• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en vraagje

HappyCamper

Detailing rookie
7 jun 2026
1
2
Hallo allemaal,

Ik ben Christiaan en ben helemaal nieuw in het auto poetsen / wassen. Sinds kort heb ik een Ford Kuga uit 2023. Voorheen had ik een verso uit 2009 die ik eens in het jaar door de wasstraat heen haalde. Met mijn huidige auto wil ik dat anders aanpakken en heb een starterspakket gekocht voor exterieur, interieur en banden en velgen. Hier heb ik een vraag over. In het interieur pakket zit Q2M InteriorDetailer en Q2M TrimCleaner van Gyeon. Vullen deze producten elkaar aan dat je eerst de ene gebruikt en dan de ander? Of zijn het verschillende toepassingen? En is het af te raden om dit op textiel van stoelen te gebruiken?
Ik kijk er naar uit om de producten binnen te krijgen en te starten met wassen.

Bijlagen

• IMG_5943.webp
    IMG_5943.webp
    100,7 KB · Weergaven: 3
Welkom bij de club!
De TrimCleaner en InteriorDetailer kun je allebei voor het interieur gebruiken. Mijn ervaring is dat de cleaner beter is voor het wat vuilere werk. De cleaner kun je goed gebruiken voor de instaplijsten en achterkant van de stoelen. De detailer vind ik meer geschikt voor het dashboard en de deuren wanneer deze alleen een beetje stoffig zijn. Kortom: is het vies, dan de cleaner. Is het alleen wat stoffig, de detailer.

De detailer heeft een wat prettiger geur. Je zou dan eerst de cleaner kunnen gebruiken en daarna de detailer.

Een goede combo is eerst de cleaner en daarna Preserve van Gyeon. Preserve beschermt het kunstof.