• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en maar gelijk van start met 2 vragen.

Idua78

Detailing guru
22 aug 2020
216
128
Boskoop
Goedemorgen medepoetsfanatieken!

Perry, 42j en al sinds mijn allereerste auto Opel kadet 1.3 in “Boswachtergroen” bezig met het poetsen van mijn auto’s. Bij mijn eerdere Nissan Primera’s verwijderde ik zelfs alle banken en middenconsole om maar overal bij te kunnen komen .

Sinds kort na 6jaar met plezier een VW Passat station te hebben gereden weer terug bij Audi. De 3e inmiddels en weer een Avant geworden. Wat een poetsoppervlak is dat . Binnenkort worden nog wat laatste krasjes en parkeerdeukjes van de vorige eigenaar weggehaald bij de dealer en worden de ramen rondom getint. En daarna onderhouden zo goed als ik kan.

Kort geleden bij Meguiars een workshop bijgewoond na al menig YouTube filmpjes te hebben bekeken. En daarbij een DAP aangeschaft om de auto nog beter te kunnen poetsen/polishen/waxen/etc. Dat is echter allemaal nieuw voor mij, tot voor kort dacht ik dat dressings alleen voor de sla was en kleien van een auto had ik ook nog nooit van gehoord.

Gisteren de auto nog gewassen en kom daarbij twee zaken tegen die ik niet schoon krijg. Heb hier wel gezocht maar heb nog geen antwoord kunnen vinden.

Vraag 1: Op mijn chromen raamlijst zitten witte kringen die ik er niet af krijg. Is dat ingebeten rommel van de krasstraat of is dat nog te redden??

Vraag 2: De rvs uitlaten zijn door de vorige eigenaar nooit gedaan. Ze waren gitzwart. Heb nu op beide een half uur per stuk zitten poetsen maar schoner als dit krijg ik ze niet. Ook de meguiars metal polish helpt niet meer of WD40 ook geprobeerd. Is dit nog helemaal schoon te krijgen?

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • 54243478-8053-408A-BB94-7CCBAB085F56.jpeg
    54243478-8053-408A-BB94-7CCBAB085F56.jpeg
    389,2 KB · Weergaven: 0
  • 197B2DB1-CB66-406C-B65A-3A6D00EC69D2.jpeg
    197B2DB1-CB66-406C-B65A-3A6D00EC69D2.jpeg
    253,8 KB · Weergaven: 0
  • 24D9FDBD-D47E-48B7-9E5E-81EFE145A83F.jpeg
    24D9FDBD-D47E-48B7-9E5E-81EFE145A83F.jpeg
    181,6 KB · Weergaven: 0
  • CC446567-9745-482B-852A-BB679835F90C.jpeg
    CC446567-9745-482B-852A-BB679835F90C.jpeg
    190,1 KB · Weergaven: 0
  • 32ABB647-4A91-44CF-867D-CC3B39FD604D.jpeg
    32ABB647-4A91-44CF-867D-CC3B39FD604D.jpeg
    221,1 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: schaef
Welkom Perry,

volgens mij was ik met jou bij die Meguiars Workshop, toen vroeg jij nog over die "vlekken" op je chrome lijsten, klopt dat?
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Hoi Perry, die chromen sierlijsten zijn wel wat beter te krijgen denk ik. Je zou PBW Chrome Polish kunnen proberen. Die doet bij mij vaak wonderen :)

Wat die uitlaat betreft, volgens mij is hetgeen wat je nog ziet aantasting van de (chroom) laag. Als je meer wilt proberen zou je een powerball van Mothers op je boormachine kunnen zetten. Misschien dat dit beter gaat met een metal polish
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Welkom Perry, knappe wagen!

Die uitlaatstukken vertonen putcorrosie. Dit heb ik ook en dat voel je ook als reliëf als je er overheen gaat. Dit is helaas verloren.

Wel zou je nog wat door kunnen gaan om het zwart te minderen, maar volledig weg zal het niet meer gaan. Ik heb zelf de mothers mag & alu geadviseerd gekregen en dat werkt bizar goed op de zwarte aanslag en voor die paar euro val je daar ook geen buil aan.
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Welkom Perry.
Zelf gebruik ik ook mothers mag & alu. Dit zou voor de raamlijsten denk ik wel moeten werken. De uitlaat zal je niet meer 'fabrieksnieuw' krijgen ben ik bang
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Welkom Perry, knappe wagen!

Die uitlaatstukken vertonen putcorrosie. Dit heb ik ook en dat voel je ook als reliëf als je er overheen gaat. Dit is helaas verloren.

Wel zou je nog wat door kunnen gaan om het zwart te minderen, maar volledig weg zal het niet meer gaan. Ik heb zelf de mothers mag & alu geadviseerd gekregen en dat werkt bizar goed op de zwarte aanslag en voor die paar euro val je daar ook geen buil aan.
Daar was ik al bang voor. Nou is het al een wereld verschil met hoe het eruit zag maar dat gaat dus een nieuw setje monteren worden.
 
Welkom! Die chroom lijstjes kan je relatief makkelijk verbeteren, je kan eventueel eens proberen met een heel fijne polish en dit met de hand aanbrengen en zacht inwrijven, ik zou dan wel eerst even het gelakte deel van je deur afplakken en het rubberen gedeelte van je lijst.

Wat de sierstukken van de uitlaat betreft, ik vrees dat je hier niet veel meer van kan maken... Misschien dat iemand anders hier wel iets voor weet.
 
Welkom! Die chroom lijstjes kan je relatief makkelijk verbeteren, je kan eventueel eens proberen met een heel fijne polish en dit met de hand aanbrengen en zacht inwrijven, ik zou dan wel eerst even het gelakte deel van je deur afplakken en het rubberen gedeelte van je lijst.

Wat de sierstukken van de uitlaat betreft, ik vrees dat je hier niet veel meer van kan maken... Misschien dat iemand anders hier wel iets voor weet.
Is dat dezelfde polish als voor je lak of een speciale voor Chrome?
 
Welkom Perry.

Ik twijfel heel erg aan wat er nu te zien is op de foto's van de chroomlijsten. In eerste instantie dacht ik aan kalkresten van opgedroogde waterdruppels, maar daarvoor is het wel erg lokaal, dan zou ik dat soort vlekken over de hele strip verwachten. Met name de 2e foto van de chroomlijst van boven af, geeft mij de indruk dat dit vogelpoep is die óf ingevreten is op een blanke laklaag over de chroomlaag, of ingevreten in de metaallegering. De enige manier waarop je dit misschien netjes kunt krijgen is door handmatig te polijsten (waarbij je kunt discussieren of je een gewoon polijstmiddel voor lak, of een speciale metaalpolish moet gebruiken).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Idua78 en AndyVR
Welkom Perry.

Ik twijfel heel erg aan wat er nu te zien is op de foto's van de chroomlijsten. In eerste instantie dacht ik aan kalkresten van opgedroogde waterdruppels, maar daarvoor is het wel erg lokaal, dan zou ik dat soort vlekken over de hele strip verwachten. Met name de 2e foto van de chroomlijst van boven af, geeft mij de indruk dat dit vogelpoep is die óf ingevreten is op een blanke laklaag over de chroomlaag, of ingevreten in de metaallegering. De enige manier waarop je dit misschien netjes kunt krijgen is door handmatig te polijsten (waarbij je kunt discussieren of je een gewoon polijstmiddel voor lak, of een speciale metaalpolish moet gebruiken.
Carclean zit niet ver bij mij vandaan, anders daar maar eens naar laten kijken.
 
@Idua78

nee die mini was niet van mij, ik ben diegene die in een hemd liep daar en eigenlijk gelijk na de ''cursus'' weg ging.
maar zo te lezen heb jij wel het Meguiars pakket gekocht? al wat geprobeerd of dat niet?
 
@Idua78

nee die mini was niet van mij, ik ben diegene die in een hemd liep daar en eigenlijk gelijk na de ''cursus'' weg ging.
maar zo te lezen heb jij wel het Meguiars pakket gekocht? al wat geprobeerd of dat niet?
Jij moest weer een eindje terug naar Landgraaf als ik mij niet vergis. Ja ik heb ‘t pakket aangeschaft. Was dat toch al van plan. Nog niet gebruikt aangezien de dealer eerst nog wat schades weg moet halen. Daarna ga ik er mee aan de slag
 
Persoonlijk zou ik dit met dezelfde paste doen als die wat ik op de lak zou gebruiken... Tenzij die voor chroom echt wel beter werkt.
Ik zou ook zeker starten met “gewone” polish ,zijn deze lijsten geen alu met een laagje? Maw je hoeft geen Alu te polijsten zeg maar
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR