• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen jjonkie

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Mijn naam is Jarno, mijn forum naam is jjonkie.

Al vanaf jongs af aan een autoliefhebber. Van huis uit geïnfecteerd met het Alfa virus en tot op heden alleen maar Italiaanse auto’s gekocht wat waarschijnlijk ook niet meer zal veranderen. Ik heb wel eens gekeken naar een ander merk maar toch altijd weer met een Fiat of Alfa thuis gekomen.

Momenteel verplaats ik me in Fiat GrandePunto Multijet van 2006. Hiervoor had ik een Alfa 147 JTD en daarvoor een Fiat Bravo GT JTD. Naast de Bravo heb ik ook nog een poosje een Punto GT Turbo gehad (kanon). Daarvoor een Fiat Cinquecento Sporting knalgeel, dit was mijn eerste eigen auto. Daarvoor heb ik twee panda’s gereden die eigenlijk van mijn moeder waren maar die ik heb afgereden.

Veel Fiat’s dus en tot nu toe tot volle tevredenheid. Alleen met de Punto GT Turbo wat problemen gehad (vermoedelijk door een slecht baasje in het verleden) Mijn volgende auto? Ik denk een Mito maar dan moet ik nog even wachten. Ik koop een auto als ze een jaar of twee oud zijn. Met name Italiaanse auto’s kun je dan aantrekkelijk kopen.

Mijn vriendin rijdt momenteel een Volkswagen Polo 9N, dit is het type met de ronde koplampen. Een goede en makkelijk rijdende auto. In het blackmagic en leuke wielen ziet het ook nog wel leuk maar het is geen italiaan natuurlijk. Maar dat komt nog wel. Als de 500’tjes wat aantrekkelijker zijn als occasion gaat die er wel komen ipv de Polo.

Afgelopen weekend tijdelijk een derde auto gekocht. Waarom ? Omdat we een huis laten bouwen in een modderige nieuwbouw wijk vol met gaten en kuilen. Als autoliefhebber vind ik het dus zonde omdaar met onze “nieuwe” auto’s te rijden.

Wat is het geworden: Een fiat natuurlijk ! Een panda uit 1993 met 122 dkm. Kleur: krijtbord mat oranje ! Het moest een panda worden omdat ze praktisch en ruim zijn. Goedkoop in aanschaf en gebruik. En er kan weinig stuk aan gaan. Kortom een ideale auto om te gebruiken voor de verhuizing en het ophalen van tuinspullen en bouw materialen.

De auto heb ik gekocht zoals die was ingeruild. Geen beurt, geen schoonmaak/poetsbeurt en geen garantie. Wel zit er nog APK op. Het ding is was heel smerig, echt een vieze auto. Ik had nooit gedacht dat ik nog eens zo’n vieze auto zou kopen :) . Daar moest natuurlijk iets aan gebeuren. En rood is ie weer geworden: Zie de voor en na fotos in dit topic: Panda oranje naar rood

Ik ben al een geruime tijd te vinden op het forum van Meguairs. En heb al redelijk wat ervaring opgedaan met verschillende auto’s van vrienden en bekenden. En natuurlijk onze eigen bolides.

Ik ben nu aan het rond kijken naar een alternatief voor mijn M83 en wellicht ook M80 omdat ik dit niet altijd even makkelijk vind om te verwerken. Vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen omdat dit breder is en niet alleen beperkt tot megs producten. Gezien de reactie’s op de panda show off denk ik dat hier ook genoeg kennis en info te delen valt !

P1020452.jpg


P1020450.jpg


IMGP4734bw.jpg


IMGP4721bw.jpg


IMGP5505.jpg

Bedankt voor het lezen!
 
Welkom op het forum! ;)

De panda was inderdaad lekker opgeknapt dus de nodige kennis heb je al. Ik zou het overigens interessant vinden als je het topic van de panda over een maandje of 2 nog eens zou willen updaten en je bevindingen zou willen posten m.b.t. de kleur. Benieuwd hoelang hij zo blijft zoals hij er nu erbij staat!

Als je een alternatief zoekt voor de M80/M83 zou ik eens kijken naar de Poorboys SSR serie. M80 kun je vergelijken met SSR1 en M83 met SSR2.5 Heerlijke producten om mee te werken! :)
 
Hallo Jarno,

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. Leuke introductie, heb je veel werk van gemaakt:)^ . De foto's van de Alfa kunnen zo de folder in. Veel plezier nog met deze verslavende hobby.

Groet,
 
@Omegauser:

Bedankt voor het compliment: Maar welke foto van de Alfa bedoel je ? De foto's die je hier ziet zijn van de Volkswagen en mijn 2 Fiatjes. Op het Meguairs forum zijn wel foto's van mijn Alfa te zien.
 
Gut, dat is ook wat. Je hebt gelijk! Ik zie het ook nu ik wat beter kijk. Ik ben ook wat meer op grote duitse auto's gericht. Hou het er maar op dat ik vanmorgen nog niet helemaal was uitgeslapen.

Groet,