• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: detail fanaat die momenteel op zoek is naar een instap-model DA polisher. Mijn heilige koe is een Arctic witte Opel Corsa D OPC uit 2012.

Tim OPC

Detailing trainee
15 feb 2021
5
25
Hallo iedereen,

Ik zal mezelf even kort voorstellen; Tim, 39 uit het zuiden van Limburg. Trotse eigenaar van een witte Opel Corsa D OPC uit 2012. Aangezien het in top staat houden van de auto een beetje een hobby geworden is, ben ik momenteel me aan het oriënteren op de aanschaf van een DA polisher. Graag zou ik dan ook advies willen krijgen van wat hierin goede keuzes zijn en ook wat vooral niet vwb merk etc. Bij vragen, Let me know!
 

Bijlagen

  • DSC-0020-kentekenweg.jpg
    DSC-0020-kentekenweg.jpg
    177,9 KB · Weergaven: 65
Welkom op het forum Tim! Als je nog nooit gewerkt hebt/een beginner bent met een DA-polisher, kan ik je van harte de DAP EVO set aanraden: https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap-evo-menzerna-raffini-evolution-pack.html. Dit is zo'n beetje de standaard set die elke beginner wordt aanbevolen. Deze machine kan je gebruiken met grote en kleinere pads, en is dus multi-inzetbaar! Zie ook de reactie hieronder van @Quantoxx

Op het forum is hier verder plenty informatie over te vinden, dus gebruik vooral de zoekfunctie! :grinning:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tim OPC
Welkom op het forum, Tim. :D

Je kan niet misgaan bij het aanschaffen van een DAP Evo. Als je deze neem in een set met daarin enkele pads + polijstmiddelen, dan ben je al een eind op weg wat polijsten betreft. Neem als voorbeeld; https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap-evo-monello-raffini-evolution-pack.html
(Meer doeken en pads, een ontvetter en kleine pads voor op de kleine backingplate, klei en glijmiddel, etc even buiten beschouwing gelaten)

Vergeet niet dat het allemaal begint met wassen op de juiste manier met de juiste producten en materialen. Je kan de auto helemaal strak maken, maar als je verkeerd onderhoud, is het weer zonde van al je werk. ;)

Onderaan mijn bericht vind je een link naar een starters-set. Deze lijst is niet helemaal meer up-todate, maar je kan er wel een idee bij krijgen van hoe-en-wat.
 
  • Leuk
Reactions: Tim OPC
Bedankt voor de reactie! Afgezien van machinaal polijsten, denk ik dat ik inmiddels wel enige kennis van zaken heb wat betreft het correct onderhouden van de lak en andere delen van de auto. Ik gebruik altijd het 2 bucket system met grid guards, en bij grove vervuiling eerst met snowfoam en daarna afspoelen. Ook een klei set heb ik in huis, evenals wax, sealant, window cleaner, plastic restorer, tire shine, carpet cleaner, drill brushes, en een verscheidenheid aan microvezel doeken en wash mitts. Wat ontbreekt is dus nog een degelijke polijst machine, aangezien de lak toch best wel wat swirls en lichte krasjes vertoont, die ik met handmatig polijsten niet goed verwijderd krijg. Ik ga zeker de DAP EVO eens nader bekijken, nogmaals dank!
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD