonmaken van cabriodaken, maar ik heb even het volgende topic voor je opgesnord. Misschien heb je er wat aan. KLIK

Is AMP niet een beetje te sterk voor je velgen? Ik vermoed namelijk dat je velgen gelakt zijn. Kleien van de velgen kan soms nodig zijn op plekken waar je remstof lastig kan verwijderen, zoals kleine hoekjes. Jouw velgen barsten van de kleine hoekjes. Al vermoed ik dat jij je velgen regelmatig goed schoonhoudt, dus zul je er minder last van hebben. Je kan een keer proberen wat het resultaat is na een stukje kleien van de velg. Daarna rimwax/wheelsealant erover en je hebt lekkere bescherming.

Mooi pretpakket om te detailen heb je trouwens ook al! :)^

Nog even vraagje van de de maniak in me: je hebt toch wel kentekenplaten met opgelegde letters he?! ;) Zo te zien wel en het staat zoveel mooier. Ik wilde (en heb) ze op mijn auto ook, staat net even wat chiquer (ja ook bij een '08 Corsa :grinning: )
 
DKBM, Bedankt voor het linkje over de cabriodakken, weer wat wijzer!
Ik heb me velgen nog niet schoongemaakt etc., was daar vandaag te lekker weer voor:-b
Zou de AMP te sterk zijn voor me velgen? Ik heb het een paar keer gebruikt 2,3 x pas maar heb nog niks aan me velgen kunnen ontdekken, dit zou je dan ook later moeten ontdekken naar mate je het meer gebruikt denk?

Maar het kleien ga ik zeker proberen , ben benieuwd of het wat helpt.

Me kentekenplaten zijn met opgelegde letters, dat heb je scherp gezien op de foto's want het is lastig te zien zo ;). Het is een klein detail, maar het ziet er zeker een stuk luxer & chiquer uit en dat geldt voor op iedere auto ! ;)
 
Hey Bob,
Mooie cabrio. In duitsland gekocht?
Eld je ook even aan op www.e46forum.nl. Leuke site met veel info.