• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen, Luziano

Nou... Er zijn wel eens dagen dat ik denk, hier had ik wat meer voor moeten vragen.. Maar ik werk nooit tegen mijn zin, haha!

Als ik zo mijn schoolwerk gedaan heb ga ik eens wat verder graven in dit forum. Het is hier namelijk best wel ehh... uitgebreid.. zeg maar. : )

Nou nou Arjen, zo fel ken ik je niet op dit forum. Drukke tijd gehad misschien?

Als je commercieel wilt gaan detailen is een garantie marketing technisch aan te raden. Het overtuigd de klant en geeft vertrouwen. Dat is mooi! Of er veel klanten in de praktijk een beroep zullen gaan doen op de garantie betwijfel ik, maar dat is afwachten. Komt er iemand voor garantie, dan zal je iets van herstel moeten bieden. Hoeveel tijd hier in de praktijk in zal gaan zitten weet ik niet, maar ik verwacht minimaal. Overigens geven Waxoyl en Protech ook garantie met dezelfde onzekerheden.
Technisch gezien kun je geen garantie geven. Neem nou de veel geprezen C.Quartz, ook deze laag lijdt onder de agressieve wasstraat shampoo. De glans en standtijd zijn van vele factoren afhankelijk. Ook het ontstaan van krassen en swirls is met een sealant of wax niet te voorkomen.

Welkom Luziano ennuh je hebt al aan wat mooie wagens gewerkt.

Ik ben dan wel ubernoob ^^

maar garantie geven lijkt mij idd ook niet te doen... nou zijn mensen die hun auto detailen wel mensen die geld steken in hun auto.. dus ook niet meteen het volk wat je zal proberen een poot uit te draaien...

denk dat je ze liever een 2 emmer systeem en een wax beschermende shampoo erbij kan doen...
of een goede uitleg van wat wel en niet te doen.... ( wat je ongetwijfelt al doet want als ze 1 week later met cif en schuursponsjes aan de gang gaan voor vogel poep )

LB;307052 zei:
Nou nou Arjen, zo fel ken ik je niet op dit forum. Drukke tijd gehad misschien?

Als je commercieel wilt gaan detailen is een garantie marketing technisch aan te raden. Het overtuigd de klant en geeft vertrouwen.
Dat is mooi! Of er veel klanten in de praktijk een beroep zullen gaan doen op de garantie betwijfel ik, maar dat is afwachten. Komt er iemand voor garantie, dan zal je iets van herstel moeten bieden. Hoeveel tijd hier in de praktijk in zal gaan zitten weet ik niet, maar ik verwacht minimaal. Overigens geven Waxoyl en Protech ook garantie met dezelfde onzekerheden.
Technisch gezien kun je geen garantie geven. Neem nou de veel geprezen C.Quartz, ook deze laag lijdt onder de agressieve wasstraat shampoo. De glans en standtijd zijn van vele factoren afhankelijk. Ook het ontstaan van krassen en swirls is met een sealant of wax niet te voorkomen.

Welkom Luziano ennuh je hebt al aan wat mooie wagens gewerkt.

Dat is inderdaad de reden dat ik met die garantie aan kwam zetten. Het overtuigt klanten sneller om hun auto te laten poetsen in plaats van dat ze zelf met de turtle wax aan de gang gaan.
Het risico dat iemand voor "garantie" terug komt, wil ik dus eigenlijk niet lopen. Al is het maar één auto, het is voor mij wel weer een volle dag werk.
En bedankt, stiekem ben ik daar toch wel trots op : )

TriMeX;307055 zei:
Ik ben dan wel ubernoob ^^

maar garantie geven lijkt mij idd ook niet te doen... nou zijn mensen die hun auto detailen wel mensen die geld steken in hun auto.. dus ook niet meteen het volk wat je zal proberen een poot uit te draaien...

denk dat je ze liever een 2 emmer systeem en een wax beschermende shampoo erbij kan doen...
of een goede uitleg van wat wel en niet te doen.... ( wat je ongetwijfelt al doet want als ze 1 week later met cif en schuursponsjes aan de gang gaan voor vogel poep )

Ik bied vaak genoeg aan om een shampoo met bijbehorende spullen mee te leveren. Maar mijn gemiddelde klant is vaak toch eigenlijk te lui om zelf zijn auto te gaan wassen. Is dus tot nu toe nog niet zo'n succesvolle marketing stunt geweest.
En die uitleg krijgen ze er uiteraard bij. Goedkope shampoo, wasstraat, schuursponsjes, onder bomen parkeren etc etc..

@ Luziano,

let even op je quote mis(ge)bruik:
gebruik van de quote functie ;)

Een klant hoef je niet te overtuigen door met garantie te gaan smijten, als een klant twijfelt om zijn/haar auto te laten doen en/of twijfelt aan je kunnen, laat dan je portfolio zien (ik ga er vanuit dat je die hebt als pro detailer...), laat ze desnoods even meekijken als je bezig bent met een klus of doe een demonstratie van een stukje polijstwerk, al is het 30x30cm op de motorkap.

Aha, excuus. Dit wist ik niet. Zal er op letten!

En het twijfelen aan mijn kunnen is niet zo'n punt. Ik heb zo goed als alleen maar werk door mond op mond reclame. Dus ze weten vaak al wat ik heb gedaan.

Het garantie gebeuren hebben jullie nu zo goed als uit mijn hoofd gepraat. Wat Frogs zei (over die nabehandeling na 6 maanden), lijkt mij wel verstandig.
En misschien toch wat meer pushen op het er bij verkopen van een kleine starters kit voor verstandig wassen.

Aan de andere kant, als je een auto tiptop in orde hebt gemaakt en de klant jast em naderhand weer door de wasstraat, dan heb je nadien weer een klus en dus cash.

Zo heb ik ook een klant met een slk die super strak was gemaakt, laatst kwam ie weer of ik zijn auto wilde doen. Hij joeg de auto gewoon door de wasstraat uit gemakzucht en luiheid....

Hahaha geniaal.
Tot ze clearcoat op is ;)

Maar idd. Zolang je betaald krijgt.
Alleen is t geen rijdende reclame.

Ik heb mijne vandaag weer schoongemaakt.
Grappige was dat iedereen die normaal zegt. Kan je de mijne ook ff doen ?
Nu zoiets had van ? :s alweer ?

Na een week. Maar dan hoef je er ook amper iets mee te doen. Ff velgen en kleine wasbeurt.
En drogen.

Wasstraat is sneller. Zoek dan een buurt jochie opdat em elke week voor je wast voor 10 euro.
En leen em je 2 emmer systeem.

Edit : srry voor me offtopic ;)

Zo heb ik dus klanten gehad die het niet konden bevatten na een poetsklus van (naar mijn mening) toch best een net bedrag. Dat hun auto na twee maanden en 3x wasstraat alweer wat glans verloren was. Maar goed, die mensen blijf je altijd houden.

Edit, even een onnodige quote weggehaald ; ) Ik leer het wel...